printlogo


کد خبر: 266704تاریخ: 1402/6/13 00:00
اخبار

گواهی اسقاط برای واردات خودرو به تعداد کافی وجود دارد
فریب سودجویان را نخورید!
در پی اتفاقات اخیر پیرامون افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده و پس از آن تاکید بر غیرواقعی بودن آن، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با بیان اینکه گواهی اسقاط به میزان لازم برای واردات خودرو وجود دارد، سقف قیمت گواهی اسقاط خودروهای سواری را ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد.
حبیب قیصری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به التهاب اخیر ایجاد شده در حوزه خودروهای فرسوده اظهار کرد: در حال حاضر برای واردات هر دو دستگاه خودروی وارداتی یک گواهی اسقاط نیاز است. اکنون نیز حجم زیادی گواهی اسقاط در صفحه مراکز اسقاط وجود دارد که پس از واردات خودرو و ترخیص آنها از گمرک، گواهی اسقاط به همه واردکنندگان حقیقی و حقوقی، تخصیص داده خواهد شد و هیچ‌گونه نگرانی‌ای در این باره وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو در هفته‌های گذشته به دنبال ایجاد التهاب در بازار خودرو بوده و هستند و از ناآگاهی شهروندان سوءاستفاده و اقدام به افزایش صوری قیمت خودروهای فرسوده کرده‌اند.
وی تاکید کرد: شهروندان مراقب باشند فریب این افراد را به هیچ عنوان نخورند، چرا که برای واردات خودرو هیچ نیازی به داشتن یا خرید خودروی فرسوده نیست.
***
قیمت خرید تضمینی 32 قلم محصول کشاورزی امروز اعلام می‌شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:‌ دوشنبه (امروز) نرخ خرید تضمینی 32 قلم کالای کشاورزی نهایی و اعلام می‌شود.
عطاءالله هاشمی در گفت‌وگو با فارس گفت: نرخ خرید تضمینی 32 قلم کالای کشاورزی از جمله گندم دوشنبه (امروز) در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین و اعلام خواهد شد.
اعضای شورای قیمت‌گذاری شامل رئیس سازمان برنامه بودجه و معاون رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی کشور و ۲ نفر از کشاورزان خبره هستند.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی و کارشناسی کیلویی 23 هزار تومان است، تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌های اقتصادی کشاورزی هم تقریبا همین قیمت برآورد شده و کارشناسان این حوزه هم به قیمت کمتر از این رقم اعتقادی ندارند. وی با بیان اینکه قیمت گندم برای سال زراعی 140۳-1402 قطعا بیش از 20 هزار تومان در هر کیلو خواهد بود، گفت‌: امیدوارم این شورا به نظارت کارشناسی توجه و قیمت 23 هزار تومان را تصویب کند. هاشمی در پاسخ به اینکه چه معیار کارشناسی برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در بحث‌های شورای قیمت‌گذاری وجود دارد، گفت: آنچه مسلم است قانون خرید تضمینی که سال 1399 ابلاغ شده، تعیین‌کننده است و در آن ۲ نکته کلیدی وجود دارد که تورم و هزینه نهایی تولید در تعیین نرخ باید لحاظ شود.
وی تاکید کرد: با احتساب این دو مولفه نرخ خرید تضمینی گندم برای سال 1403-1402 باید در محدوده کیلویی 23 هزار تومان باشد.
***
اساسنامه جدید جامعه صرافان تصویب شد
جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه صرافان با دستورات جلسه تصویب اساسنامه جدید و سایر موارد در اختیار مجمع، با محوریت افزایش نقش جامعه صرافان، با حضور جمع کثیری از صرافان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این جلسه در راستای آگهی دعوت انتشاریافته در روزنامه‌های کثیرالانتشار در یکم شهریور سال‌جاری با موضوع «تصویب اساسنامه جدید» و سایر مواردی که در حیطه اختیارات مجمع عمومی فوق‌العاده است، برگزار شد.
در این جلسه با انتخاب هیات‌رئیسه مجمع توسط اعضا، اساسنامه جدید مورد تایید بانک مرکزی با رای قاطع به تصویب اعضای جامعه صرافان رسید.
در اساسنامه جدید ضمن تغییر اصلاحات لازم، عنوان کانون صرافان ایرانیان به «جامعه صرافان» تغییر کرد. همچنین دامنه فعالیت دهگانه صرافان در اساسنامه قبلی به منظور افزایش نقش و  همکاری جامعه صرافان با بانک مرکزی به ١۵ مورد در اساسنامه جدید تغییر یافت.
با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و تصویب اساسنامه جدید که با رویکرد حمایت بانک مرکزی از صرافی‌های قانونمند برگزار شد، ضمن افزایش تعاملات سازنده جامعه صرافان با بانک مرکزی، فرآیند برگزاری سایر مجامع جامعه صرافان ایران تسهیل و نقش سازنده این صنف در بازار ارز کشور تقویت شد.

Page Generated in 0/0081 sec