printlogo


کد خبر: 266763تاریخ: 1402/6/14 00:00
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: آماده برگزاری رزمایش‌ با کشورهای دوست و همپیمان هستیم
رزمایش دوستی

گروه سیاسی: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش دیروز در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، تعامل سازنده و اثرگذار و همچنین تبادل دانش با کشورهای دوست و همپیمان را در تمام سطوح، امری لازم و ضروری دانست و گفت: امروز نیروی پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تجهیزات بومی در صیانت از حریم هوایی کشور، آسمان جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب قوانین بین‌المللی برای کشورهای دوست به فضایی امن و برای هرگونه اقدام خصمانه به فضایی ناامن تبدیل کرده است. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد اظهار داشت: بعد از فرمان تاریخی فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی مبنی بر تشکیل نیروی پدافند هوایی در دهم شهریور سال 87، ارتش جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های شگرفی در دانش طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی کشف و مقابله با پهپادهای پرسه‌زن، انتحاری و ریزپرنده، پیاده‌سازی الگوریتم‌های روز بومی در ارتباطات امن، ارتقا و بهینه‌سازی سامانه‌های موشکی با بردهای متنوع سامانه‌های جنگ الکترونیک و ورود به حوزه‌های علمی، سامانه‌های لیزری، هوش مصنوعی، نانو و کوانتوم دست یافته است. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: در راستای حفظ وضعیت عملیاتی سامانه‌های پدافندی، نیروی پدافند هوایی همواره با تکیه بر اصول و روش‌های نوین علمی، بهره‌گیری از دانش و تجربه افسران فنی، تفکرات راهبردی و مدیریت سیستمی مدیران مربوط به ‌عنوان نیروی پیشگام، پیوسته با تدوین، برنامه‌ریزی و اجرای آخرین روش‌های جاری در ارتش‌های جهان، افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد عملیاتی تجهیزات را در دستور کار خویش قرار داده است. 
امیر صباحی‌فرد با اشاره به سایر وظایف نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات با کشف و شناسایی اهداف تا هزاران کیلومتر فراتر از مرزها توسط سامانه‌های کاملا بومی از دیگر اقدامات مبتنی بر فناوری است که با تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی ضمن ایجاد آگاهی وضعیتی و اشراف اطلاعاتی، کمک شایانی به طرح‌ریزی‌های تاکتیکی و عملیاتی نیروی پدافند هوایی کرده و به عنوان خرد و چشم بینای پدافند هوایی، قدرت بازدارندگی در پدافند هوایی کشور را ارتقا داده است.
وی ادامه داد: این پیشرفت‌ها را مدیون هدایت هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا، نخبگان و دانشمندان صنایع دفاعی کشور، پایوران ولایتمدار و پایبند به اصول انضباطی می‌دانیم که شعار «ما می‌توانیم» را سرلوحه اصول اعتقادی و عمل خود قرار داده‌اند و از نتایج این راهبرد می‌توان به طراحی و تولید انواع سامانه موشکی مجهز و متکی به فناوری روز مانند تلاش، ۱۵ خرداد، جوشن، باور ۳۷۳، مجید، خاتم، سراج، رادارهای کشف و شناسایی کاوش، مطلع‌الفجر، بینا و کاشف اشاره کرد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: پیام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه پدافند هوایی ارتش به همه کشورهای دوست و همپیمان که شما به عنوان نمایندگان آنها در این جلسه حضور دارید، پیام صلح و دوستی است. در چارچوب روابط فی‌مابین اعلام می‌دارم این نیرو آمادگی گسترش همکاری‌های مختلف نظامی در حوزه‌های آموزشی، برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل تجربیات فنی و عملیاتی و دیدارهای دوجانبه را دارد.
امیر صباحی‌فرد گفت: دکترین دفاعی ایران مبتنی بر روابط دوستانه و متقابل با همه کشورهای جهان بویژه کشورهای دوست و همسایه در منطقه غرب آسیا بوده و نیروهای نظامی با به‌کارگیری آخرین تجهیزات روزآمد و اتکا به توانمندی‌های داخلی، برابر فتوای فرمانده معظم کل قوا از سلاح‌های کشتار جمعی و نامتعارف بی‌نیاز هستند و به‌کارگیری این سلاح‌ها در دکترین نظامی ما جایی ندارد.
***
پدافند هوایی ایران به قابلیت‌های بالا و تجهیزات روزآمد نظامی مجهز است
سرهنگ «اسلاوو میرکوتون» وابسته نظامی لهستان و نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران در دیدار با امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش که به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس این نیرو برگزار شد، گفت: ما به عنوان وابستگان نظامی که به نمایندگی از کشورهای مختلف در این مراسم حضور داریم، بر آن هستیم این روز گرامی را به نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک بگوییم؛ نیرویی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در طول جنگ ۸ ساله امنیت آسمان ایران را تضمین کرد و از تمامیت ارضی کشور شما حراست کرد.
سرهنگ اسلاوو میرکوتون بیان کرد: ما آگاهیم امروز جمهوری اسلامی ایران به داشتن نیروی پدافند هوایی با قابلیت‌های بالا و برخوردار از کارکنان حرفه‌ای و تجهیزات روزآمد نظامی که جایگاه والایی را در منطقه برای آن رقم زده، مفتخر است.
میرکوتون تاکید کرد: اهمیت موقعیت ژئوپولیتیک، برخورداری از تمدنی کهن و شرکت در جنگی واقعی، دکترین دفاعی پیچیده ارتش شما را شکل داده است و تعجبی نیست که جمهوری اسلامی ایران از یکی از قدرتمندترین نیروهای دفاعی در این منطقه برخوردار است. 
وی ادامه داد: ایران همچنان به تولید و ارتقای تجهیزات بومی پدافند هوایی خویش ادامه می‌دهد و به این وسیله توانسته است پدافند هوایی چندلایه‌ای را که توسط قرارگاه پدافندی خاتم‌الانبیا راهبری می‌شود، فراهم آورد تا نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر به کار گیرد.

 


Page Generated in 0/0056 sec