printlogo


کد خبر: 266906تاریخ: 1402/6/21 00:00
اخبار

شاهکار جوادی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان
وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران موفق به گرفتن مدال طلای دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم (وزن المپیکی) قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شد. رقابت گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان برگزار و نماینده ایران در این وزن المپیکی قهرمان جهان شد. مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۹ یک‌ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد و طلای دوضرب و مجموع را گرفت. او در یک‌ضرب ششم شد. جوادی با رکورد ۳۸۴ کیلوگرم وارد رنکینگ ۱۰ نفره المپیک شد و سهمیه المپیک پاریس را در دست دارد. نماینده ایران سابقه نایب‌قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد و نفر سوم آسیاست. مسابقات قهرمانی جهان، گزینشی کسب سهمیه المپیک است. دسته ۸۹ کیلوگرم نیز المپیکی است و ۱۰ وزنه‌بردار در گروه A وزنه زدند. نماینده عراق و ایتالیا در این دسته اوت شدند. تیان تائو، وزنه‌بردار مطرح چین که رکوردار جهان است، بر خلاف انتظار عملکرد خوبی نداشت و اوت شد.
***
کایسدو همچنان در حال بررسی حضور در پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس با وجود اینکه مذاکرات مثبتی با مهاجم اکوادوری مدنظر خود داشته اما هنوز موفق به عقد قرارداد با این بازیکن نشده است.‌ در روزهای گذشته شایعات فراوانی پیرامون مذاکره باشگاه پرسپولیس با فیلیپه کایسدو، مهاجم اکوادوری سابق تیم‌های منچسترسیتی و لاتزیو مطرح و گفته شد این بازیکن در آستانه عقد قرارداد با سرخپوشان قرار دارد. آخرین پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس با کایسدو بر سر مسائل مالی و دیگر مسائل به توافقات کلی دست یافته است و اکنون در انتظار پاسخ نهایی این مهاجم اکوادوری است. باشگاه پرسپولیس حتی پیش‌قرارداد تنظیم‌شده را نیز برای این بازیکن ارسال کرده اما کایسدو در حال مشورت با خانواده و نزدیکان خود است تا در صورت مثبت بودن همه چیز، قرارداد خود با سرخپوشان را امضا کند. باشگاه پرسپولیس طبق آیین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 7 روز قبل از نخستین بازی خود فرصت ویرایش لیست آسیایی‌اش را دارد و به این ترتیب برای جذب بازیکن خارجی و اضافه کردن نامه او به لیست آسیایی فقط تا فردا مهلت خواهد داشت.
***
تجهیزات VAR یکشنبه در ورزشگاه آزادی نصب می‌شود
زمان نصب تجهیزات مربوط به کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. طبق اعلام و تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات لیگ قهرمانان باید با کمک‌داور ویدئویی برگزار شود. پرسپولیس و نساجی مسابقات خانگی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند و سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان پذیرای حریفان آسیایی خود خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا تجهیزات مربوط به VAR را در اختیار کشورمان قرار می‌دهد تا مشکلی بابت میزبانی‌ها وجود نداشته باشد. طبق اعلام مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، بخشی از تجهیزات مربوط به کمک‌داور ویدئویی روز پنجشنبه و بخشی از آن هم روز شنبه آینده از گمرک ترخیص خواهد شد. وی همچنین گفت روز پنجشنبه هفته جاری بازدیدی از اتاق VAR در ورزشگاه آزادی می‌شود و از روز یکشنبه آینده کار نصب تجهیزات کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. به ‌گفته این مقام مسؤول، تجهیزات VAR تا پایان زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ایران خواهد ماند. پرسپولیس 28 شهریورماه در ورزشگاه آزادی پذیرای النصر عربستان خواهد بود.
***
سالن اشتارک آره‌نا در قُرُق ایرانی‌ها درمی‌آید؟
امسال ایرانی‌های زیادی برای تماشای مسابقات کشتی قهرمانی جهان به صربستان سفر می‌کنند و اینطور که پیداست سالن زیبا و ۲۰ هزار نفری اشتارک آره‌نا در قُرُق ایرانی‌ها در خواهد آمد. سالن چند منظوره اشتارک آره‌نا که 20 هزار نفر ظرفیت دارد، تابستان سال 2004 افتتاح شد و سال گذشته میزبان مسابقات جهانی کشتی بود. رقابتی که همه از میزبان آن رضایت داشتند و به بهترین شکل ممکن در زادگاه نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد. این در حالی است که قرار بود روسیه میزبان مسابقات جهانی 2023 باشد که آخرین مسابقه جهانیِ پیش از المپیک و نخستین مرحله از گزینشی المپیک 2024 پاریس بود اما به دلیل محرومیت روسیه، میزبانی از آنها گرفته شده و صربستان جایگزین این کشور شد. آنها که در ایام همه‌گیری کووید هم میزبان جام‌جهانی کشتی شده بودند، امسال برای دومین سال متوالی، میزبان مسابقات جهانی کشتی هستند. در حالی که تنها ۵ روز تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد باقی مانده، به نظر می‌رسد سالن اشتارک آره‌نا امسال در قُرُق ایرانی‌ها درآید. ایرانی‌های زیادی خواستار حضور در صربستان و تماشای مسابقات از نزدیک شده‌اند که فدراسیون کشتی نیز با توجه به روابط حسنه با فدراسیون کشتی صربستان، طی جلساتی که با سفارت این کشور و روابط خارجی داشته، خواستار سهولت صدور ویزا برای تماشاگران ایرانی شده است. مسابقات جهانی 2023 روز شنبه هفته آینده (25 شهریور) با کشتی آزاد آغاز می‌شود و روز دوم مهر با کشتی فرنگی به پایان خواهد رسید.

Page Generated in 0/0054 sec