printlogo


کد خبر: 266832تاریخ: 1402/6/19 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت فرزند دکتر سیم‌فروش
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت فرزند دانشمند محترم آقای دکتر ناصر سیم‌فروش از اعضای تیم پزشکی امام خمینی(ره) را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب به این شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشمند محترم جناب آقای دکتر سیم‌فروش دام بقائه
درگذشت تأسف‌بار فرزند گرامی‌تان را به جنابعالی و مادر محترم ایشان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و آرامش و تسلا برای عزاداران و رحمت و مغفرت برای آن مرحوم را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/6/18
* پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج‌سیدعلی‌اصغر رخ‌صفت
رهبر انقلاب همچنین در پیامی، درگذشت حاج سیدعلی‌اصغر رخ‌صفت، از مبارزان و خیران قدیمی را تسلیت گفتند. در پیام تسلیت رهبر انقلاب آمده است: خاندان محترم رخ‌صفت؛ درگذشت مرحوم مغفور حاج سیدعلی‌اصغر رخ‌صفت رحمه‌الله‌علیه را که از مبارزان قدیمی و از دوستان دیرین اینجانب بودند به خانواده‌ گرامی ایشان و به دوستان و همکاران ایشان در امور خیر، تسلیت عرض می‌کنم و قبولی خدمات و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
***
ضربه سازمان اطلاعات سپاه فتح به «شبکه سازماندهی اغتشاشات»
سازمان اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد از شناسایی و دستگیری ۶ عنصر «شبکه سازماندهی اغتشاشات و محرک ایجاد ناامنی» در فضای مجازی این استان خبر داد. بر اساس اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد این عناصر در ۵ صفحه فضای مجازی با تشویش اذهان به دنبال تحریک افکار عمومی برای ایجاد ناامنی بودند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: همزمان با فضاسازی معاندان برای ایجاد آشوب در سالروز اغتشاشات پارسال، گردانندگان این صفحات فضای مجازی در حال برنامه‌ریزی برای تجمع و اغتشاش‌آفرینی در روزهای آتی بودند که با اقدامات به‌موقع و فنی پس از مجوز مقام قضایی صفحات آنان مسدود و از دسترس خارج شد و ۶ عامل گرداننده این صفحات هم با حکم مقام قضایی بازداشت و روانه زندان شدند. این ۵ صفحه مجازی و ۶ عنصر دستگیر‌شده از فعالان اغتشاشات پارسال و دارای سوءسابقه نیز هستند.
***
اولین حضور ایران در نشست شورای مبارزه با تروریسم سازمان شانگهای
در پی عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، هیاتی از ایران در چهلمین نشست شورای ساختار منطقه‌ای مبارزه با تروریسم این سازمان موسوم به «رتس» شرکت کرد. در این نشست که نمایندگان ۱۱ کشور شامل ۹ کشور عضو و ۲ عضو ناظر در آن حضور داشتند، دستورکار از پیش تعیین‌شده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ شده طی اسناد رسمی اعلام و به امضای نمایندگان کشورها رسید. همچنین اعضا در این نشست ضمن تبریک صمیمانه نسبت به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان، از حضور ایران در شورا به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در تحولات منطقه استقبال کردند. اعضای شورا درباره آخرین تحولات مرتبط با تروریسم، جدایی‌طلبی و افراط‌گرایی نیز به اظهارنظر پرداختند و  با محکوم ‌کردن حملات تروریستی چند ماه اخیر از جمله حمله داعش به شاهچراغ، پیشنهاداتی برای بازدارندگی از این گونه اقدامات تروریستی مطرح کردند. در این نشست از تلاش‌های کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تقدیر و از قربانیان، نیروها و فرماندهان نظامی از جمله شهید سپهبد قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد. تداوم‌ مبارزه با داعش و ضرورت توجه به وضعیت افغانستان ۲ موضوع مهمی بود که در این نشست مورد توجه ویژه قرار داشت. 
***
سردار پاکپور: 
آمریکا در پی ایجاد ناامنی‌ در جنوب شرق کشور است
فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی منطقه جنوب شرق، گفت: از ابتدای سال تاکنون‌ شاهد برخی تحرکات در منطقه بوده‌ایم به‌ طوری که تمام عناصر ضدانقلاب، منافقین و حتی پ.ک.ک و گروه‌های تجزیه‌طلب که‌ در جغرافیای دیگری از کشور فعالیت دارند، به دنبال این هستند تا منطقه را ناامن کنند چون نظام برای توسعه این منطقه و استان تلاش می‌کند و برنامه‌های دولت در این استان نشان‌دهنده آن است. سردار محمد پاکپور تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان به دنبال این هستند که ما نیروهایی را از مرکز آورده و اینجا را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل کنیم و سپس روی این مساله موج‌سواری کنند که ببینید نظام این منطقه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است، اما نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم. فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی منطقه جنوب شرق، تصریح کرد: با توجه به اینکه شما ساکن این منطقه هستید و اشراف کامل اطلاعاتی بر جغرافیای زمین خود دارید باید جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرید. پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اتفاقات اخیر استان سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: ۴ نفر از ماموران راهنمایی و رانندگی ما را شهید کردند، در حالی که آنها صرفا نیروی اداری بودند یا ۲ نفر از ماموران توزیع غذا را در منطقه تفتان به شهادت رساندند در حالی که مسلح نبوده و با لباس شخصی مشغول توزیع جیره غذایی پرسنل بودند. فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران، افزود: اطلاع دقیق داریم از اینکه آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شوند، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.

Page Generated in 0/0064 sec