printlogo


کد خبر: 266921تاریخ: 1402/6/21 00:00
اخبار

برگزاری مجمع عمومی بانک آینده بعد از 5 سال
معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت مجمع عمومی بانک آینده امروز (دیروز) بعد از 5 سال وقفه برگزار شد. محمدجواد شریف‌زاده روز گذشته در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره برگزاری مجمع عمومی بانک آینده اظهار کرد:‌ بعد از 5 سال نخستین مجمع عمومی بانک آینده برگزار شد. وی افزود: طبق تبصره 2 ماده 5 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، اگر یک سهامدار سقف سهامداری در بانک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نکند، حق رای مازاد سهام به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود. بر این اساس بعد از کش و قوس‌های زیاد، حق رای مازاد سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد واگذار شد؛ دستور موقتی که دیوان عدالت اداری داده بود لغو شد و بر اساس ابلاغیه‌ای که اواخر مرداد امسال از سوی بانک مرکزی صادر شد، این حق رای به وزارت اقتصاد واگذار شد. شریف‌زاده گفت: بعد از آن دعوتنامه برای برگزاری مجمع از طریق کدال برای سهامداران و ذی‌نفعان در 6 شهریور از طریق کدال ارسال شد. در این مجمع صورت‌های مالی سال‌های 97 و 98 بررسی و با شروطی مصوب می‌شود. معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه دستور بعدی حسابرسی صورت‌های مالی بانک آینده در سال‌های 99، 1400 و 1401 است، تصریح کرد: حسابرسی صورت‌های مالی بانک آینده را سازمان حسابرسی به عنوان سازمان دولتی انجام خواهد داد. صورت‌های مالی سال‌های 99، 1400 و 1401 انجام می‌شود تا مجامع این سال‌ها هم برگزار شود و گام بعدی این است که بانک مرکزی و مقام ناظر برای بهبود عملکرد بانک، مجمع عمومی برای انتخاب هیات‌مدیره جدید را تا آخر مهرماه امسال باید برگزار کند. شریف‌زاده افزود: بعد از این اقدامات، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران تا آخر امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد. معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که چرا صورت‌های مالی سال 98 زیان بیشتری نشان می‌دهد، گفت: هم به خاطر اینکه صورت‌های مالی شفاف‌سازی شده و هم اینکه عملیات بانک در آن سال‌ها زیان‌ده بوده است اما وضعیت در آینده بهتر خواهد شد.
***
انجام ۱۰۰ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی
وزیر راه و شهرسازی از انجام ۱۰۰ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت: در این ایام با انجام ۲۹۶۲ پرواز، ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ نفر جابه‌جا شدند. مهرداد بذرپاش اظهار کرد: در سفرهای اربعین 1402 از 27 مرداد تا 18 شهریور 379 هزار و 319 مسافر از طریق ناوگان هوایی، یک میلیون و 23 هزار و 359 زائر توسط 49126 سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای در مسیر رفت و 860 هزار و 63 زائر در مسیر برگشت با ناوگان جاده‌ای عمومی جا‌به‌جا شدند. وی از برقراری 2 هزار و 962 پرواز از 27 مرداد تا 18 شهریور 1402 برای سفرهای اربعین خبر داد و گفت: در این مدت 379 هزار و 319 زائر اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا شده‌اند. وی به برقراری پروازهای فوق‌العاده برای سفرهای اربعین اشاره کرد و افزود: از این تعداد، 368 پرواز فوق‌العاده در خطوط داخلی به سمت مرزهای خروجی و در ۷ استان کشور برقرار شده است. وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعزام بیش از 863 رام قطار در ایام سفرهای اربعین خبر داد و گفت: برای انتقال مسافران ریلی سفرهای اربعین به تعداد 554 هزار و 506  صندلی در ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایجاد شده است. وی گفت: مرز مهران با سهم 68.7  درصدی بیشترین سهم را در بازگشت زائران با حمل‌و‌نقل عمومی به خود اختصاص داده است و پس از آن مرز شلمچه با سهم 14.4 درصدی قرار دارد و مرزهای چذابه با سهم 9.4 درصد، خسروی با 2.8 درصد، تمرچین با 2.6 درصد و باشماق با 2.3 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین مجموع زائران وارد شده به کشور براساس آمار گذرنامه 3 میلیون و 461 هزار و 773 نفر بوده که سهم حمل‌و‌نقل عمومی از این تعداد زائر 24.8  درصد ثبت شده و در مرز مهران سهم حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای 34 درصد بوده است. بذرپاش همچنین به نقش‌آفرینی تاکسی‌های اینترنتی در جابه‌جایی زائران اشاره کرد و افزود: از 28 مرداد تا 18 شهریورماه، 80 هزار و 383  سفر رفت توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام شده و 20 هزار و 830  سفر برای بازگشت زائران برقرار شده است.
***
واگذاری زمین 1.1 میلیارد تومانی در قانون جوانی جمعیت
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از بررسی ۱۴۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین خبر داد و گفت: در قانون جوانی جمعیت، زمین به ارزش 1.1 میلیارد تومانی به متقاضیان واگذار می‌شود. علیرضا جعفری درباره واگذاری زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر، اظهار کرد: بسیاری از متقاضیان جوانی جمعیت، ساکن کلانشهرهای اصلی هستند و ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید در مناطقی که زمین وجود دارد در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد. وی افزود: هم‌اکنون در شهرهای جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت، 14500 تقاضا ثبت شده که تقاضاهای موثر در دست بررسی قرار دارد و ظرفیت‌سازی برای این 14 هزار و 500 نفر در دستور کار است. در صددیم تعهد خود را در این بخش انجام دهیم. جعفری با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید در تلاش است امسال ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین زمین در اجرای طرح جوانی جمعیت فراهم کند، تصریح کرد: در هماهنگی با قرارگاه نهضت ملی مسکن، ستاد وزارتخانه و استان‌هایی که کمبود زمین دارند مقرر شد تا در مناطقی که به عنوان ظرفیت جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است واگذاری زمین انجام شود که البته کمی زمانبر خواهد بود. جعفری با بیان اینکه پرند، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولادشهر و سهند شهرهای جدید با اراضی محدود و تقاضای بالا هستند، گفت‌: تلاش می‌کنیم با تمهیدات ویژه وارد شویم و بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن و تامین زمین باشیم. وی در پاسخ به این پرسش که ارزش اراضی واگذاری به خانواده‌ها به چه میزان است،‌ گفت: هم‌اینک برای خانوارهای دارای 3 فرزند و بیشتر زمین‌های 200 متری با ارزش یک میلیارد و 170 میلیون تومان تخصیص داده می‌شود و مابه‌التفاوت برای هزینه ساخت و هزینه جانبی برآورد و به متقاضیان اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec