printlogo


کد خبر: 266817تاریخ: 1402/6/19 00:00
پزشک پرسپولیس از دوری ۲ تا ۳ هفته‌ای بیرانوند به دلیل مصدومیت خبر داد
بدون گلر برابر رونالدو و یارانش

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس از دوری ۲ تا ۳ هفته‌ای علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم به دلیل مصدومیت در بازی دوستانه تیم ملی با بلغارستان خبر داد. به این ترتیب حضور او در دیدار با النصر کاملا مبهم است. در حال حاضر حضور علیرضا بیرانوند برای مسابقه بزرگ پرسپولیس مقابل النصر در شروع لیگ قهرمانان آسیا یک نیاز حیاتی است. این بزرگ‌ترین بازی پرسپولیس در سال‌های اخیر است و آغازی بر شروع مجدد نایب‌قهرمان سابق آسیا در این رقابت‌ها اما درست در شرایطی که پرسپولیس به دنبال رفع نقطه‌ ضعف خود در خط حمله بود، یک پرتاب در بازی ایران مقابل بلغارستان باعث شد علیرضا بیرانوند از ناحیه ران دچار کشیدگی شود. تعویض سریع بعد از این پرتاب و اعلام مصدومیتش به محمدرضا اخباری نشان می‌داد گلر پرسپولیسی‌ها دچار یکی از شایع‌ترین مصدومیت‌ها بین فوتبالیست‌ها شده: کشیدگی. چیزی که به صورت نرمال او را یک ماه از میدان دور نگه می‌دارد. با این حال همه امیدوارند درباره بیرانوند اتفاق دیگری رخ داده باشد و او بتواند پرسپولیس را در این بازی بزرگ همراهی کند. در حالی که فدراسیون فوتبال نظر نهایی درباره بیرانوند را منوط به عکسبرداری دانسته بود، روز گذشته این جملات را در وبسایت خود قرار داد: «در روزهای آتی، درمان فیزیوتراپی و بازتوانی به ‌صورت روزانه انجام خواهد گرفت و با انجام ارزیابی‌های روزانه و بررسی شاخص‌های عملکردی نسبت‌ به پیشرفت تمرینات و زمان بازگشت به میادین تصمیم‌گیری خواهد شد و زمان‌های اعلام‌شده گمانه‌زنی رسانه‌ای است». نکته مهم این بیانیه آن است که کادر پزشکی تیم‌ ملی اطمینان خود از حضور بیرانوند برابر النصر را اعلام نکرده تا به این ترتیب همه چیز منوط به فیزیوتراپی روزانه و روند پیشرفت این بازیکن باشد. از سوی دیگر دکتر حقیقت، پزشک پرسپولیس اعلام کرد کشیدگی بیرانوند درجه دوم است و به این ترتیب ۲ تا ۳ هفته از میادین دور خواهد بود که این بدان معنی است که عملا امکان حضور در بازی با النصر را ندارد و یحیی باید از همین امروز سراغ گلر دوم خود برود. نکته مهم اینکه بیرانوند یک وزنه روحی برای پرسپولیس محسوب می‌شود و سابقه تقابل و درخشش او برابر رونالدو، اهمیت حضورش در این بازی را بیشتر می‌کند و به همین دلیل کادر پزشکی تیم‌ ملی و پرسپولیس قصد دارند هر طور شده او را به این بازی برسانند. تیم پرسپولیس نیز تنها ۳ روز تا پایان پنجره لیگ قهرمانان آسیا فرصت دارد و طبیعتا امکان جذب گلر خارجی به حداقل رسیده اما شاید این یک فرصت بزرگ برای جانشین بیرانوند باشد تا خودنمایی کند. نکته جالب اینکه بیرانوند سال گذشته در همین روزها در بازی با اروگوئه دچار مصدومیت شد تا شانس تقابل با یاران سادیو مانه در سنگال را از دست بدهد و حالا دوباره در آستانه بازی با تیم این مهاجم سابق لیورپول آسیب‌ دیده است.
* نگاهی به گزینه‌های جالب جانشینی بیرانوند 
با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند، پرسپولیس ناچار به استفاده از یکی از دروازه‌بانان جوان خود در دیدار با النصر است. باشگاه پرسپولیس روز شنبه به ‌صورت رسمی اعلام کرد علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله پا ۲ تا ۳ هفته از میادین دور خواهد بود و به این ترتیب دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس دیدار تیمش مقابل النصر عربستان را از دست خواهد داد. غیبت علیرضا بیرانوند در دیدار حساس با النصر در حالی نگرانی هواداران پرسپولیس را به همراه داشته است که سرخپوشان جانشین مطمئنی برای او در تیم‌شان ندارند و تنها ۲ دروازه‌بان جوان در تمرینات سرخپوشان حضور دارند. امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی، دروازه‌بان‌های دوم و سوم پرسپولیس هستند که هر دو زیر 23 سال و جزو سهمیه جوانان این تیم محسوب می‌شوند. این ۲ دروازه‌بان جوان سابقه بازی در لیگ برتر را ندارند و احتمالا باید در نخستین بازی خود در ترکیب سرخپوشان مقابل رونالدو و یارانش قرار بگیرند. باشگاه پرسپولیس البته این فرصت را دارد که تا ۷ روز قبل از نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا لیستش را به‌روزرسانی و یک دروازه‌بان جدید را به جمع دیگر بازیکنان اضافه کند که با توجه به فعالیت این تیم در نقل‌و‌انتقالات بسیار بعید به نظر می‌رسد این اتفاق در چند روز آینده رقم بخورد.
* آن پرتاب دست دردسرساز لزومی داشت؟ 
پرتاب دست بیرانوند در بازی دوستانه تیم ملی برابر بلغارستان در حالی بود که پیشکسوتان دروازه‌بانی نظیر محسن سیدی چنین پرتاب‌هایی را تنها با مجوز کادر فنی قابل قبول می‌دانند. سیدی در این رابطه به مهر گفت: بیرانوند بدون شک قدرت دست بالایی دارد اما ایجاد موقعیت‌های مستقیم برای مهاجمان تیم با استفاده از پرتاب‌های بلند باید طبق تاکتیک کادر فنی تیم ‌ملی باشد. مربی پیشین دروازه‌بان‌های پرسپولیس و نفت تهران ادامه داد: قطعاً بیرانوند شماره یک گلرهای ایران است اما فکر می‌کنم پرتاب دست نمایشی او حالا تیم ‌ملی و باشگاهش را تحت فشار قرار داده است. امیدوارم هرچه زودتر درمان بیرانوند پشت سر گذاشته شود تا بتواند به تیمش کمک کند. وضعیت پیچیده مصدومیت بیرانوند در حالی است که گلر ذخیره باتجربه روی نیمکت پرسپولیس حضور ندارد. او که منتقد جدی جذب گلر خارجی به عنوان ذخیره‌اش در پرسپولیس بود، حالا باید پاسخگوی شرایط به وجود آمده هم باشد. بیرانوند در تماس تلفنی رضا درویش، مدیرعامل باشگاه و همچنین 2 نفر از دستیاران یحیی گل‌محمدی از تلاش خود برای پشت سر گذاشتن فشرده دوران نقاهت گفته تا تحت هر شرایطی خود را به تقابل با کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، بروزوویچ، آیمریک لاپورت و... برساند.

Page Generated in 0/0073 sec