printlogo


کد خبر: 266716تاریخ: 1402/6/13 00:00
ارائه جزئیات جدید از کشف خرابکاری موساد در وزارت دفاع
9 سال زیر رصد
* سردار فرحی: ماجرای شروع این خرابکاری به سال 93 بازمی‌گردد

گروه سیاسی: سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع طی گزارشی به ارائه جزئیات بیشتری از ماجرای کشف خرابکاری موساد در حوزه موشکی و پهپادی پرداخت. در این گزارش گفته شده است: ماجرای شروع این خرابکاری به سال 1393 بازمی‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به ۳ نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود. در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می‌خورد و همه‌شان بازداشت می‌شوند و اعتراف می‌کنند دشمن بشدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورهاست.
کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها سوار شدند ولی موساد نمی‌دانست همه طرح‌ریزی‌هایش رصد می‌شود.
جاسوس تحت نظر، در زمان‌بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کرد و با برخی وارد مذاکره شد.
به جاسوس‌ها دستور داده شده بود شرکتی در خارج از کشور با پوشش دور زدن تحریم‌ها تاسیس کنند و بگویند قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.
4 سال بعد در سال 97 هزاران کانکتور با شیوه‌های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای  32 پین و 10 پین جنگی کاپلاژی می‌شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.
این قطعات طوری آلوده شده بود که در زمان‌بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.
به گزارش «وطن امروز»، روز پنجشنبه وزارت دفاع خبر از خنثی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین طرح‌های اطلاعاتی و امنیتی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) داد. این برنامه‌ که با هدف ایجاد خرابکاری در صنایع موشکی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده بود، توسط سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی و به دست نیروهای کارآزموده این سازمان خنثی شد.
طی ماه‌های گذشته یک شبکه کاملا حرفه‌ای و کارآزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی، قطعات معیوب و تجهیز شده را در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به کارگیری کرده و به چرخه تولید وارد کند، در تور اطلاعاتی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد. با اجرای این طرح کاملا موفق تمام مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعات مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی شده و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0040 sec