printlogo


کد خبر: 266998تاریخ: 1402/6/26 00:00
اخبار

ارسال محموله ۴۰ تنی اقلام بشردوستانه امدادی به لیبی
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از ارسال محموله ۴۰ تنی اقلام بشردوستانه برای کمک به سیل‌زدگان لیبی خبر داد. پیرحسین کولیوند گفت: محموله ۴۰ تنی بشردوستانه هلال‌احمر شامل چادرهای امدادی، پتو، موکت، لوازم بهداشتی و بسته‌های غذایی برای کمک به سیل‌زدگان در کشور لیبی ارسال شد. وی افزود: 3 تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر همراه این محموله برای کمک‌رسانی و توزیع به لیبی اعزام شدند. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وظیفه انسانی و دینی برای کمک به حادثه‌دیدگان و نیازمندان تاکید کرد: هلال‌احمر ایران به عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان در سراسر دنیا آنچه را در توان دارد انجام می‌دهد، همانطور که سایر جمعیت‌های ملی در حوادث مهمی چون زلزله بم، زلزله کرمانشاه و سیل سراسری سال ۹۸ در ایران به ما کمک کردند. یادآور می‌شود رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان پیش از این با ارسال نامه‌ای رسمی ‌به هلال‌احمر لیبی، برای اعزام تیم‌های درمانی و ارسال اقلام امدادی به منظور کمک به سیل‌زدگان شهر درنا و متاثران از توفان دانیل، اعلام آمادگی کرده بود و ارسال محموله بشردوستانه بر اساس اعلام نیاز لیبی ارسال شده است. شهرهای شرق لیبی دوشنبه هفته گذشته شاهد توفان سیلابی و هولناک «دانیل» بود که بر اثر آن هزاران نفر تاکنون جان خود را از دست داده  یا آواره شده‌اند.
 
ایمن‌سازی ترافیکی و اهدای بسته‌های مهر به دانش‌آموزان
همزمان با فرا رسیدن فصل  بازگشایی مدارس، تیم‌های عملیاتی و اجرایی منطقه ۱۴ بسیج شدند تا با تمهیدات ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری در مدارس و محیط پیرامونی مراکز آموزشی، شرایط را برای حضور پرنشاط، امن و ایمن  بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز دارالمومنین تهران مهیا کنند. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی، شهردار منطقه همزمان با تشکیل ستاد اجرایی استقبال از مهر با مسؤولان آموزش‌و‌پرورش و تمام نهادهای خدمت‌رسان طی امضای تفاهمنامه توسعه و تجهیز مدارس، دستور احصای مشکلات، ایمن‌سازی، زیباسازی و بهسازی محورها و محیط‌های منتهی به مدارس را در قالب  طرح ضربتی تا پیش از آغاز سال تحصیلی صادر کرد. یزدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ارزشمند و آینده‌سازان این مرز و بوم هستند و ایجاد محیطی سرشار از امنیت، ایمنی و پاکیزگی  برای افزایش روحیه، نشاط و شادابی دانش‌آموزان در آغازین روزهای سال تحصیلی دغدغه مدیریت شهری است، گفت: بر این اساس و با هدف ارتقای سطح خدمات و مهیا شدن بستر فعالیت آموزشی و فرهنگی در مباحث شهری، زیباسازی، ایمنی معابر، بازپیرایی فضای سبز و  بهسازی و زیباسازی محیط‌های داخلی و پیرامون مدارس، اقدامات لازم در حال اجراست. یزدی افزود: شهرداری علاوه بر تجهیز اقلام مورد نیاز مدارس، «بسته‌های مهر» را به دانش‌آموزان کم‌برخوردار منطقه اهدا می‌کند.
 
تداوم شناورسازی ساعات کاری ادارات تهران
استاندار تهران با تأکید بر اینکه طرح شناورسازی ساعات کاری ادارات در حال حاضر اجرا می‌شود و تداوم خواهد داشت، گفت: برنامه مدارس طبق برنامه گذشته با همین ساعت‌ها تنظیم می‌شود. علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند بهره‌گیری از شناورسازی برای کاهش بار ترافیک بویژه در مهرماه و بازگشایی مدارس گفت: در استان تهران قائل به شناورسازی ساعات آغاز به کار دستگاه‌های مختلف هستیم و در حال حاضر نیز اجرا می‌شود. طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی مدل موفقی در کنترل ترافیک است و ضرورت دارد این طرح ادامه یابد. وی افزود: به این ترتیب صبح‌ها از ساعت ۷ تا ۹ صبح برای افرادی که می‌توانند وقت خود را تنظیم کنند به مسؤولان ادارات این اختیار داده شده که نسبت به اعمال شناورسازی آغاز به کار اقدام کنند. استاندار تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد شناورسازی ساعت شروع به کار ادارات هنوز به عادت گذشته بازنگشته و چنانچه منظم شود از این مشکل بیرون می‌آییم. سال گذشته این طرح موجب کاهش ۳۰ درصد ترافیک صبحگاهی در تهران شد که تلاش داریم با مدیریت ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی امسال این طرح را با کیفیت بهتری اجرا کنیم. استاندار تهران درباره ساعت آغاز به کار مدارس نیز گفت: مدارس طبق برنامه گذشته با همین ساعت‌ها تنظیم می‌شوند.

Page Generated in 0/0066 sec