printlogo


کد خبر: 266991تاریخ: 1402/6/26 00:00
«ترور» و «ناامنی» اهداف جریان ضدایرانی در سالروز اغتشاشات بود
تروریسم ناکام

گروه سیاسی: آشوب، ترور و خشونت حداکثری 3 مولفه اصلی جریان ضدایرانی در اغتشاشات پاییز سال قبل بود. گروه‌های تروریستی ضدایرانی با تمرکز بر انجام اقدامات مسلحانه به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بودند. شهادت ده‌ها نفر از نیروهای مدافع امنیت و مردم ایران در پی اقدامات و حملات مسلحانه این گروهک‌ها در سال گذشته، موید این امر است. با این حال چند روزی زمان برد تا این جریان تروریستی به صورت آشکار از ماهیت خشونت‌طلب خود پرده بردارد. اکنون اما در سالروز آشوب‌های پاییز سال قبل، گروه‌های ضدایرانی از ابتدا به دنبال ترور و ایجاد ناامنی در کشورمان هستند. این را تعداد قابل توجه تیم‌های تروریستی که از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) زیر ضربه رفتند می‌گوید.
در روزهای اخیر همزمان با سالروز اغتشاشات، چند تیم تروریستی توسط نهادهای اطلاعاتی - امنیتی کشورمان شناسایی و منهدم شدند.
خنثی‌سازی حمله تروریستی در سقز
روز گذشته همزمان با سالگرد آغاز اغتشاشات در ایران، عناصر یک تیم وابسته به گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به سمت تجمع احتمالی در سقز تیراندازی کنند، بازداشت شدند. از این تیم 4 نفره، 3 قبضه اسلحه کلاشنیکف، سلاح کمری، سلاح شکاری ساچمه‌زن، 2 دست لباس نیروهای نظامی و تعدادی اسلحه سرد کشف شد. 
همراه داشتن لباس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نشان‌دهنده سناریوی شلیک به تجمع‌کنندگان و انتساب این عمل جنایتکارانه به حافظان نظم و امنیت کشور است. تحقیقات از تروریست‌های بازداشت شده ادامه دارد. همچنین جمعه هفته گذشته نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی توانستند عناصر مرتبط با گروهک‌های تروریستی و برانداز را که قصد داشتند در سالگرد آشوب‌های پاییز سال گذشته دست به اقدام‌های تروریستی بزنند شناسایی و بازداشت کردند. 
عنصر ضد امنیتی در شهرستان قرچک دستگیر شد
روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک از دستگیری یکی از عناصر ضد امنیتی مرتبط با گروهک‎های معاند خبر داد. ساسان غلامی، دادستان عمومی و انقلاب قرچک در این باره گفت: طی رصدهای شبانه‌روزی و چند ماهه سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان قرچک، یکی از عناصر ضد امنیتی مرتبط با یکی از گروهک‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط سربازان گمنام، بازداشت و تحویل مراجع قضایی شده و تعدادی از مرتبطان وی نیز در چند شهرستان دیگر استان تهران دستگیر شدند.
دادستان شهرستان قرچک افزود: متهم از عناصر عملیاتی هسته مزبور بوده که قصد انجام برخی اقدامات ایذایی و خرابکارانه در سطح استان تهران و برخی استان‌های همجوار طی چند روز آتی را داشته است.
همزمان با شناسایی و انهدام هسته‌های ترور، نهادهای اطلاعاتی و نظامی کشورمان چند محموله سلاح قاچاق را نیز کشف کردند.
کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح‌ها و تجهیزات ویژه آشوب در شمال غرب کشور
چهارشنبه هفته گذشته در آستانه سالروز اغتشاشات، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه از کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله تجهیزات و سلاح‌های سرد با هدف به کارگیری در آشوب‌ها در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد.
سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۱۸ قبضه سلاح شکاری از نوع پنج‌پران ساخت کشور ترکیه و تک لول، ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری جنگی و ساچمه‌زن و ۴۲ هزار و ۸۲۸ شوکر در 2 نوع که نوع اول با پوشش چراغ‌قوه به قدرت ۱۰۰۰ کیلو ولت با قابلیت شارژ با کابل USB در کمترین زمان و نوع دوم شوکر برقی با قدرت ۵۰۰۰ کیلوولت با قابلیت شارژ برق شهری است شناسایی و کشف شد. وی افزود: همچنین ۱۸ هزار و ۱۰۰ عدد باتوم کشویی فلزی و انواع چاقوهای ضامن‌دار و تیزی با تنوع بالغ بر ۱۰ نوع به تعداد ۵۲ هزار و ۹۶۱ عدد توسط مزدوران کوردل خودفروخته ایادی استکبار جهانی جهت کشته‌سازی و سلب امنیت و آرامش از زندگی و کسب‌وکار مردم از مرزهای شمال‌غرب وارد کشور شده بود که از ابتدای امر مورد رصد اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران و یگان‌های تحت امر قرار داشت و ضبط شد.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز ما است و هرگونه تحرکات و اقدامات عوامل خودفروخته را در داخل و خارج مرزهای جمهوری اسلامی تحت رصد داشته و به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز، قصد انجام اقدامات خرابکارانه یا تروریستی، به ‌شدت و با جدیت تمام پاسخ سخت و پشیمان‌کننده می‌دهیم.
کشف ۱۶ قبضه سلاح جنگی در گلستان
روز گذشته همچنین سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی گلستان اعلام کرد ۱۸ قبضه سلاح شامل ۱۶ اسلحه جنگی و ۲ سلاح شکاری از اعضای یک باند قاچاق اسلحه توسط سازمان اطلاعات انتظامی این استان کشف شد.
بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی گلستان، این سلاح‌ها به همراه مقادیری فشنگ کشف شده است. سازمان اطلاعات پلیس گلستان در این رابطه ۲ نفر را دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی داد.
با توجه به تیم‌های متعدد تروریستی که توسط نهادهای امنیتی شناسایی و منهدم شدند و همچنین حجم قابل توجه سلاح‌های قاچاقی که کشف و ضبط شده، باید گفت جریان آشوب و ترور به دنبال خشونت و ناامنی حداکثری در کشور است.

    طرح ترور پدر مهسا امینی در سقز خنثی شد     
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: طرح ترور پدر مهسا امینی که توسط یکی از گروهک‌های تروریستی کرد در مسیر آرامستان سقز طراحی ‌شده بود، قبل از اقدام توسط نیروهای امنیتی خنثی شد. به گفته مهدی رمضانی، در این ارتباط چند نفر از نیروهای تروریست به دام افتادند. سردار امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه کردستان نیز روز گذشته در این باره گفت: طی اشراف اطلاعاتی در 24 ساعت گذشته پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان، 14 نفر از هسته‌های تشکیلاتی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در شهرستان‌های سنندج، دیواندره، بانه و مریوان را زیر ضربه اطلاعاتی قرار داده و دستگیر کردند.
 

 


Page Generated in 0/0060 sec