printlogo


کد خبر: 266758تاریخ: 1402/6/14 00:00
تلاش بی‌فایده ضد‌انقلاب برای تخریب راهپیمایی عظیم اربعین
جمعیت دشمن‌سوز

گروه سیاسی: اکنون پس از گذشت صدها سال از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین‌(ع)، به جرأت می‌توان گفت میلیون‌ها انسان آماده‌ پاسخ گفتن به ندای امام مظلوم‌شان هستند؛ ندایی که روزگاری هیچ لبیکی به آن گفته نشد، اکنون با جلوه‌گاه اربعین و حماسه‌ بزرگ آن پاسخی میلیونی دریافت کرده‌ و پاسخ‌دهندگان در قامت مدافع و حامی تمام مظلومان جهان قلمداد خواهند شد. ندای امام بهانه و مقوم قیام و خروش ایشان است؛ قیام علیه صاحبان قدرت و ثروتی که مظلومان عالم را زیر چکمه‌های براق خود گرفته و شدیدترین ظلم‌ها وجفاها را علیه ایشان روا داشته‌اند. اربعین و اجتماع عظیم دلدادگان حسین(ع) هم هدفی جز ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان ندارد. دقیقا در همین نقطه است که پیام امام حسین (ع) به مثابه یک پیام سیاسی تلقی شده و راهپیمایی اربعین نیز در همین چارچوب تلقی می‌شود. آنچه در بین جمعیت قافله‌ عشق می‌گذرد فراتر از تصور بوده و اتفاقات شکل‌گرفته در آن تعجب‌برانگیز است. استقبال گرم میزبانان و احترام و عزت وافری که به میهمانان اباعبدالله می‌گذارند از یک طرف و ازخودگذشتگی و ایثار مالی و معنوی ایشان در راه اعتلای پیام و مکتب عاشورا از طرف دیگر، صحنه‌های بکر و زیبایی را در اربعین حسینی خلق کرده است. در حماسه‌ بزرگ اربعین، نژاد، ملیت و قبیله رنگ می‌بازد و همه‌ مومنان با شعار «حب‌الحسین یجمعنا» زیر لوای امام مظلوم‌شان تمام تفرقه‌افکنی‌ها و امواج مضر و سرطان‌زای اختلاف را از خود می‌رانند. حال همه اینها را با کلیدواژه‌های دنیای مدرن مقایسه کنید؛ خودپرستی، فردگرایی و حب دنیا. تمدن مدرنی که از عقلانیت نفسانی برآمده و تفسیر مادی را بر همه عرصه‌های زندگی تحمیل می‌کند، خود را در مقابل عقل سرخ حسینی که نوع دیگری از بودن و زیستن را ارائه می‌دهد، می‌بیند. حماسه‌ اربعین فراتر از یک آیین مذهبی، میدان بروز عقلانیتی جدید در سبک زندگی بوده و به عنوان جایگزین مناسبات مادی دنیای مدرن ظهور می‌کند. تمام مظاهر این دنیای مدرن نیز در پی آنند تا با انواع و اقسام حربه‌ها و ایضا به خط کردن رسانه‌های خود، از شدت این تاثیر جهانی بکاهند. 
برخی رسانه‌ها نیز در همین راستا با علم کردن سوژه‌های سیاه و بایکوت خبری راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی به مثابه یک رستاخیز سیاسی بزرگ، سعی در کاستن ارزش والای اربعین حسینی دارند. خط خبری آنها هیچ وجهی از این راهپیمایی را در بر نگرفته و تنها به اتفاقات و حــوادث ناگواری معطوف می‌شود که هدفی جز ارائه تصویر سیاه از این رویداد بزرگ جهانی به ذهن متبادر نمی‌کند.
رهبر حکیم انقلاب نیز در این باره می‌فرمایند: غربی‌ها نمی‌توانند این حرکت را درک کنند که یعنی چطور می‌شود؟ لذا شما می‌بینید دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان اولا چند سال سکوت می‌کردند، «توطئه‌ سکوت»؛ [در حالی که] کمترین حرکتی را در هر جای دنیا اینها منعکس می‌کنند، چند سال اینها اصلا اسم این حرکت عظیم مردمی را نیاوردند، اشاره‌ای به آن نکردند، تصویری از آن منتشر نکردند و بعد هم که یک مقداری [به‌آن] پرداختند، تحلیل‌های خصمانه و تحلیل‌های غلط کردند که از نظر مومنان به این راه، تحلیل‌های بلاهت‌آمیزی است. همه اینها نشان‌دهنده‌ آن است که جریان دنیای مدرن نه تنها تحمل جلوه‌ میلیونی اربعین حسینی و انتقال پیام ظلم‌‌ستیزانه‌ آن را ندارد، بلکه از ارائه هرگونه تحلیلی نیز عاجز بوده و همچنان با گذشت چند سال، ذهنیتی از چگونگی شکل‌گیری و تحرک این جمعیت میلیونی ندارد. آنچه مسلم است در این نبرد سیاسی بین جبهه حق و مدافع مظلومان عالم، با جبهه باطل و طرفداران ظلم و استکبار، پیروزی از آن پیروان حقیقی امام حسین (ع) بوده و دستگاه فکری دنیای مدرن با به‌خط کردن تمامی رسانه‌ها و حربه‌های جادویی خود، جز شکست به چیز دیگری دست نخواهد یافت.

Page Generated in 0/0067 sec