printlogo


کد خبر: 267022تاریخ: 1402/6/26 00:00
اخبار

جایزه ویژه طارمی پس از گل 3 امتیازی
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران 3 امتیاز کلیدی برای صدرنشینی پورتو در لیگ برتر پرتغال به دست آورد. او پس از این اتفاق به منتقدانش واکنش نشان داد. بازگشت مهدی طارمی با پیراهن پورتو به دوران اوج باعث دریافت جایزه‌ای دیگر برای مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران در پرتغال شد؛ طارمی که گل 3 امتیازی تیمش مقابل استرالا در هفته پنجم لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند به عنوان برترین بازیکن این دیدار نیز انتخاب شد. او که مورد انتقاد یکی از مدیران ورزشی اسپورتینگ لیسبون پرتغال به دلیل تمارض‌هایش در محوطه جریمه قرار گرفته بود پس از گلزنی در این بازی خوشحالی معناداری کرد و منتقد خود را به سکوت دعوت کرد. گلزنی طارمی باعث ۱۳ امتیازی شدن پورتو شد تا آنها در صدر جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرند. طارمی که در آخرین بازی دوستانه تیم‌ ملی ایران مقابل آنگولا نیز 2 گل از 4 گل را به ثمر رساند بار دیگر توانایی‌های خود را در گلزنی به رخ ‌کشید تا با تمرکز بیشتر نسبت به تمام حاشیه‌های 2 ماه گذشته به پورتو و تیم‌ ملی ایران خدمت کند. 
 
مصر، قهرمان والیبال مردان آفریقا شد
تیم ملی والیبال مصر با پیروزی مقابل الجزایر به مقام قهرمانی قاره آفریقا رسید. فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آفریقا در قاهره بین 2 تیم الجزایر و مصر برگزار شد که با برتری 3 بر یک تیم‌ ملی مصر به پایان رسید. مصر با ثبت این قهرمانی برای نخستین بار از سال 2015 روی سکوی نخست قاره آفریقا قرار گرفت. تیم ملی لیبی هم در بازی رده‌بندی با نتیجه 3 بر یک از سد کامرون گذشت و به مدال برنز رسید. 
 
عبدی: خوشحالم در سخت‌ترین گروه جام‌جهانی نوجوانان قرار گرفتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان از تقابل تیم زیر ۱۷ سال ایران با تیم‌های برزیل و انگلیس در جام‌جهانی ابراز خوشحالی کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی درباره هم‌گروهی شاگردانش با برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا در جام‌جهانی نوجوانان 2023 گفت: ما در سخت‌ترین گروه این جام قرار گرفتیم و برزیل، دومین تیم پرافتخار در این رده سنی است. از نیوکالدونیا اطلاعات کمتری دارم اما خیلی خوشحالم اگر قرار است قرعه گروه‌ها سخت باشد، در گروهی افتادیم که سخت‌ترین گروه بین آنهاست. وی در ادامه تصریح کرد: خوشحالی من از این بابت است که تیم با اقتدار ایران توانسته یکی از بهترین‌های آسیا لقب بگیرد و در تمام بازی‌هایش فقط یک باخت داشت؛ آن هم مقابل ژاپن که در سید یک جام‌جهانی قرار دارد. قبل از جام ملت‌های آسیا توانستیم این تیم را در یکی از جام‌ها ببریم اما در نیمه‌نهایی مسابقات آسیایی با اتفاقات رخ داده، به آن تیم باختیم. سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران عنوان کرد: الان خوشحالم که می‌توانیم مقابل برزیل و انگلیس بازی کنیم و اقتدار خود را نشان بدهیم. باید تمام تلاش خود را بکنیم تا تیمی که درست کرده‌ایم و با این اقتدار بازی می‌کند، بتواند نتایج در شأن کشور و هموطنان عزیزمان به دست بیاورد. امیدوارم بتوانیم این جام را با موفقیت به پایان برسانیم. 
 
VAR با چند دوربین بازی پرسپولیس - النصر را پوشش می‌دهد؟
سیستم کمک‌داور ویدئویی قرار است با کمک دوربین‌های صداوسیما در ایران اجرایی شود که عمده تصاویر بازی را در اختیار داورها قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا، بعد از قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مسؤولان فدراسیون فوتبال مذاکراتی را با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند و در نهایت AFC موافقت کرد سیستم VAR را به صورت اجاره‌ای در اختیار ایران قرار دهد تا در دیدارهای لیگ قهرمانان که به میزبانی ایران برگزار می‌شود سیستم VAR به کمک داوران بیاید. بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستمی که وارد ایران می‌شود، شامل 2 دوربین مختص خط دروازه و سیستم اجرای صحنه آهسته مربوط به شرکت EVS است و در کنار آن دوربین‌های پخش زنده هم به کمک VAR خواهند آمد. 
مهدی هاشمی، تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر که وظیفه پخش بازی‌ها را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: ما بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را با ۱۲ دوربین پخش می‌کنیم و طبق صحبتی که با ما شده است قرار بر این شده تصاویر ۸ دوربین را به صورت زنده در اختیار اتاق VAR بدهیم و آنها با استفاده از سیستم اجرای صحنه آهسته که متعلق به شرکت EVS است، صحنه‌های بازی را بازبینی کنند. همین سیستم EVS که وظیفه اجرای صحنه آهسته را بر عهده دارد، در واحد سیار ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. او ادامه داد: 8 نمایشگر در اتاق VAR نصب می‌شود که تصاویر ۸ دوربین ما را به صورت زنده می‌بینند. اگر از ما تصاویر سوپر اسلوموشن بخواهند، باید 2 دوربین از 8 دوربین را کم کنند. درحال حاضر از ما تصاویر سوپراسلوموشن نخواسته‌اند. تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر خاطرنشان کرد: در کنار زمین هم قرار است یک مانیتور نصب شود تا داوران اتاق VAR تصاویر مدنظر داور وسط را به نمایش بگذارند و او بر این اساس تصمیم‌گیری کند. او در پاسخ به این سوال که آیا سیستم VAR در ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم با کمک دوربین‌های صداوسیما اجرایی خواهد شد یا خیر، گفت: بله! در اصفهان هم دقیقا با همین شیوه اجرایی می‌شود. 

Page Generated in 0/0054 sec