printlogo


کد خبر: 266815تاریخ: 1402/6/19 00:00
اخبار

پیروزی برزیل در شب تاریخ‌سازی نیمار
برزیل توانست در شب تاریخ‌سازی نیمار، بولیوی را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد. به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای انتخابی جام‌جهانی در قاره آمریکای جنوبی روز گذشته 2 دیدار برگزار شد که در یکی از این بازی‌ها برزیل توانست ۵ بر یک بولیوی را شکست دهد. در این دیدار نیمار 2 بار برای تیمش  گلزنی کرد. ستاره برزیل با زدن این 2 گل توانست به رکورد ۷۹ گل ‌زده در سلسائو برسد و به تنهایی برترین گلزن تاریخ برزیل شود. پیش از این او در کنار پله ۷۷ گله این رکورد را در اختیار داشت. رودریگو 2 بار و رافینیا نیز دیگر گل‌های این مسابقه را برای برزیل به ثمر رساندند. البته نیمار یک ضربه پنالتی را نیز در نیمه نخست از دست داد تا نتواند هت‌تریک کند. در دیگر دیدار اروگوئه در خانه ۳ بر یک شیلی را شکست داد. نیکولاس دلا کروز 2 بار و فدریکو والورده برای سلسته گلزنی کردند و آرتورو ویدال نیز تنها گل شیلی را ثبت کرد. 
***
آغاز رسیدگی به پرونده سپاهان از هفته جاری
پرونده شکایت 4 باشگاه لیگ برتری از سپاهان هفته جاری در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گزارش تسنیم، پس از طرح ابهاماتی درباره رعایت سقف بودجه از سوی سپاهان، 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان از این باشگاه اصفهانی به کمیته انضباطی شکایت کردند. آنها اعتقاد دارند سپاهان با تهاتر قراردادهای فصل جاری با سال آینده دچار تخلف شده است. پرونده مربوط به شکایت 4 باشگاه لیگ برتری از سپاهان و تخلفات احتمالی این باشگاه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال شده و به احتمال بسیار زیاد این کمیته در جلسه هفته جاری خود (دوشنبه) استارت رسیدگی به این پرونده را خواهد زد. کمیته انضباطی احتمالا برای صدور رأی خود ابتدا استعلاماتی را از نهادهای ذی‌صلاح مربوط خواهد گرفت و سپس به طور کامل این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد. 
***
کنایه هری کین به تاتنهام
هری کین درباره زندگی جدیدش در آلمان صحبت کرد. او همچنین باشگاه سابقش تاتنهام را هدف قرار داد و به مقایسه تیم لندنی با بایرن‌مونیخ پرداخت. به گزارش بی‌ساکر، مهاجم تیم ‌ملی انگلیس پیش از دیدار مقابل اوکراین درباره زندگی جدیدش در بایرن‌مونیخ صحبت کرد. مهاجم ۳۰ ساله در اظهاراتش به مقایسه تاتنهام و بایرن مونیخ پرداخت و گفت: مطمئنا در مقایسه با آنچه در اسپرز احساس می‌کردم، فشار متفاوتی در بایرن وجود دارد. ما در تاتنهام می‌خواستیم در همه دیدارها برنده شویم اما اگر چند بازی را بدون برد
پشت‌سر می‌گذاشتید هم فاجعه نبود ولی شرایط در بایرن فرق دارد. ما در بایرن‌مونیخ ۴ - صفر و ۳ - یک پیروز شدیم و هنوز هم صحبت از این بود که از نحوه بازی‌مان خوشحال نباشیم. حضور در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان این‌طور است اما ما شروع خوبی داشته‌ایم و من از فصلی که داشته‌ایم لذت می‌برم. در حالی که کمتر از 2 ماه به برگزاری مراسم اهدای توپ طلا باقی مانده است، فهرست نامزدهای اولیه توپ طلا اعلام شده است که نام هری کین نیز در آن به چشم می‌خورد. برترین گلزن تاریخ تیم‌ ملی انگلیس امیدوار است بتواند همراه تیمش جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را به دست بیاورد. کین با انتقال ۱۱۰ میلیون یورویی از تاتنهام به بایرن‌مونیخ پیوست و به حضور نزدیک به 2 دهه‌اش در تیم شمالی لندن پایان داد. کاپیتان تیم‌ ملی انگلیس در رده دوم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر بود ولی به جای شکستن رکورد آلن شیرر تصمیم به حضور در بوندسلیگا گرفت. 
***
اردوی آزادکاران آمریکا در آلمان پیش از مسابقات جهانی
تیم ملی کشتی آزاد آمریکا پیش از شروع مسابقات جهانی در آلمان تمرین می‌کند. به گزارش فارس، در حالی که کمتر از ۱۰ روز دیگر مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی بلگراد آغاز خواهد شد، آزادکاران آمریکا در کشور دیگری اردو می‌زنند. تیم ‌ملی کشتی آزاد آمریکا به منظور آمادگی بیشتر به آلمان سفر کرده و در فاصله چند روزی که به مسابقات باقی مانده در این کشور تمرینات خود را پیگیری خواهد کرد. مسابقات جهانی کشتی نخستین رویداد کسب سهمیه المپیک پاریس است به همین دلیل تمام کشورها با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت خواهند کرد. در ترکیب آمریکا مدال‌آوران مطرحی همچون دیوید تیلور و کایل اسنایدر حضور دارند. چند روز پیش گیبل استیوسون، دارنده مدال طلای سنگین‌وزن المپیک از ترکیب آمریکا کنار گذاشته شد که دلیل آن هنوز اعلام نشده است. 
***
یک بازیکن خارجی دیگر در راه استقلال
باشگاه استقلال مذاکرات با یک بازیکن خارجی دیگر را در برنامه دارد و به‌زودی از این بازیکن رونمایی خواهد شد. طی روزهای گذشته باشگاه استقلال از جذب گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی سابق ایبار، رئال اویدو، آنتالیا اسپور و مالاگا خبر داد اما حالا گفته می‌شود مذاکرات با یک بازیکن خارجی دیگر نیز ادامه دارد و در صورت توافق نهایی اعلام رسمی خواهد شد. پیش از این رسانه‌ها از توافق باشگاه استقلال با عمرو ورده، هافبک تیم ‌ملی فوتبال مصر خبر داده بودند اما ظاهراً به خاطر مشکلاتی که این بازیکن داشت، حضورش در ایران منتفی شد تا کادر فنی استقلال گزینه‎های دیگری را به باشگاه برای مذاکره و عقد قرارداد معرفی کند. بر اساس اعلام یکی از مسؤولان باشگاه استقلال، مذاکره با چند بازیکن معرفی شده از سوی کادر فنی به صورت همزمان در جریان است و در صورت توافق نهایی این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. مسؤولان باشگاه استقلال امیدوار هستند روند جذب دومین بازیکن خارجی قبل از آغاز مجدد رقابت‌های لیگ برتر به نتیجه برسد و از سوی دیگر پیگیر امور مربوط به حضور مهاجم آرژانتینی در ایران هستند تا بتواند در صورت لزوم در داربی ۱۰۲ مقابل پرسپولیس به میدان برود. 

Page Generated in 0/0062 sec