printlogo


کد خبر: 266953تاریخ: 1402/6/22 00:00
اخبار

ثبت ۳۳۸۰۰۰ ولادت در ۴ ماه ۱۴۰۲
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۳۸۶۸۴ رویداد ولادت به ثبت رسیده است. هاشم کارگر با تاکید بر اینکه باروری اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در جهان و هر محدوده جغرافیایی است، اظهار کرد: تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت، حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌هاست. وی افزود: برای هر نوع تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ در جامعه، بررسی، تحلیل و توصیف روند میزان‌های ولادت از ضروری‌ترین مطالعات در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی محسوب شده و تغییرات آن مورد توجه برنامه‌های سیاست‌گذاری در حوزه جمعیت است. رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور با اشاره به میزان ولادت در سال 1401، گفت: سال 1401 تعداد 1075231 رویداد ولادت به ثبت رسیده است و در ۴ ماه اول سال 1402 نیز تعداد 338684 رویداد ولادت به ثبت رسیده است.
***
لزوم تسریع و پیشرفت پروژه‌های شهری منطبق با نیاز شهروندان
روند اجرای پروژه‌های شهری منطقه ۱۴ در راستای بهبود کیفیت زندگی و رفاه شهروندان  با تاکید شهردار این منطقه بر تسریع در اتمام  پروژه‌های احداثی و توسعه محله‌ای بررسی شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی شهردار این منطقه در هم‌اندیشی‌ای که با مدیران شهری در راستای پایش کنترل پروژه‌های جاری و پیش‌بینی‌شده برگزار شد، بر تسریع در پیشرفت و اتمام به موقع پروژه شهری و خدماتی منطقه تا پایان سال جاری تاکید کرد. وی در این هم‌اندیشی ضمن رصد چالش‌ها و روند اجرای ۱۴ پروژه احداثی  چون احداث پل همسطح سواره‌رو تقاطع ابوذر و پاسدار گمنام، ایمن‌سازی مسیل ابوذر، بهسازی و روکش آسفالت و... از پیگیری حوزه‌های مربوط، برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه برای تسریع در اتمام به‌موقع پروژه‌ها تا پیش از پایان سال تاکید کرد. یزدی در این پایش با اشاره به مراحل پایانی اجرای ۹۲ پروژه توسعه محله‌ای در منطقه بر اهتمام حوزه‌های شهری برای پیشبرد روند کیفی و کمی این پروژه‌ها و طرح‌های پیش رو منطبق با نیاز محلات منطقه تاکید کرد.
***
برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی از ۱۹ شهریور تا ۲ مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود هم تولید ایران هستند و هم محتوای‌شان ایرانی است. محمد یقینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی که از 19 شهریور برپا شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی و عرضه آخرین محصولات و دستاوردهای صنعت نوشت‌افزار ایرانی از حدود  ۱۱ سال قبل کار خود را آغاز کرده است. وی ادامه داد: جز ۲ سال پاندمی کرونا که نمایشگاه برگزار نشد، امسال نهمین دوره برپایی این نمایشگاه است که در کانون پرورش فکری برگزار می‌شود. امسال در قیاس با سال‌های قبل تعداد مجموعه‌های تولیدی نوشت‌افزار شرکت‌کننده در این نمایشگاه ۲ برابر شده است و بیش از ۲۰۰ مجموعه تولیدی در نمایشگاه حاضر هستند که از مجموعه‌های شاخص و برجسته این صنعت محسوب می‌شوند. 

Page Generated in 0/0065 sec