printlogo


کد خبر: 266804تاریخ: 1402/6/19 00:00
اخبار

«گریز از مرکز» به چاپ دوم رسید
کتاب «گریز از مرکز» از تولیدات انتشارات موسسه فرهنگی‌- مطبوعاتی ایران به چاپ دوم رسید. این مرکز در 2 سال اخیر توجه ویژه‌ای به مقوله تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران، بویژه وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته که ماحصل آن چاپ کتاب‌های متعدد در حوزه‌های مختلف همچون سازمان مجاهدین خلق، غائله‌ کردستان، دفاع‌ مقدس و... است. از جمله کتاب‌هایی که با همین موضوعات به چاپ رسیده، کتاب «گریز از مرکز» به قلم سعید زاهدی و زینب مرادی‌پور است. این کتاب روایتی از فعالیت‌ گروه‌های مختلف ضدانقلاب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان است که با حمله به مراکز مختلف نظامی، درصدد مبارزه مسلحانه با حکومت نوپای جمهوری اسلامی بودند. این گروه‌ها در سایه کم‌رنگ شدن اقتدار حکومت مرکزی، به پاسگاه‌های مرزی، مراکز ژاندارمری، مراکز شهربانی، مقرهای سپاه و پادگان‌های ارتش در کردستان حمله کرده و در مقطعی موفق به تصرف و خلع سلاح بعضی از این مراکز شدند. نویسنده در این کتاب سعی دارد علاوه بر روایت فعالیت‌های گروه‌های مختلف در کردستان و تلاش آنها برای تصرف مراکز نظامی و به دنبال آن، تصرف شهرها و مناطق، تصویری هم از اوضاع آن مناطق در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کند. کتاب «گریز از مرکز» در 456 صفحه و قطع‌رقعی برای نخستین بار سال 1401 وارد بازار نشر شد و به تازگی به چاپ دوم رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه کنند. 
***
نمایش و نقد «بیو ترسیده» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «بیو ترسیده» به کارگردانی آری آستر یکشنبه 19 شهریور 1402 در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
فیلم سینمایی «بیو ترسیده» ساخته‌ آری آستر محصول 2023 کشورهای کانادا، فنلاند و آمریکا، در ژانر ترسناک، کمدی، معمایی و درام با بازی واکین فینیکس یکشنبه 19 شهریور 1402 ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کورش جاهد (کارشناس سینما) نقد و بررسی می‌شود.
این فیلم درباره مردی بسیار مضطرب اما خوش‌ظاهر به نام بیو (با بازی واکین فینیکس) است که رابطه‌ خوبی با مادرش ندارد و هرگز پدر خود را به درستی نشناخته است. هنگامی که مادر بیو می‌میرد، او به خانه بازمی‌گردد اما به زودی با حوادث عجیب و ماورایی روبه‌رو شده و....
آری آستر چند فیلم کوتاه و 2 فیلم بلند دیگر در کارنامه هنری خود دارد که 2 فیلم سینمایی وی عبارتند از فیلم موروثی (Hereditary) محصول سال 2018 و فیلم میدسامر (Midsommar) محصول سال 2019 میلادی که هر دو تحسین منتقدان و مخاطبان را در پی داشت.
علاقه‌مندان برای حضور در پانصدوهشتادوهشتمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.
***
دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شد
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، امیر عبدالحسینی را به عنوان دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. محمود سالاری به پیشنهاد محمد خراسانی‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و موافقت اعضا در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری، امیر عبدالحسینی را به عنوان دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برگزیده و معرفی کرد. در حکم سالاری خطاب به عبدالحسینی آمده است:
«جشنواره هنرهای تجسمی فجر، باشکوه‌ترین رویداد هنری در عرصه هنرهای تجسمی ایران اسلامی است و ثمره‌ای بی‌بدیل از شایستگی‌ها و دستاوردهای پیشکسوتان، اساتید ارجمند و شور و شوق خلاقانه‌ هنرمندان جوان این عرصه شمرده می‌شود. به همین منظور با عنایت به تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» منصوب می‌شوید. امیر عبدالحسینی، مدیر هنری، پژوهشگر، هنرمند و مدرس شناخته شده رشته طراحی گرافیک است. معاونت هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌های شهرداری تهران، ریاست موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در سوابق اجرایی و هنری  وی دیده می‌شود. شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، موزه هنرهای معاصر تهران و مراکز معتبر هنری کشور زمستان سال جاری برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec