printlogo


کد خبر: 266977تاریخ: 1402/6/22 00:00
اعتراف عامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع): قرار بود تا زمان کشته ‌شدن تیراندازی کنم
خنثی‌سازی یک کشتار

گروه سیاسی: دومین جلسه محاکمه متهمان حمله اخیر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن دفاع مجدد از کیفرخواست و اشاره به روابط سازمان‌یافته متهمان ردیف‌های دوم و سوم در پشتیبانی و اسکان متهم اصلی پرونده از دادگاه تقاضای اشد مجازات برای متهمان کرد.
در ادامه این جلسه با دستور قاضی ساداتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز متهم ردیف اول پرونده با حضور در جایگاه به سوالات دادگاه درباره تأمین‌کنندگان مالی خود پاسخ داد.
رحمت‌الله نوروزف در پاسخ به سوال رئیس دادگاه درباره اینکه هزینه سفر، اسکان و معاش روزانه را از چه منبعی تأمین می‌کرده، گفت: سرپل گروه که از طریق پیام‌رسان در فضای مجازی با وی در تماس بودم هزینه را در چند نوبت تأمین و برخی مخارج از جمله هزینه اجاره منزل را مستقیما پرداخت می‌کرد.
مباشر اصلی حمله اخیر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) همچنین درباره نحوه آشنایی خود با حبیب‌الله عرب‌زاده، فردی که برای وی محل اسکان را با مشارکت متهم ردیف سوم مهیا کرده بود، گفت: حبیب‌الله را در مسجد دیدم و با هم نماز جماعت خواندیم. از حبیب خواستم برایم به صورت موقت مسکن اجاره کند که او مرا به اسدالله نظری معرفی کرد و یک خانه مبله در اختیارم گذاشتند.
متهم ردیف اول پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پاسخ به سوال رئیس دادگاه مبنی بر برنامه اعلام‌شده توسط سرپل و تعیین‌تکلیف پس از انجام حمله پاسخ داد: قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد دستگیر شوم.
پس از اتمام اظهارات رحمت‌الله نوروزف، حبیب‌الله عرب‌زاده متهم ردیف دوم با حضور در جایگاه ضمن معرفی کامل خود، به تشریح نحوه آشنایی خود با نوروزف پرداخت و بیان کرد: در مسجد با او آشنا شدم و قصد کمک و اسکان او را داشتم، چراکه او با نشان دادن تذکره افغانی به من گفت اهل بدخشان افغانستان است و بعد از مدت کوتاهی به تهران خواهد رفت. 
این متهم، در ادامه خود را جزو جماعت تبلیغ خواند و افزود: ما در جماعت تبلیغ در دوره‌های یک ماهه یا 40 روزه دور هم جمع می‌شدیم و درباره شریعت صحبت می‌کردیم. از عضویت رحمت‌الله نوروزف در گروه داعش اطلاعی نداشتم و جماعت تبلیغ ما با آنان ارتباطی ندارد.
در ادامه این جلسه دادگاه خانم شیرازیان نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست به تناقض‌گویی متهم ردیف دوم پرونده با اظهارات گذشته‌اش اشاره کرد و افزود: وی در اعتراف گذشته خود بیان داشته رحمت‌الله نوروزف به وی گفته قرار است به ترکیه برود. وی درباره اظهارات حبیب‌الله عرب‌زاده درباره عدم اطلاع از ملیت نوروزف نیز بیان داشت: چگونه شما به عنوان افغان متوجه تفاوت لهجه فردی که خود را افغان معرفی کرده است نشده‌اید؟ این امر شبهه‌برانگیز است.

Page Generated in 0/0062 sec