printlogo


کد خبر: 266822تاریخ: 1402/6/19 00:00
اخبار

تولید محصولات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت و خانواده
 تولید محصولات رسانه‌ای و فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار دارد. مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد با اعلام این خبر افزود: بنیاد تا به امروز محصولات رسانه‌ای و فرهنگی متعدد و متنوعی را در قالب‌های مختلف مانند فیلم کوتاه، نماهنگ، سرود و کلیپ در راستای تکالیف و مسؤولیت‌های خود و با هدف تشویق به فرزندآوری، تحقق جوانی جمعیت و تکریم خانواده تولید و پخش کرده است. محمدرضا دهقان خاطرنشان کرد: این محصولات رسانه‌ای و فرهنگی عمدتا در تلویزیون اینترنتی «ایران جوان» تولید و از این تلویزیون و شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود. دهقان با اشاره به رونمایی از سرود  «حسین و خواهرش زینب» در ایام اربعین گفت: ساخت این سرود با هدف همکاری و هم‌افزایی با شبکه کودک سیما، در زمان برگزاری جشنواره «خواهر برادری» در دستور کار قرار گرفت و در بازه زمانی اربعین حسینی و ایام عزاداری ماه صفر از شبکه کودک و سایر شبکه‌های سازمان صداوسیما پخش می‌شود. وی در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در تولید محصولات رسانه‌ای و فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت گفت: تاکنون بیش از ۱۰ فیلم کوتاه با محوریت موضوعی جوانی جمعیت، خانواده و فرزندآوری تولید شده و برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف سیما قرار گرفته است. دهقان ادامه داد: همچنین با هدف ارزش‌آفرینی فرزندآوری و تکریم خانواده، در روند ساخت سریال‌های تلویزیونی و ویژه‌برنامه‌های نوروزی شبکه‌های صداوسیما مشارکت صورت گرفته است.
***
شبکه متروی تهران در آستانه افتتاح ۵ ایستگاه جدید
پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های جدید در خطوط مختلف شبکه متروی تهران، منجر به تکمیل قریب‌الوقوع ۵ ایستگاه و اضافه شدن آنها به امکانات حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت شده است؛ به این ترتیب انتظار می‌رود بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های متروی شهران، شهر زیبا و کوهسار (همگی در خط ۶)، میدان کتاب (خط ۷) و همچنین ایستگاه مترو شهر جدید پرند باشیم. محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت متروی پایتخت با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب حمایت مراجع ذی‌ربط مبنی بر تأمین منابع مالی و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکاران شرکت متروی تهران، موعد بهره‌برداری از ۵ ایستگاه جدید بزودی فرا خواهد رسید که در همین راستا ایستگاه میدان کتاب که یکی از زیباترین ایستگاه‌های شبکه مترو به شمار آمده و آخرین ایستگاه از بخش منتهی‌الیه شمال غربی خط ۷ مترو به حساب می‌آید، به همراه ۳ ایستگاه شهران، شهر زیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط ۶ و 5.5 کیلومتر مسیر تونلی این خط مهرماه تقدیم شهروندان پایتخت خواهد شد. هرمزی همچنین به روند آماده‌سازی خط متروی پرند اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت، عملا هفته‌های پایانی روند تکمیل خود را طی می‌کند. امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، بزودی خط متروی پرند نیز راه‌اندازی شود.
***
صدور ۲ میلیون قبض جریمه برای خودروها به دلیل نداشتن معاینه فنی
معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت طی ۶ ماه نخست سال جاری ۲ میلیون قبض جریمه برای خودروها به دلیل نداشتن معاینه فنی صادر شد. سرهنگ محمد رازقی گفت: دوربین‌هایی که در سطح شهر تهران قرار دارند به صورت مکانیزه خودروهایی را که معاینه فنی ندارند اعمال قانون می‌کنند و در ۶ ماهه سال جاری آمار برخورد با این تخلفات حدود ۲ میلیون خودرو بوده است. وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ با جدیت بحث نداشتن معاینه فنی و برخورد با خودروهای دودزا را دنبال می‌کند و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به محض مشاهد خودروی دودزا در سطح شهر آن‌ را متوقف و به تعمیرگاه اعزام می‌کنند و پلاک تعمیری به آن می‌دهیم تا خودروی دارای نقص خود را رفع نقص کند و پس از بازگشت خودروی وی توسط کارشناسان پلیس راهور بازدید و در صورت رفع نقص پلاک اصلی تحویل راننده خواهد شد. 

Page Generated in 0/0067 sec