printlogo


کد خبر: 266690تاریخ: 1402/6/13 00:00
دور دنیا

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در لیبی برای بررسی دیدار المنقوش و کوهن
دادستان کل لیبی از تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی پیامدهای منفی دیدار وزیر خارجه برکنار شده این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد. 
 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دفتر دادستان کل لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد یک کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی ابعاد واقعی دیدار نجلا المنقوش، وزیر خارجه برکنار شده این کشور با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم تشکیل داد. 
در بیانیه دادستانی کل لیبی آمده است: این کمیته مسؤولیت بررسی میزان خسارات وارده به منافع لیبی بر اساس گزارش‌های سرویس اطلاعات را برعهده خواهد داشت. 
در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته حقیقت‌یاب اطلاعات و مدارکی را که برای تایید بازجویی از دعوت‌شدگان به این دیدار نیاز است از جمله اظهاراتی که می‌توان از آنها توضیحات لازم برای بررسی پرونده را به دست آورد، جمع‌آوری خواهد کرد. 
الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای از دیدارش با المنقوش در ایتالیا خبر داده بود. 
***
اسرای فلسطینی اعتصاب غذا می‌کنند
کمیته عالی جنبش ملی اسرای فلسطینی خبر داد اسرا در اعتراض به سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی و به منظور گرفتن حقوق‌شان در آینده نزدیک اعتصاب خواهند کرد. کمیته عالی جنبش ملی اسرای فلسطینی دیروز اعلام کرد اسرا برای توقف تصمیمات و سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه خود و بازپس‌گیری حقوق‌شان از پنجشنبه ۲ هفته دیگر اعتصاب غذا خواهند کرد. 
بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، مقامات این کمیته در یک نشست مطبوعاتی مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر غزه اعلام کردند ماه جاری میلادی، ماه ۲ مورد از مقدس‌ترین مسائل فلسطینیان یعنی مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی خواهد بود. 
این کمیته ادامه داد: «وحدتی که جنبش اسرا طی ۲سال اخیر از خود نشان داد، ضمانتی بود برای جلوگیری از تعرض به زندانیان. ما روزبه‌روز به دنبال نهادینه کردن این وحدت هستیم و امیدواریم این یکپارچگی در تمام جبهه‌های عملیاتی فلسطینیان امتداد یابد. ما انتظار داریم با پشتیبانی‌ مردم از ما در این جنگ وحدت نمایان شود». 
سازمان‌ زندان‌های رژیم صهیونیستی صبح دیروز اعلام کرد ۱۲۰ اسیر فلسطینی دارای محکومیت‌های سنگین و از رهبران جنبش اسرای فلسطینی را از زندان «نفحه» به بخش غربال گروهی در زندان «عوفر» منتقل کرد که تنها اسرای «بسیار خطرناک» به آنجا برده می‌شوند. 
***
کره‌شمالی مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی انجام داد
رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند این کشور اوایل روز شنبه یک مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده را انجام داد که شامل شلیک ۲ موشک کروز دوربرد حامل کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی در پاسخ به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی بود. 
به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی (KCNA) اعلام کرد این رزمایش‌ها برای «هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ هسته‌ای» برگزار شد؛ زیرا پیونگ یانگ بار دیگر متعهد شد بازدارندگی نظامی خود را علیه واشنگتن و سئول تقویت کند. 
این در حالی است که روز شنبه خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد کره‌شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد. 
این خبرگزاری دولتی کره‌شمالی گزارش داد پیونگ یانگ دوم سپتامبر، در پاسخ به رزمایش مشترک بین ایالات متحده و کره‌جنوبی، یک مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده را انجام داد.
در بیانیه KCNA آمده است: «نیروی هسته‌ای کره‌شمالی مواضع جنگی مسؤولانه خود را برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات به هر وسیله تقویت خواهد کرد».
به گزارش خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی، ۲ موشک کروز راهبردی دوربرد با شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای در این مانور پرتاب شد. 

Page Generated in 0/0051 sec