printlogo


کد خبر: 266663تاریخ: 1402/6/12 00:00
اخبار

پاسخ رهبر انقلاب به نامه جمعی از دانش‌آموزان درباره راهپیمایی اربعین
جمعی از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان یکی از مدارس تهران در روزهای گذشته و پیش از عزیمت به کربلا و زیارت اربعین حسینی، در نامه‌ای از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درخواست کردند توصیه‌هایی برای پربارتر شدن حضور در راهپیمایی اربعین داشته باشند. ایشان نیز طی نامه‌ای به دانش‌آموزان، نسبت به این راهپیمایی مقدس، نکاتی را فرموند.
متن پاسخ رهبر حکیم انقلاب اسلامی به نامه این دانش‌آموزان به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
زیارت‌تان قبول باشد عزیزان!
در این راهپیمایی مقدس، فرصت توجه و توسل را از دست ندهید و نیز فرصت تأمل و تفکر در مجاهدت سیدالشهدا علیه‌السلام و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است. آن هدف، باید هدف هر انسان مؤمن باشد.
از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت‌قدم بمانید.
سیدعلی خامنه‌ای
***
فرصت ۱۰ روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادات درباره لایحه برنامه هفتم
رمضانعلی سنگدوینی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور از اوایل تیر کار بررسی لایحه برنامه را آغاز کرد و هفته گذشته بررسی لایحه به اتمام رسید.
وی افزود: پس از اتمام بررسی، گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم از روز پنجشنبه هفته گذشته روی سامانه مربوط بارگذاری شده و نمایندگان طبق مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس از این روز به مدت 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سامانه بارگذاری کنند.
سنگ ‌دوینی با بیان اینکه فرصت 10 روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادات روز شنبه 18 شهریور به اتمام می‌رسد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از  یکشنبه 19 شهریور بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم در جلسات علنی مجلس آغاز می‌شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در توضیح روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی طبق مفاد 180 تا 182 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه علنی پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق، ابتدا کلیات برنامه مورد بحث قرار می‌گیرد. در کلیات ۵ نفر مخالف و ۵ نفر موافق به ‌ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و حداکثر هر نفر 15 دقیقه، دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر مجلس شورای اسلامی کلیات را تصویب کرد، بلافاصله مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه برنامه می‌شود، گفت: در صورتی که نمایندگان مجلس به کلیات لایحه برنامه هفتم رای ندهند، هیات‌رئیسه مجلس تصمیم‌گیری می‌کند که لایحه به کمیسیون تلفیق برای اعمال اصلاحات مدنظر نمایندگان ارجاع شود یا اینکه به دولت ارجاع شود.
نماینده گرگان و آق‌قلا بیان کرد: پس از تصویب کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس، لایحه برنامه برای بررسی به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید در شورای نگهبان به مجلس ارجاع خواهد شد تا رئیس مجلس آن را به دولت ابلاغ کند و در نهایت نیز رئیس‌جمهور لایحه را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.
***
بهادری‌جهرمی: 
جوانان ایرانی، بن‌بست نمی‌شناسند
سخنگوی دولت در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: بازدید از این نمایشگاه و دیدن پیشرفت‌های عزیزان‌مان در وزارت دفاع، باعث افتخار و غرور ملی است.
علی بهادری‌جهرمی افزود: جوانان، مردان و زنان ایرانی در حوزه‌هایی که نیاز کشور است، بن‌بست نمی‌شناسند و همواره در حال نوآوری هستند.
وی بیان کرد: به‌رغم همه تحریم‌ها، خرابکاری‌ها و مشکلاتی که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشور انجام می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از پهپادی، موشکی و... در مسیر پیشرفت قرار دارد و این امر نشان‌دهنده‌ این است اگر جوان ایرانی اراده کند، قطعا به نتیجه می‌رسد.
***
امیر سیاری فرا رسیدن روز پدافند هوایی را تبریک گفت
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرارسیدن دهم شهریور روز پدافند هوایی را تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
فرا رسیدن دهم شهریور روز پدافند هوایی را به کارکنان مومن و ولایتمدار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. نیروی پدافند هوایی به عنوان حافظان و حارسان وارسته مرزهای هوایی میهن اسلامی با رشادت و ایثار و با صیانت شبانه‌روزی از مرزهای هوایی، بیرق «وَلَن یَجعَلَ‌الله لِلکافِرینَ عَلَی المُومنینَ سَبیلًا» را بر عرش کبریایی و بر نیلگون آسمان‌ها برافراشته کرده و سودای خام بدخواهان را در تعرض به مرزهای میهن، به گرفتار شدن در گرداب نیستی و استقبال از مرگ معنا کردند و در این طریق الهی به مصداق آیه شریفه «أشِدّاء عَلَی الکُفّار» استوار و محکم ایستاده‌اند و با دلاوری و سلحشوری برآمده از ایمان و تخصص، جلوه‌های درخشان خودباوری و خردمندی را به نمایش گذارده و با فتح قله‌های علم و فناوری، موجب ارتقای تحسین‌برانگیز این نیرو در زمینه علوم پدافندی، بویژه سامانه‌های راداری، موشکی و پهپادی شده و گوهر خودکفایی را که زمینه‌ساز و پیش درآمد توان و بازدارندگی دفاعی، استقلال و اقتدار کشور است، رقم زدند؛ چتری به وسعت افتخار بر مرزهای پرشکوه میهن برافراشته‌اند و به یقین اثبات کردند در قاموس جهاد، مشکلات و تنگناها جایگاهی ندارد.

Page Generated in 0/0055 sec