printlogo


کد خبر: 266723تاریخ: 1402/6/14 00:00
اخبار

جشنواره موسیقی فجر، 23 تا 28 بهمن 
ششمین و آخرین جلسه شورای سیاستگذاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر با حضور اعضا و جمع‌بندی نهایی چارچوب‌های اصلی و خط‌مشی جشنواره در بخش‌های مختلف آن برگزار شد. محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره، رضا مهدوی (دبیر جشنواره)، کامبیز روشن‌روان (یکی از مشاوران دبیر جشنواره)، شاهین فرهت، سیدمحمد میرزمانی، هادی آرزم، محمدعلی مرآتی (اعضای شورا) و امیر عباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) در این نشست به تعیین چارچوب‌های اصلی و خط مشی جشنواره، فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی نهایی و بخش‌های مختلف این جشنواره پرداختند. همچنین زمان برگزاری جشنواره 23 تا 28 بهمن سال جاری تعیین شد و تقویم جشنواره جهت اجرایی شدن مورد تأیید و تصویب قرار گرفت. سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی شامل بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی، همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار خواهد شد. جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.
***
آمادگی پلیس فتا برای برخورد با قاچاق فیلم
جلسه فوق‌العاده مدیران سازمان سینمایی با رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با حضور حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، جعفر انصاری‌فر، دبیرکل ستاد صیانت و سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در محل سازمان سینمایی کشور برگزار شد. این در حالی است که صنعت سینمای کشور همچنان با معضل تداوم قاچاق فیلم و سریال دست و پنجه نرم می‌کند. در ماه‌های اخیر آثاری چون برادران لیلا، جنگ جهانی سوم، خط فرضی، تفریق و بی‌رویا به صورت قاچاق در فضای مجازی منتشر شده‌اند که این روند معیشت عوامل این آثار را تهدید می‌کند. در جلسه اخیر که در راستای تعمیق همکاری پلیس با ستاد صیانت از آثار و محصولات سینمایی، سمعی و بصری و با هدف شناسایی عوامل انتشار غیرقانونی و غیرمجاز آثار سینمایی در فضای مجازی برگزار شد، ایل‌بیگی و انصاری‌فر با اشاره به تغییرات ساختار و کارویژه‌های ستاد صیانت با توجه به تحولات فناورانه در زمینه عرضه و نمایش آثار، درباره برنامه‌های سازمان به منظور افزایش ضریب حفاظتی در دفاتر فیلمسازی و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق پدیدآورندگان آثار هنری به منظور تاثیرگذاری بیشتر توضیحاتی را ارائه دادند. همچنین در این نشست داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با استقبال از دوره جدید فعالیت‌های ستاد صیانت، از اراده و آمادگی کامل فراجا برای کمک به اصحاب سینما و هنر با انجام تمهیدات فنی برای شناسایی، مسدودسازی و برخورد با پایگاه‌ها و کانال‌های مختلف خبر داد. 
***
شهاب حسینی: پورصمدی مثل پدرم بود
مراسم تشییع مرحوم مرتضی پورصمدی، فیلمبردار زبردست سینما و تلویزیون ایران، بعدازظهر دیروز با حضور هنرمندان در حیاط خانه سینمای شماره ۲ برگزار شد. پس از آن پیکر این هنرمند کشورمان که شنبه گذشته در صحنه فیلمبرداری سریال«گناه فرشته» درگذشت در بهشت سکینه کرج دفن شد. تورج منصوری که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، مرحوم پورصمدی را شخصیتی الگو و پسر بزرگ ایران و فردی معتمد و سخاوتمند خواند. محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات‌مدیره خانه سینما، حسن فتحی کارگردان، محمدرضا اصلانی مستندساز پیشکسوت، حسن بشکوفه تهیه‌کننده سینما، مرتضی رزاق‌کریمی جامعه‌شناس، میلاد تنیدنام دستیار اول پورصمدی در سریال «گناه فرشته» و حسین جعفریان، فیلمبردار شناخته‌شده کشورمان در این مراسم با سخنان‌شان به مرحوم پورصمدی ادای دین کردند. شهاب حسینی  نیز به حاضران گفت :«حس روزی را دارم که پدرم را از دست دادم».
***
فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
بنیاد سینمایی فارابی با 6 موضوع متنوع در 2 بخش طراحی داستان و فیلمسازی، فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را منتشر کرد.
 ثبت‌نام هفتمین دوره این المپیاد در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی» از امروز سه‌شنبه 14 شهریور  در تارنمای اینترنتی https://portal.icff.ir آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری شنبه ۱۳ آبان ادامه می‌یابد. نوجوانان ایرانی سنین ۱۲ تا ۱۷ سال داخل یا خارج از کشور (متولدان ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰) می‌توانند در این رویداد فرهنگی - هنری شرکت کنند. من و خانواده عزیزم، من و قهرمانان وطنم، من و دوستان باوفایم، من و شهر زندگی‌ام، خدایی که مرا دوست دارد و دنیای هیجان‌انگیز نوجوانی از جمله موضوعاتی است که برای آثار ارسالی المپیاد امسال در نظر گرفته شده است.

Page Generated in 0/0057 sec