printlogo


کد خبر: 266689تاریخ: 1402/6/13 00:00
دیدار سه‌جانبه سیدحسن نصرالله، زیاد نخاله و صالح العاروری در پاسخ به تهدید اخیر نتانیاهو
پیام معنادار از بیروت

گروه بین‌الملل: در سایه تکرار ادعاهای سران صهیونیست در تهدید به ترور رهبران مقاومت فلسطین، دیدار اخیر زیاد النخاله و صالح العاروری با سیدحسن نصرالله در بیروت، حامل پیام‌های هشدارآمیزی برای رژیم اشغالگر است.
در شرایطی که رژیم صهیونیستی غرق در بحران‌های متعدد داخلی بوده و همزمان مجبور است با چالش‌های امنیتی در داخل فلسطین اشغالی بویژه کرانه باختری و تهدیدهای خارجی دست و پنجه نرم کند، شروع به تکرار ادعاهای معمول خود در تهدید رهبران مقاومت به ترور کرده است، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به همراه «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا دیداری با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در لبنان داشتند؛ دیداری که بازتاب زیادی در رسانه‌های عبری داشت و نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخت.
رهبران مقاومت در این نشست سه‌جانبه درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی منطقه بویژه فلسطین صحبت کردند و ارزیابی مشترکی از وضعیت کرانه باختری و تشدید فعالیت‌های مقاومت در این منطقه و آخرین تهدیدات رژیم صهیونیستی انجام دادند. آنها در این دیدار بر موضع ثابت و قاطع همه نیروهای محور مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی، همچنین اهمیت هماهنگی و تماس روزانه و دائمی میان جنبش‌های مقاومت بویژه در لبنان و فلسطین برای پیگیری همه تحولات سیاسی، امنیتی، نظامی و اتخاذ تصمیمات مناسب تاکید کردند.
البته دیدار رهبران مقاومت فلسطین با دبیرکل حزب‌الله مساله تازه‌ای نیست و آنها در دوره‌های مختلف با یکدیگر دیدار می‌کنند اما اهمیت این دیدار آنجاست که به فاصله کمی از تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در جلسه کابینه این رژیم مبنی بر تعقیب رهبران مقاومت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و دیگر مکان‌ها، انجام شد. این روزها فلسطین اشغالی شاهد شتاب فزاینده عملیات‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن بویژه در کرانه باختری است که اشغالگران را وحشت‌زده کرده و معتقدند از سال 2004 تاکنون اسرائیلی‌ها هرگز شاهد این حجم از عملیات‌های فلسطینی‌‌ها با این میزان تلفات جانی برای اسرائیلی‌ها نبوده‌اند. در همین چارچوب، «حسن عبدو» تحلیلگر سیاسی و متخصص امور خاورمیانه در گفت‌وگو با فلسطین‌الیوم اعلام کرد نشست اخیر زیاد النخاله و صالح العاروری با سیدحسن نصرالله پیامی آشکار برای رژیم اشغالگر داشت با این مضمون که «محور مقاومت در هماهنگی کامل بوده و تهدیدات اسرائیل هیچ معنایی برای این محور ندارد». وی افزود: یکی دیگر از پیام‌های این نشست برای صهیونیست‌ها این بود که چالش با چالش پاسخ داده می‌شود. تصویری که از نشست رهبران مقاومت در رسانه‌ها منتشر شد بیانگر آن است که مقاومت با همه قدرت در کرانه باختری ادامه دارد و همه اعضای محور مقاومت آماده مقابله با رژیم اشغالگر هستند و اگر صهیونیست‌ها هر تحرکی در زمینه ترور انجام دهند، محور مقاومت آماده پاسخی دردناک به آنهاست.
تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: البته مقاومت همواره تجربه و آمادگی خود را برای مقابله با دشمن ثابت کرده اما تجاوز به مسجدالاقصی یا ترور شخصیتی مانند صالح العاروری به معنای آغاز جنگی گسترده خواهد بود که اشغالگران از آن وحشت دارند. وقوع یک جنگ چندجبهه‌ای ترسناک‌ترین سناریویی است که رژیم صهیونیستی می‌تواند با آن روبه‌رو شود، زیرا آمادگی آن را ندارد و چندین مقام صهیونیست بارها اعتراف کرده‌اند اسرائیل قادر به رویارویی همزمان در چند جبهه نبوده و چنین جنگی به معنای شکست بزرگ برای آن خواهد بود. «حسام الدجنی» دیگر نویسنده و تحلیلگر فلسطینی نیز گفت: نشست رهبران مقاومت فلسطین با سید حسن نصرالله در سایه تهدیدات اخیر رژیم اشغالگر، به معنای آن است که گروه‌های مختلف مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و به هرگونه عمل متجاوزانه دشمن پاسخی قاطع خواهند داد. وی ادامه داد: نشانه‌های وقوع یک جنگ همه‌جانبه علیه رژیم اشغالگر زیاد است و در این جنگ حزب‌الله قطعا از گروه‌های مقاومت در نوار غزه حمایت می‌کند، بنابراین اگر رژیم صهیونیستی در غزه یا هر مکان دیگری مرتکب حماقت شود، پیامدهای سنگینی متوجه آن خواهد بود. جنگ بعدی یک جنگ بزرگ خواهد بود، بویژه با ورود همه جبهه‌ها به این جنگ، از حزب‌الله لبنان تا غزه و کرانه باختری و حتی اراضی اشغالی 1948.

Page Generated in 0/0053 sec