printlogo


کد خبر: 266908تاریخ: 1402/6/21 00:00
مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد
ورزش در مصاف با تحریم ها

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسؤولان برگزار و جوایز 2 سال اخیر ورزشکاران پرداخت شد. مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ایران  و بدرقه کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2022 هانگژو، صبح دیروز  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، برخی نمایندگان مجلس، مسؤولان ورزش کشور، رؤسای فدراسیون‌ها، قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، ورزشکاران و مربیان اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2022 هانگژو و پیشکسوتان ورزش در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم از ورزشکارانی که در 2 سال گذشته موفق به کسب مدال شدند، تجلیل به عمل آمد. در این مراسم ابتدا سرپرست وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی درباره اهداف و برنامه‌های ورزش ارائه کرد. کیومرث هاشمی گفت: اکنون پس از 2 سال خدمت صادقانه دولت محترم سیزدهم که بحمدالله مورد عنایت و تأیید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته، بر همگان آشکار شده که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، دارای نگاهی ویژه و متفاوت به امر ورزش بوده و ضمن تأیید نقش ورزش به عنوان عامل سلامت و نشاط اجتماعی، بارها بر ضرورت عدالت‌محوری در این حوزه و رفع مشکلات قهرمانان و مدال‌آوران تأکید کرده است. حضور ارزشمند جناب رئیس‌جمهور در این نشست صمیمانه، مهر تأییدی است بر درایت رئیس‌جمهوری که دوستدار ورزش و قدردان قهرمانان بوده و وفای به عهد را سرلوحه اعمال خویش و دولتش قرار داده است؛ قهرمانانی که به‌رغم کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی، با رشادت‌ها و دلاوری‌‌های‌شان در میادین بین‌المللی ورزش، با تزریق نشاط و امید به جامعه و اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی، دل مردم عزیزمان را شاد کرده، دشمنان قسم‌خورده این نظام و انقلاب را بیش از پیش ناامید و به ورطه شکست و تباهی رهنمون می‌کنند. امروز به اقتضای شرایط حاکم بر جهان معاصر، عرصه ورزش، به یکی از کانون‌های اصلی جنگ نرم تبدیل شده و قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران، مسؤولیت صیانت و عرضه معرفت‌های ایران اسلامی را در میدان‌های بزرگ جهانی بر عهده گرفته‌اند. آنان بزرگ‌مردان و دلیرزنانی از مکتب حاج قاسم هستند که می‌دانند با هر حضور و هر توفیقی در کسب عناوین قهرمانی، تلاش دشمن را برای ایجاد فرافکنی و کاشت بذر ناامیدی در میان آحاد مردم، علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان نقش بر آب می‌کنند، بویژه این حضور دختران عزیزمان با حجاب اسلامی است که تصویر عظمت زن مسلمان ایرانی را در مقیاس جهانی بارها و بارها تکرار می‌کند و به عالمیان یادآور می‌شود «ورزش بدون ارزش» برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.  
* سخنرانی رئیس‌جمهور
سخنرانی رئیس‌جمهور بخش دیگر مراسم بود. سیدابراهیم رئیسی ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت(ع) بیان کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) الگوی شجاعت همه قهرمانان و نام‌آوران است و وقتی چنین شخصیتی مقابل مستضعفان قرار می‌گیرد، با تواضع برخورد می‌کند و همچنین باید دید این قهرمان بزرگ چگونه از مظلوم دفاع می‌کند. وی افزود: به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط یک قهرمان عزیز فقط بر سکو قرار گرفتن او نیست، بلکه تکریم پرچمی است که امروز در دنیا حق‌طلبی را پیشه کرده است. رئیس‌جمهور گفت: البته دشمنان نمی‌خواهند نظامی که خار چشم زیاده‌خواهان و سلطه‌طلبان در عالم است، بماند و قهرمان ما علاوه‌ بر جایگاهی که برای خود می‌آفریند، برای کشور و نظام جمهوری اسلامی هم موجب افتخار است. رئیسی خاطرنشان کرد: باید برای گسترش ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای تلاش شود. وی اظهار داشت: بانوان ما افتخارات زیادی در عرصه‌های مختلف برای کشور آفریده‌اند؛ از جمله در حوزه ورزش که باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار بگیرند. رئیس‌جمهور گفت: باید تجهیزات همه رشته‌های ورزشی به‌روز باشد و تأمین شود. رئیسی افزود: اخلاق در همه شؤون وجود دارد و برای هر صنف و گروهی یک اخلاق فردی و یک اخلاق حرفه‌ای موجود است. توجه به اخلاق عمومی و حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد. مساله ورزش و تسهیلگری این امر باید انجام بگیرد؛ یکی از این تسهیلات، از نظر قانون و مقررات است. این می‌تواند کمک خوبی به این عزیزان و فعالان این عرصه باشد. وی در ادامه با اشاره به اقتصاد ورزش تصریح کرد: این حوزه باید مد نظر باشد و نباید به ‌دست جریان سوداگری و دلالی بیفتد که ورزش را تحت‌الشعاع دلالی خود قرار دهند. همچنین کار ورزش باید دانش‌بنیان شود و از بهترین روش‌ها برای به ‌روز کردن ورزش و تجهیزات ورزشی استفاده شود. رئیس‌جمهور گفت: در دولت این رویکرد را از توجه صرف به کارکردهای حرفه‌ای ورزش و جنبه تفریحی به بسط کارکردهای تربیتی، سلامت‌افزا، اقتصادی و دیپلماسی تغییر داده‌ایم. رئیسی با اشاره به عملکرد 2 ساله دولت سیزدهم بیان کرد: حدود 2000 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور به نتیجه رسیده و تعداد دیگری هم در حال انجام است. اگر بتوانیم یک مجموعه ورزشی کامل و جامع که در شأن ملت ایران باشد در تهران بسازیم، خوب است و من با این مساله مهم موافق هستم. البته تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز اولویت است. وی اظهار داشت: توجه به معیشت، بیمه و شرایط شغلی ورزشکاران و قهرمانان حتما مهم است و باید مد نظر باشد و در این ‌صورت فعالان این عرصه آینده خود را بهتر می‌بینند. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید مسؤولان مربوط کاری کنند که قهرمانان فقط دغدغه قهرمانی داشته و سایر دغدغه‌های زندگانی و مشکلات مانع آنان نشود. رئیسی گفت: ان‌شاءالله کاروان ورزشی کشورمان با موفقیت در مسابقات چین افتخارآفرینی کرده و مایه شادی ملت عزیز و قهرمان ایران بشود. وی یادآور شد: قهرمانان در دنیا بسیار هستند ولی وقتی قهرمان ایرانی با استمداد از اهل‌بیت(ع) به پیروزی می‌رسد، نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی جامعه ما با اسلام و
ارزش‌هاست. 
در پایان مراسم با حضور رئیس‌جمهور جوایز تمام ورزشکاران اهدا شد. 
***
کیومرث هاشمی برای وزارت ورزش به مجلس معرفی شد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارسال نامه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر معرفی کیومرث هاشمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد. سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی، در نامه‌ای به محمدباقرقالیباف رئیس مجلس،‌ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، با اشاره به بخشی از سوابق اجرایی و تخصصی هاشمی گفت: کیومرث هاشمی دارای تخصص، تجربه و سابقه مدیریت اجرایی طولانی‌مدت در حوزه ورزش کشور است، «معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»، «رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیات رئیسه شورای المپیک آسیا» ،«نایب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، «نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور»، ‌همچنین مدیر کل تربیت بدنی در 2 استان همدان و یزد از جمله سوابق ایشان در حوزه ورزش است. وی خاطرنشان کرد: در نامه آیت‌الله رئیسی به آقای قالیباف همچنین علاوه بر سوابق اجرایی و مدیریتی، برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیز در 8 فصل ارائه شده که به این شرح است: «ساماندهی امور جوانان»، «توسعه ورزش همگانی»، «حمایت و تقویت ورزش تربیتی»، «توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی»، «ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای»،‌ «ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش»، «‌توسعه و تقویت ورزش بانوان» و «‌توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌های ورزش». معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: امیدواریم هفته آینده در صحن علنی مجلس نمایندگان محترم با رأی اعتماد بالا آقای کیومرث هاشمی را به‌ عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.

 


Page Generated in 0/0056 sec