printlogo


کد خبر: 266656تاریخ: 1402/6/12 00:00
نقره‌ داغ صاحبان وسایل نقلیه با پلاک مخدوش

برخی‌ها پلاک خودرو یا موتوسیکلت‌ خود را برای فرار از قانون، مخدوش می‌کنند غافل از اینکه پلیس به شکل میدانی و به کمک تجهیزاتی چون دوربین‌ها ناظر بر تردد آنهاست و جریمه و انتقال به پارکینگ خودرو یا موتوسیکلت و بعضا دادگاهی شدن صاحبان چنین وسایل نقلیه‌ای در انتظار قانون‌شکنان. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با پوشش و مخدوشی پلاک خودروها و موتوسیکلت‌ها ادامه دارد. از اعمال قانون روزانه ۸۸۶ وسیله نقلیه متخلف خبر داد. 
سرهنگ احسان مؤمنی به آمار توقیف و اعمال قانون خودرو و موتوسیکلت‌های متخلف در طرح برخورد با پوشش و دستکاری پلاک اشاره کرد و اظهار داشت: هفته قبل حدود 5300 وسیله نقلیه به دلیل پوشش پلاک اعمال قانون شدند؛ بدین صورت که علاوه بر جریمه 60 هزار تومانی، به کلاس‌های آموزشی نیز اعزام شدند. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در واقع تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر پایتخت روزانه 886 دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتوسیکلت را که رانندگان آنان بدین صورت تخلف پوشش پلاک انجام داده‌اند، جریمه کرده و رانندگان را به کلاس‌های آموزشی هدایت می‌کنند. مومنی افزود: 138 دستگاه موتوسیکلت هم در هفته گذشته به دلیل اینکه پلاک آنان توسط راکبان دستکاری و مخدوش شده بود و دیگر قابل رؤیت توسط پلیس نبود، متوقف و به پارکینگ منتقل شدند. 
وی با بیان اینکه دستکاری در ارقام پلاک تخلف محسوب نشده، بلکه جرم است، تصریح کرد: این اقدام راکبان موتوسیکلت جرم تلقی شده و این افراد مجرم هستند و پلیس چندین‌بار در این باره و برخورد با این تخلف خاص که از سوی برخی افراد انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی کرده و عواقب این تخلف را گوشزد کرده است. وی افزود: این هفته نیز طرح تشدید برخورد با پوشش پلاک را در دستور کار داریم و همکاران بنده در صورت مشاهده به جد با این تخلف برخورد خواهند کرد، چرا که دستکاری و پوشش پلاک خط قرمز پلیس و برخورد با این جرم، خواست و مطالبه شهروندان است.

Page Generated in 0/0064 sec