printlogo


کد خبر: 266652تاریخ: 1402/6/12 00:00
اخبار

طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه به‌زودی مراحل تولید را آغاز خواهد کرد. دکتر سیدحیدر محمدی در بازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز اظهار کرد: مجموعه کاملی از تولید دستگاه دیالیز و ملزومات آن از ابتدای زنجیره تولید تا انتها در این واحد انجام می‌شود. وی افزود: این مجموعه بالغ بر ۵ کارخانه دارد که انواع لوازم مربوط به مواد اولیه تولید صافی و فیلترهای دیالیز، پودرهای بیکربنات، ست تزریق رابط‌ها و... را  تولید می‌کند، همچنین در بخشی از زنجیره تولید، ظروف مربوط به اقلام دیالیز هم تولید می‌شود. معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پودرهای بیکربنات سدیم با گرید دارویی و دیالیز برای اولین ‌بار در کشور تولید می‌شوند، عنوان کرد: پیش‌ از این حجم بسیار زیادی از این ماده وارداتی بود که هم ارزبری داشت و هم هزینه زیادی بابت حمل‌ونقل به شرکت‌ها تحمیل می‌کرد اما در حال حاضر در بسته‌بندی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.  محمدی تصریح کرد: این مجموعه توانسته است همه مدل‌های مربوط به پودرهای بیکربنات سدیم را که در ابعاد و اشکال مختلف برای همه دستگاه‌های دیالیز مورد نیاز است، تولید و نیاز مراکز دیالیز را مرتفع کند.  به گفته وی، این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکننده اجزای مربوط به همودیالیز از ست‌های دیالیز تا شلنگ‌های رابط و فیلترهای دیالیز است، همچنین دومین تولیدکننده دستگاه همودیالیز بوده و به‌زودی این دستگاه برای مصرف در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.
***
کلاهبرداری از مردم در پوشش برنده ‌شدن سفر اربعین
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده ‌شدن برای سفر اربعین در پوشش یک برنامه رادیویی خبر داد و گفت مجرمان سایبری با این روش بیش از 5 میلیارد ریال از حدود 20 نفر کلاهبرداری کرده بودند. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی درگفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرده فردی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به ‌عنوان مجری برنامه رادیویی تحت عنوان زائر اربعین گفته که این شهروند برنده یک سفر زیارتی در ایام اربعین شده است. 
وی با بیان اینکه مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را از پشت تلفن به مرورگر تلفن همراهش وارد و اعلام کند، گفت:‌ شاکی نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمام موجودی حساب‌های بانکی خود شد و برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه کرد. 
معظمی‌گودرزی گفت: رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران متخصص پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و آنان متهمان را در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و ۲ کلاهبردار را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه 2 فرد کلاهبردار بیش از ۵ میلیارد ریال از 20 نفر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم خود روانه دادسرا شدند. 
***
رونمایی از دیوارنگاره ونک با شعار «مرا دعای شهیدی به کربلا برده است»
دیوارنگاه میدان ونک در آستانه اربعین حسینی(ع) با موضوع «مرا دعای شهیدی به کربلا برده است» توسط سازمان زیباسازی شهر تهران رونمایی شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دیوارنگاره جدید میدان ونک با موضوع «مرا دعای شهیدی به کربلا برده است» در آستانه اربعین حسینی(ع) و همزمان با پیاده‌روی کربلای‌ معلی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران رونمایی شد.
***
خدمات‌ سازمان زیباسازی در کاظمین باشکوه‌تر از سال‌های قبل است
رئیس کمیسیون بودجه شورا ضمن بازدید از قرارگاه کاظمین سازمان زیباسازی در این شهر با اشاره به تنوع خدمات ارائه‌شده گفت: عظمت اربعین امسال در کاظمین با وجود تنوع خدمات، فضاسازی محیطی و اهتزاز ابرپرچم‌ها باشکوه‌تر از گذشته است. محمد آخوندی‌ با حضور در قرارگاه کاظمین‌‌ از تنوع خدمات انجام‌شده توسط سازمان زیباسازی در این تقدیر و تشکر کرد. وی با تاکید بر اینکه هر سال در اربعین، به شهرهای مختلف عراق سفر می‌کنم، گفت: امسال نخستین سالی است که کاظمین زائران زیادی دارد و خدا را شکر در این سال مهم و حساس، سازمان زیباسازی این قرارگاه بزرگ را فراهم کرده است. وی بیان کرد: یکی از نقاط قابل توجه این قرارگاه تنوع خدمات ارائه شده توسط سازمان زیباسازی از جمله اسکان، پذیرایی، تلفن و اینترنت رایگان و خدمات پزشکی است. 
***
حضور بانوی ضایعه نخاعی در راهپیمایی اربعین با کمک ربات
بانوی معلول و دارای ضایعه نخاعی برای نخستین بار توانست با کمک ربات اسکلت بیرونی و حمایت همراه اول پای در مسیر اربعین بگذارد. برای نخستین‌بار در پیاده‌روی اربعین، یک بانوی ایرانی دارای ضایعه نخاعی با بهره‌گیری از فناوری ربات اسکلت بیرونی و با حمایت همراه اول موفق به گام برداشتن در این رویداد باشکوه شده است. این موفقیت حاصل همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ارتباطات سیار ایران است و برای نخستین‌بار در دنیا در فضایی چنین متفاوت رقم می‌خورد. ربات اسکلت بیرونی اِکسوپِد، ساخت ایران، برای این بیمار شخصی‌سازی شده تا او بتواند در راهپیمایی طولانی اربعین و در مسیری متفاوت گام بردارد. فناوری ربات‌های اسکلت بیرونی یک فناوری نوظهور در دنیاست و کشورهای معدودی موفق به تجاری‌سازی این نوع ربات‌ها شده‌‌اند.

Page Generated in 0/0061 sec