printlogo


کد خبر: 266928تاریخ: 1402/6/21 00:00
اعتراف تاریخی نماینده کنست در واکنش به کفرگویی نتانیاهو:
صهیونیست‌ها همدست نازی‌ها بودند

نماینده عضو ائتلاف حاکم کنست ضمن رد ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، صهیونیست‌ها را به همکاری با نازی‌ها در جریان جنگ دوم جهانی متهم و اعتراف کرد موجودیت اسرائیلی‌ها در فلسطین اشغالی در خطر است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شد خداوند (یهوه) چندان هم از یهودیان اروپا و اوکراین بخوبی محافظت نکرده است. این اظهارات ‌کفر‌آمیز موجی از انتقادها و نارضایتی‌های شدید را میان اقشار مذهبی یهودیان سرزمین‌های اشغالی برانگیخته است.
در این میان یکی از صریح‌ترین منتقدان جزو شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی ائتلاف حاکم است که کابینه فعلی رژیم از آن برخاسته است.
ییسرائیل آیخلر، نماینده حزب مذهبی شاس در اظهاراتی منحصربه‌فرد ضمن متهم کردن کل جامعه صهیونیسم بین‌الملل به همکاری با حکومت نازی آلمان، به طور کاملا آشکار بر یک نظریه مهم تاریخی مبنی بر شریک بودن صهیونیست‌ها در جنایت هولوکاست در عصر هیتلری صحه گذاشت.
وی که از زاویه نگاه یک یهودی ارتدکس حریدی صحبت می‌کرد، گفت: «صهیونیست‌ها می‌توانستند از طریق یودن‌رات (شورای یهودیان تأسیس‌شده از سوی نازی‌ها برای کنترل یهودیان) از هولوکاست در اروپا جلوگیری کنند اما این کار را نکردند. آنچه آلمان‌ها را در مسیر به سوی اشغال ارض موعود متوقف کرد، معجزات خداوند بود، نه صهیونیست‌ها».
آیخلر همچنین با شکافتن آن مقطع تاریخی تاکید کرد: برخی اعضای «شورای یهودیان آلمان» با طرح‌هایی که به صورت مخفیانه برای فراری دادن یهودیان ساکن گتوها از کشتار هولوکاست وجود داشت مخالفت کردند و مانع عملیات نجات 
شدند.
آیخلر اضافه کرد: «حتی پس از هولوکاست هم مهاجران یهودی ساکن مناطق مختلف جهان در صلح و آرامش زیستند ولی تا ‌اکنون خون یهودیان در سرزمین موعود مثل آب روی زمین روان است و خطر نابودی اتمی اسرائیل را تهدید 
می‌کند».
سیاستمدار اسرائیلی در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که طی 8 دهه گذشته، تاریخدانان مستقل از یک سو کلیت هولوکاست را زیر سوال برده‌اند و از سوی دیگر صهیونیسم بین‌الملل را شریک نازی‌ها برای راه انداختن موج یهودی‌ستیزی به منظور کوچاندن میلیون‌ها یهودی از سراسر اروپا به فلسطین اشغالی برشمرده‌اند؛ حقیقتی که دهه‌هاست در غرب و برخی کشورهای دیگر به واسطه قوانین صهیونیستی چون «ممنوعیت انکار هولوکاست» سرکوب می‌شود.
آیخلر حتی پا را از مطرح کردن ایده همدستی فاشیست‌ها و صهیونیست‌ها فراتر نهاده و گفته است: «نتانیاهو به صراحت کفر می‌گوید. بی‌کفایتی و پستی بت‌های دروغین قدرت در جنگ یوم کیپور 1973 آشکار شد. ژنرال‌هایی که آن روز مست قدرت بودند، امروز سر به شورش برداشته‌اند و اسرائیل را به سوی یک جنگ داخلی خونین می‌برند. این نشان می‌دهد معجزات خداوند ما را نجات داده نه تهور نظامیان».
حزب مذهبی شاس نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «خداوند همیشه از قوم اسرائیل در تمام تبعیدها و آزارها محافظت کرده است. به همین دلیل است که یهودیان هزاران سال به طور معجزه‌آسایی زنده مانده‌اند در حالی که بسیاری از اقوام قدرتمند دیگر ناپدید شده‌اند».
در چنین شرایطی آریه ارلیخ، سردبیر یکی از مجلات مذهبی مشهور در سرزمین‌های اشغالی از احزاب مذهبی درخواست کرد با تغییر وفاداری خود، از نتانیاهو به سوی بنی گانتس، رهبر ائتلاف وحدت قومی حرکت کنند؛ تحولی که می‌تواند ضربه نهایی را به کابینه ائتلافی دست راستی فعلی رژیم صهیونیستی وارد آورد.

Page Generated in 0/0060 sec