printlogo


کد خبر: 266835تاریخ: 1402/6/19 00:00
معاون عملیات کل سپاه پاسداران خبر داد
نسل جدید مو‌های هایپرسو در راه است

گروه سیاسی: معاون عملیات کل سپاه در اظهاراتی با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در اغتشاشات سال گذشته، گفت: در طراحی‌ای که سال گذشته آمریکایی‌ها برای کشور ما کرده بودند تمام مراحل ۳ طیف جنگ ترکیبی پیش‌بینی  شده بود و می‌خواستند مدل سوریه را در ایران اجرا کنند. در حقیقت باید گفت آمریکایی‌ها به دنبال سوریه‌سازی ایران بودند. هماهنگی سرویس‌های جاسوسی با گروهک‌های تروریستی منطقه که اطلاعات دقیق‌شان دست ما است و اگر لازم باشد با اسم و رسم قابل انتشار است و همچنین تشکیل قرارگاه‌هایی برای هدایت و کنترل، گواه ادعای اینجانب است.
سردار عباس نیلفروشان در ادامه با اشاره به سهل‌گیری دستگاه‌های ضابط قضایی و امنیتی نسبت به جوانان فریب‌خورده حاضر در ناامنی‌ها گفت: در اغتشاشات سال 1401 ما هزینه‌های زیادی پرداخت و شهدایی را تقدیم کردیم اما خیلی سخت نگرفتیم، زیرا می‌دانستیم دشمن با تکنیک‌های جنگ نرم و جنگ ‌شناختی و ادراکی برخی از جوانان ما را فریب داده است. اینها جوانان و عضو خانواده‌های ما هستند، لذا تلاش کردیم دوباره آنان را به خانواده بازگردانیم اما امروز فضا برای همه روشن است و هر کس در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کند باید هزینه‌های آن را نیز پرداخت کند. سردار نیلفروشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مهلت عراق برای پاکسازی مناطق مرزی از گروه‌های تروریستی 28 شهریورماه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: ما از برادران‌مان در اقلیم انتظار برادری داریم. جا دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشأ عملیات علیه کشورمان شده نه با منطق برادری مطابقت دارد و نه با حسن همسایگی.
معاون عملیات سپاه افزود: ما پس از مذاکرات پی‌درپی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافقنامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمانبندی و موارد توافق‌شده 28 شهریورماه است. ما به تمام مفاد این توافقنامه نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است، طرف مقابل نیز به توافقنامه عمل کند در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل بازمی‌گردد و ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.
سردار نیلفروشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نسل جدید موشک‌های هایپرسونیک در دست طراحی است، اظهار کرد: به لحاظ فناوری ما هیچ مشکلی برای افزایش برد موشک‌های‌مان نداریم اما برد موشک بر مبنای دکترین‌های عملیاتی و بر مبنای تهدیدات تعریف می‌شود که امروز بر مبنای منویات فرمانده معظم کل قوا برد 2000 کیلومتری تعریف شده است. لذا اگر نیاز باشد یا تدبیر جدیدی از فرمانده کل قوا ابلاغ شود، هیچ محدودیت فنی‌ای برای افزایش برد موشک‌ها نداریم، لذا ما در محدوده همین برد 2000 کیلومتری به دنبال کیفی‌سازی موشک‌ها هستیم.
وی با اشاره به قابلیت‌های موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح گفت: در حقیقت موشک فتاح برای مقابله با سامانه‌های ضدموشکی رژیم صهیونیستی که ما اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد آنها داریم طراحی شده است و قطعا این موشک و مدل‌های جدیدی که از آن در دست طراحی قرار دارد، هزینه‌های سنگینی را متوجه رژیم صهیونیستی خواهد کرد. قطعا موشک هایپرسونیک فتاح هزینه‌های سنگینی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت و زمان بازنشستگی سامانه‌های ضدموشکی فعلی این رژیم فرا رسیده است.

Page Generated in 0/0062 sec