printlogo


کد خبر: 266682تاریخ: 1402/6/13 00:00
اجرای اربعینی اخراجی‌های ارکستر سمفونیک تهران

۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران به مدت ۵ شب به مناسبت اربعین حسینی  آثاری عاشورایی و معنوی را در تهران می‌نوازند. به گزارش ایسنا، این اجرا به همت انجمن موسیقی ایران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه می‌رود و عرفان وکیلی رهبری این ارکستر با نام شفق را که در واقع همان ترکیب پیشین ارکستر سمفونیک تهران است، برعهده خواهد داشت. در این اجراها قرار است قطعاتی ارکسترال با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک اجرا شود.
عرفان وکیلی از شاگردان نصیر حیدریان و شهرداد روحانی و نوازنده ویولن ۲ ارکستر سمفونیک تهران است که پیش از این هم در سال ۱۴۰۰ و در قالب جشنواره موسیقی فجر، درست زمانی که نصیر حیدریان به بیماری کرونا مبتلا شده بود، این ارکستر را برای اجرای قطعاتی از چایکوفسکی رهبری کرد.
40 هنرمند مزبورکه تقریبا همه از نوازندگان قدیمی ارکستر سمفونیک و از چهره‌های بنام موسیقی کلاسیک کشورمان محسوب می‌شدند، تیرماه گذشته به‌خاطر مشکلاتی که با منوچهر صهبایی، رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران داشتند توسط بنیاد رودکی اخراج شدند. 
به گفته‌ نوازندگان اخراجی، شرکت نکردن این نوازندگان در آزمون بنیاد رودکی، یک اقدام اعتراضی بوده و آنها به تصمیمات هیات ژوری در زمینه نحوه برگزاری آزمون‌ها، اصرار شورای ارکسترها برای آزمون از نوازندگان ثابت و باسابقه ارکسترها طی سال‌های اخیر، کم‌توجهی به مطالبات نوازندگان در حوزه‌های مختلف صنفی و فعالیت‌های مرتبط با آنها انتقاد داشته‌اند.
البته در نهایت کمتر از ۲ ماه پس از آن جدایی، با ورود به ‌موقع وزیر ارشاد و دستور مستقیم او، این غائله در حال ختم به خیر شد. در جلسه‌ای مستقیم که اخیرا محمدمهدی اسماعیلی با نمایندگان نوازندگان اخراج‌شده داشته است، آنها به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. پس از این گفت‌وگو، در پایان جلسه اسماعیلی دستور فوری بازگشت همه ۴۰ نوازنده اخراج‌شده از سوی بنیاد رودکی را صادر و تاکید کرد حق و حقوق از دست‌رفته این نوازندگان هم باید پیگیری شود.

Page Generated in 0/0049 sec