printlogo


کد خبر: 266728تاریخ: 1402/6/14 00:00
اخبار

روایت ژاوی از شب سخت بارسلونا در پامپلونا
سرمربی بارسلونا اعتراف کرد تیمش پیروزی سختی برابر اوساسونا به دست آورد. به گزارش اسپورت، بارسلونا در هفته چهارم رقابت‌های لالیگا به مصاف اوساسونا رفت و به سختی و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. این دیدار در ایالت پامپلونا برگزار شد. ژاوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: چیزی که امشب کم داشتیم صبر و حوصله و خلق فرصت بود. ما تلاش زیادی داشتیم اما با مشکل مواجه شدیم. به هر حال مهم کسب پیروزی بود که به آن دست یافتیم. او ادامه داد: همواره بازی کردن در ورزشگاه ال‌سادار سخت است. برابر تیمی که بسیار خوب دفاع می‌کرد و در حمله هم خطرناک بود، عملکرد خوبی داشتیم. آنها فضاها را بخوبی بسته بودند و به همین خاطر نیاز به حرکات انفرادی بازیکنان داشتیم. لامین یامال و بالده عملکرد خوبی در این بازی داشتند. وقتی پیش افتادیم باید فرصت‌های بیشتری را خلق می‌کردیم. دوباره می‌گویم بازی کردن در این ورزشگاه بسیار سخت است. ژاوی درباره جذب کانسلو و ژائو فلیکس گفت: با کانسلو می‌توانیم در میانه میدان برتری بیشتری داشته باشیم و توپ را بهتر و روان‌تر از خط دفاعی به کناره‌ها منتقل کنیم. برای اینکه بازی را به دست بگیریم باید در میانه میدان بهتر باشیم و کانسلو می‌تواند از این حیث کمک کند. 
***
تیم ملی تنیس روی میز دختران ایران به جام‌جهانی صعود کرد
تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با کسب جایگاه نهم در مسابقات قهرمانی آسیا به جام‌جهانی صعود کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، تیم‌ ملی تنیس روی میز دختران کشورمان بعد از صدرنشینی در گروه سوم و پیروزی مقابل تیم‌های لائوس و مغولستان، برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر قهرمانی آسیا به مصاف قهرمان جهان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب چین شد. بانوان کشورمان برای تکرار عنوان نهمی سال گذشته به مصاف ازبکستان رفتند و با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافتند و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. در نخستین بازی ندا شهسواری در مصاف با روزالینا ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد، در ادامه مهشید اشتری توانست ۳ بر صفر مارخابو از ازبکستان را شکست دهد و بازی را به تساوی بکشاند. در بازی سوم، شیما صفایی در مواجهه با ریما از ازبکستان ۳ بر یک به برتری دست یافت و تیم ایران را ۲ بر یک پیش انداخت. در چهارمین مسابقه، ندا شهسواری در مصاف با مارخابو بازی را با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ واگذار کرد تا همه چیز در عدد دو مساوی شود. در بازی سرنوشت‌ساز پنجم، مهشید اشتری با روزالینا از ازبکستان دیدار کرد و توانست با نتیجه ۳ بر یک بازی را به نفع خود به پایان ببرد تا تیم‌ ملی تنیس روی میز بانوان ایران در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ از سد ازبکستان بگذرد و عنوان نهمی آسیا را به دست آورد. تکرار عنوان نهمی برای بانوان ایران در حالی رقم خورد که تیم‌های قدرتمند چین و مالزی که سال گذشته در مسابقات حضور نداشتند، امسال در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند و کار دختران کشورمان نسبت به سال گذشته برای کسب این عنوان و جواز حضور در جام‌جهانی به مراتب سخت‌تر بود. تیم بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و فاطمه یاری با هدایت حمیده ایرانمنش در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شد. 
***
آخرین وضعیت ۸ رشته برای بازی‌های آسیایی
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آخرین وضعیت 8 رشته را برای حضور در بازی‌های آسیایی مورد بررسی قرار دادند که بر این اساس تصمیم به حذف سوارکاری گرفته شد. به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک، بیست‌وپنجمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دیروز به صورت فوق‌العاده با حضور اعضا برگزار شد. سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته و سخنگوی هیات اجرایی درباره این نشست فوق‌العاده اظهار داشت: در ابتدای نشست گزارش کاملی از وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و مصوبات نشست روز گذشته ستاد عالی بازی‌ها به اعضای هیات اجرایی ارائه شد. هاشمی در ادامه درباره ضرورت برگزاری نشست فوق‌العاده هیات اجرایی افزود: در نشست روز گذشته ستاد عالی که با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان، معاونان وزارتخانه و مسؤولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد، سرپرست وزارت ورزش اعلام کرد بهتر است تصمیمات مربوط به کاروان ورزشی ایران در بازی‌ها و کمیته ملی المپیک در خود کمیته و توسط اعضای هیات اجرایی گرفته شود که به همین منظور و در راستای اعمال سیاست‌های سرپرست وزارت ورزش، نشست فوق‌العاده هیات اجرایی صبح امروز برگزار شد. دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به فرا رسیدن جلسه نهایی ثبت‌نام لیست کاروان ایران و اعلام نهایی اعضای کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی بر اساس سیاست‌های وزارت ورزش، درباره جمع‌بندی اعضای هیات اجرایی اظهار داشت: در رشته وزنه‌برداری با ۱۰ وزنه‌بردار (۷ وزنه‌بردار آقا و ۳ وزنه‌بردار خانم)، در رشته ژیمناستیک با هماهنگی خانم اینچه درگاهی و به تعداد ورزشکارانی که لایسنس دارند به بازی‌ها اعزام می‌شوند. 
هاشمی درباره تصمیم هیات اجرایی برای رشته‌های اسکیت و تیراندازی هم گفت: طبق تصمیم قبلی این رشته‌ها با ظرفیت کامل حضور خواهند داشت (اعضای هیات اجرایی به کاهش نفرات اعزامی به این دو رشته رای ندادند). در رشته اسکیت مقرر شد در مواد «فری استایل» و «سرعت» در 2 گروه، آقایان و بانوان با ظرفیت پیشنهادی فدراسیون اعزام شوند. وی ادامه داد: درباره رشته سوارکاری با توجه به اینکه بررسی کارشناسان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مبنی بر این بود که هیچ شانس مدالی ندارند، اعضای هیات اجرایی به این تصمیم رسیدند که سوارکاری به بازی‌های آسیایی اعزام نشود. همچنین مقرر شد در 3 رشته بدمینتون، تنیس خاکی و تیروکمان به هر رشته یک نفر از لیست اولیه (لانگ لیست) در صورت موافقت ستاد برگزاری بازی‌ها اضافه شود. 

Page Generated in 0/0056 sec