printlogo


کد خبر: 266736تاریخ: 1402/6/14 00:00
اخبار

هشدار رئیس پلیس فتای تهران بزرگ:
مراقب پیامک کلاهبرداری سهام عدالت باشید
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به اعلام آغاز دوره جدید ثبت‌نام سهام عدالت در کشور اشاره کرد و نسبت به فرصت‌طلبی جدید شیادان مجازی درباره ارسال پیامک ثبت‌نام سهام عدالت و کلاهبرداری از متقاضیان این موضوع هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی با بیان اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت» و «افزایش سهام عدالت» از شهروندان سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند، در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه شهروندان فریب این تبلیغات را نخورند، اظهار کرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان این طرح باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند. این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت می‌برند.
***
فوت ۶ کارگر در حادثه انفجار معدن طزره دامغان
با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمام مسؤولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت از انفجار معدن رزمجاه‌طزره، پیکر ۶ نفر از محبوس‌شدگان این حادثه پیدا شد. بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزاییان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت. جانباختگان این حادثه در تونل محل انفجار معدن محبوس شده بودند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه داشت که در نهایت پیکر بی‌جان این ۶ کارگر بامداد دیروز (دوشنبه ۱۳ شهریور) پیدا شد. استاندار سمنان که از دقایق اولیه این واقعه در محل حادثه حضور داشت و مدیریت بحران را شخصا فرماندهی می‌کرد، جان باختن کارگران شریف و زحمتکش معدن طزره را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت. ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه 12 شهریور تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، باعث انفجار و ریزش معدن شد که در پی آن ۶ نفر از کارگران در معدن محبوس شدند. تعدادی از کارگران که بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شده بودند در همان محل درمان شدند اما متاسفانه ۶ کارگر محبوس در معدن پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، پیکر بی‌جان‌شان پیدا شد.
***
تدریس پاره وقت معلمان مدارس خاص در دبیرستان‌های دولتی
معاون وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت تدریس معلمان مدارس خاص در مدارس عادی جزو اولویت‌هاست و اجرای آن به مدیران آموزش‌و‌پرورش استان‌ها و مناطق اعلام شده و قطعاً در ارزیابی مدیران مدارس و مناطق آموزش‌و‌پرورش مدنظر است. محمدمهدی کاظمی درباره شرایط تدریس معلمان مدارس خاص در مدارس دولتی عادی به تسنیم گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت مدارس دولتی، تصمیم گرفت دبیران مدارس خاص 50 درصد ساعت خود را در مدارس خاص و 50 درصد را در مدارس دولتی عادی تدریس داشته باشند و در بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید نیز این موضوع ذکر شده است. وی افزود: هم‌اکنون معلمان دوره متوسطه در چند مدرسه تدریس می‌کنند؛ به عنوان مثال برخی دبیران در 3 مدرسه تدریس دارند. کاظمی تأکید کرد: تدریس معلمان مدارس خاص در مدارس دولتی عادی به میزان 12 ساعت از 24 ساعت تدریس هفتگی آنها در مدارس دوره متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود و به دلیل آنکه در دوره ابتدایی یک معلم ثابت برای تمام دروس وجود دارد، این طرح قابلیت اجرا ندارد.

Page Generated in 0/0061 sec