printlogo


کد خبر: 266925تاریخ: 1402/6/21 00:00
پارلمان اروپا با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد عناصر این گروهک با فریبکاری و روش‌های گمراه‌کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی سوءاستفاده می‌کنند
انقضای تروریست‌ها

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که اخیرا به تصویب رسیده است با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده عناصر این گروهک، با فریبکاری و روش‌های گمراه‌کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی سوءاستفاده می‌کنند. 
به گزارش «وطن امروز»، در طول سال‌های گذشته سازمان تروریستی مجاهدین خلق که در بین مردم با عنوان منافقین از آنها یاد می‌شود، پای ثابت اغلب قطعنامه‌ها و اقدامات غربی‌ها علیه ایران بوده ‌است. منافقانی که دست‌شان به خون هزاران نفر از مردم ایران آلوده بوده و همکاری مستحکمی نیز با صدام در جنگ علیه مردم ایران داشتند، اکنون به طریق دیگری علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده و در راستای مواضع ضدایرانی خود، حربه لابی با غربی‌ها بویژه اروپایی‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند. 
منافقین در این سال‌ها تمام تلاش خود را معطوف همین راهبرد قرار دادند و سعی کردند با جلب حمایت گروه‌ها و جریانات سیاسی غربی و اروپایی، خود را به عنوان یک اهرم تاثیرگذار در جریان اپوزیسیون ایرانی قلمداد کنند. اتفاقی که مشخصا به سمت تامین منابع مالی برای پیشبرد اهداف شوم و بلندپروازانه‌ براندازی این گروه نیز منتهی شده و بودجه‌ مورد نیازشان از این طریق فراهم شد، همچنین از همین راه و در پی فشار‌های آمریکا و سرویس‌های جاسوسی غربی، اتحادیه اروپایی سال ۱۳۸۷ منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج و امکان فعالیت گسترده آنها در کشور‌های اروپایی را نیز فراهم کرد.
به علاوه اینکه گروهک مذکور طی همایش‌های مختلف از حضور برخی سیاستمداران غربی نهایت استفاده را کرده و این سیاستمداران و جریانات با خیال اینکه آنها جایگاهی در ایران دارند و قرار است به اذن آنها اتفاقات مهمی در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی ایران رخ دهد، در این اجتماعات حضور می‌یافتند؛ حضوری که با سخنرانی آنها شروع و مشخصا به تزریق منابع مالی متعدد نیز ختم می‌شد. از مایک پمپئو و جان بولتون تا مایک پنس و لیز تراس دایره افرادی را تشکیل می‌دادند که تا سال گذشته با این خیال در اجتماعات این گروهک حضور می‌یافتند و آنها را برجسته می‌کردند.
سوای اینها، همان طور که گفته شد، لابی با نهادهای اروپایی برای ایجاد اجماع علیه مردم ایران از مواردی است که آنها طی این سال‌ها از آن استفاده کردند. یکی از مواردی که در جریان شورش‌های سال گذشته رخ داد، رد پای این سازمان تروریستی در اقدام ضدایرانی اخیر پارلمان اروپا. اواخر دی‌ماه سال گذشته پارلمان اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه و شتاب‌زده، قطعنامه‌ای ضدایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را تصویب کرد. طرح افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» مطرح و بویژه از سوی «آنا فوتیگا» وزیر پیشین خارجه لهستان مورد دفاع قرار گرفت؛ همان چهره‌ای که با سازمان منافقین ارتباطی تنگاتنگ دارد. «خاویر زارزالخوس» اسپانیایی هم از دیگر نماینده‌هایی بود که در بحث‌های مرتبط با ضرورت قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی سخنرانی کرد. او عضو «گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا»یی است که با دارودسته‌ منافقین همراستا بوده و تحت تاثیر آنها قرار دارد؛ گروهی که بخش مهمی از مواضع ضدایرانی پارلمان اروپا را نیز ایجاد و هدایت می‌کند.
درست در همین روز که متمم پیشنهادی درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی به قطعنامه ضدایرانی اضافه شد، شبنم مددزاده از اعضای فعال سازمان منافقین با انتشار تصویری از خود که در پارلمان اروپا حاضر بود، نوشت: «امروز 28 دی، پارلمان اروپا». حضور شبنم مددزاده در پارلمان اروپا نشان داد پشت طرح اخیر اروپایی‌ها یقینا نام منفورترین سازمان تروریستی تاریخ معاصر ایران دیده می‌شود.
همچنین تیر امسال، چند نفر از نمایندگان پارلمان ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین برای حضور در پارلمان این کشور دعوت کردند و این تروریست نشاندار در جلسه استماع کمیته روابط خارجی پارلمان ایتالیا حضور یافت؛ اتفاقی که باعث شد جمهوری اسلامی ایران به آن واکنش جدی نشان دهد و «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران احضار و بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تاکید شود.
اکنون پس از گذشت یک‌ سال اوضاع به نحو دیگری در حال چرخش است. پارلمان اروپا برای نخستین بار به فریبکاری و دروغ منافقین پی‌برده و اذعان کرده است اعضای این گروهک با عناوین جعلی همچنین پنهان کردن چهره نفرت‌انگیز خودشان، سعی در جذب سیاستمداران و سوءاستفاده از نام آنها داشته‌اند.
به گزارش «وطن امروز»، پارلمان اروپا فوریه سال ۲۰۲۳ با تشکیل «کمیته ویژه دخالت خارجی در روند‌های دموکراتیک در اتحادیه اروپایی شامل تبلیغات سوء، تقویت صداقت، شفافیت و پاسخگویی در پارلمان اروپا»، به تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور ممانعت از دخالت خارجی در این پارلمان اقدام کرد.  
در نهایت پس از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «توصیه‌هایی برای اصلاح مقررات پارلمان اروپا درباره شفافیت، صداقت، پاسخگویی و مبارزه با فساد» در این کمیته، پارلمان اروپا این قطعنامه را ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به تصویب رساند.
در بخش مقدماتی این قطعنامه، به موارد متعددی از لابی کشور‌های خارجی در پارلمان اروپا اشاره شده است.
اما نکته قابل توجه اینجاست که یکی از بند‌های مقدماتی این قطعنامه، به اقدامات گروهک تروریستی منافقین اختصاص یافته است.  
گروهک تروریستی منافقین در سال‌های گذشته با استفاده از روش‌های گوناگون مانند پرداخت مبالغ هنگفت و روش‌های متقلبانه تلاش کرده است حمایت سیاستمداران غربی را به نفع خود جلب کند تا یک چهره موجه از خود به نمایش بگذارد.
اما این نخستین بار است که یک نهاد رسمی اروپایی از فریبکاری‌های این گروهک برای جذب سیاستمداران و سوءاستفاده از نام آنها پرده‌برداری می‌کند.  
پارلمان اروپا در بخشی از قطعنامه اخیر، گروهک تروریستی منافقین را سازمانی معرفی کرده است که «متهم به ارعاب، شکنجه و قتل اعضای دیاسپورای (مهاجران) ایرانی است و از شیوه‌های تهاجمی و مبهم برای دیدار با نمایندگان پارلمان اروپا از جمله با پنهان کردن وابستگی حقیقی خود به این گروه استفاده می‌کند».
در بخش دیگری از این قطعنامه به اقدامات فریبکارانه گروهک تروریستی منافقین اشاره شده است: «این سازمان نام نمایندگان پارلمان اروپا را در فهرست امضاکنندگان نامه‌هایی که امضا نکرده‌اند یا به عنوان میزبان مشترک کنفرانس‌هایی که هرگز آن را تایید نکرده‌اند، گنجانده است».
همچنین در این قطعنامه آمده است که گروهک تروریستی منافقین  برای گمراه کردن نمایندگان پارلمان اروپا و سامانه شفافیت (Transparency Rgister) از بیش از ۴۵ عنوان جعلی استفاده کرده است.  
پیگیری‌ها نشان می‌دهد بند مربوط به گروهک منافقین به پیشنهاد گروه تجدید اروپا (متشکل از احزاب لیبرال پارلمان اروپا) به قطعنامه اضافه شده است.
با وجود اینکه نمایندگان عضو این گروه پارلمانی عمدتا از چهره‌های ضد ایرانی هستند اما فریبکاری‌ها و شیوه‌های متقلبانه گروهک منافقین برای اعمال نفوذ در پارلمان اروپا به حدی رسیده است که موجب اعتراض شدید این نمایندگان نیز شده است.
* آیا منافقین در اروپا به آخر خط رسیده‌اند؟
مورد آخر با درگیری پلیس آلبانی و اعضای این گروهک قابل تجمیع بوده و می‌توان آن را در راستای تضعیف و انزوای بیش از پیش منافقین تحلیل کرد. اتفاقی که روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه، دقیقا مصادف با آغاز فاز مسلحانه توسط گروهک منافقین در سال ۱۳۶۰، آغاز شد و این‌بار لوله همان تفنگی که 42 سال پیش تروریست‌های منافق آن را به سوی مردم گرفته بودند، توسط پلیس و دولت آلبانی به طرف خودشان برگردانده شد. نکته‌ جالب‌تر آنکه این اتفاق و برخورد محکم پلیس آلبانی با منافقین، دقیقا پس از تماس تلفنی سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رخ داده و در همین راستا حتی پلیس فرانسه گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس را نیز لغو می‌کند. جالب‌تر آنکه وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از اقدام دولت آلبانی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی و تروریستی منافقین در این کشور حمایت کرده و سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش معتبر مخالف که نماینده مردم ایران باشد، نمی‌داند و از این گروه حمایت نخواهد کرد.
همه‌ این اتفاقات، از قطعنامه‌ پارلمان اروپا تا اخراج از آلبانی، گزاره‌ای را برجسته می‌کند که منافقین در اروپا به آخر خط رسیده و جز کشورهای معدودی چون سوئد، تصمیم گرفته‌اند رویه‌ برخورد و حمایت خود را نسبت به منافقین تغییر دهند. همین امر باعث شد زمزمه‌هایی مبنی بر خروج منافقین از آلبانی و پناه ‌بردن آنها به دامان کانادا و شخص ترودو شنیده شود؛ اتفاقی که مشخصا در پی عزم جدی دولت و دادگاه ویژه ضدتروریسم آلبانی بر محدود کردن منافقین به ‌دلیل مستندات کشف‌شده در مقر اشرف ۳ رخ داده و منافقین را در چنین انزوا و انفعالی قرار داده است؛ انزوایی که مشخصا نتیجه‌ سال‌ها مزدوری و خنجر از پشت زدن به مردم ایران بوده و باید تا پایان موجودیت این گروهک و حذف این لکه‌ ننگ از تاریخ ادامه یابد.

Page Generated in 0/0080 sec