printlogo


کد خبر: 267034تاریخ: 1402/6/27 00:00
اخبار

دیدار رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب پیش از سفر به نیویورک
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بعدازظهر دیروز با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، رئیس‌جمهور گزارشی از برنامه سفر خود ارائه کرد و  رهبر انقلاب هم توصیه‌های لازم را بیان و برای رئیس‌جمهور  آرزوی موفقیت کردند.
رئیس‌جمهور عازم نیویورک شد
رئیس‌جمهور به‌ منظور شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز ۲۷ شهریور در راس هیاتی سیاسی عازم نیویورک شد.
سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم از جمله برنامه‌های سیدابراهیم رئیسی در این سفر 3 روزه خواهد بود.
رئیس‌جمهور همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و پاسخ سوالات آنان خواهد پرداخت.
نشست‌های سالانه مجمع عمومی به ‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان، فرصت گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.
 
سردار تنگسیری: خواهان برقراری امنیت پایدار در منطقه هستیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوره بصیرت‌افزایی ویژه فرزندان و خانواده‌های شهدای این نیرو که برای نخستین ‌بار در سطح نیروهای مسلح در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: حماسه بزرگ شهیدان نیروی دریایی سپاه نقطه عطفی در تاریخ دفاعی و حماسی انقلاب اسلامی ایران در پهنه آب‌های خلیج ‌فارس است.
سردار  دریادار علیرضا تنگسیری افزود: ما خواهان برقراری امنیت پایدار در کشور و منطقه هستیم و به‌ عنوان پاسدار کشور برای دفاع از مردم جان خود را فدا خواهیم کرد.
وی یادآور شد: رویارویی دریادلان نیروی دریایی سپاه در مواجهه با استکبار جهانی در سال ۱۳۶۶ توسط شهید نادر مهدوی و ۱۴ شهید همرزم شجاع و دلاورش که سبب غرق شدن قدرت پوشالی آمریکا در قعر آب‌های نیلگون خلیج‌فارس شد، تنها یکی از سیلی‌های ‌زده‌شده بر پیکر آمریکاست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به پیش‌قدمی آمریکا در تمامی درگیری‌ها و جنگ‌افروزی‌های دنیا تأکید کرد: این پرده‌های تزویر باید کنار برود و حقیقت پلید این جنایات آشکار شود.
تنگسیری در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، خطاب به فرزندان شهدا گفت: این سعادت که در این روز عزیز در حرم مطهر و مضجع شریف امام رئوف هستید، به برکت خون مطهر و جاودانه پدران بزرگوارتان 
است.
وی تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار و بالندگی خود را در عرصه‌های مختلف همچون تکنولوژی، تجهیزات، علوم ساخت مدرن‌ترین شناورهای رزمی اقیانوس‌پیما، موشک، پهپاد، زیرسطحی و علوم دیگر مرهون رشادت‌ها، ازجان‌گذشتگی‌ها و خون پاک و مطهر پدران شهید شما است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ما برای پوشیدن لباس پدران شما به خود می‌بالیم و پیرو خط‌مشی پدران شما که لبیک‌گویی به امام زمان (عج) و ولایت مطلقه فقیه است، هستیم.
 
معاون سیاسی استانداری فارس اعلام کرد
 یک شهید و 3 زخمی در تیراندازی کور به نیروهای مدافع امنیت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد در تیراندازی کور ۲ ناشناس به سمت نیروهای بسیجی مدافع امنیت در شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی استان فارس، یک نفر شهید و 3 نفر زخمی شدند.
اسماعیل قزل‌سفلی دیروز با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت ۱۹:۵۰ شنبه ۲۵ شهریور ۲ راکب موتوسیکلت اقدام به تیراندازی کور با سلاح شکاری ساچمه‌زن به سمت نیروهای بسیجی که در ضلع جنوبی میدان معلم شهرستان نورآباد ممسنی مستقر بودند، کردند.
دبیر و سخنگوی شورای تأمین استان فارس افزود: این حرکت‌های کور و مذبوحانه، نشان‌دهنده ضعف و ترس دشمنان از مقابله رودررو با نیروهای مدافع امنیت و بسیجیان عزیز است. ضاربان پس از این حمله کور که موجب آسیب رسیدن به 4 نفر از عزیزان بسیجی از ناحیه سینه به بالا شد، بلافاصله از محل متواری شدند که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در پی دستگیری آنان هستند.
قزل‌سفلی افزود: متأسفانه در این حادثه یکی از عزیزان بسیجی به نام یاسر شجاعیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. یکی دیگر از مجروحان نیز به یکی از بیمارستان‌های شیراز اعزام شده و ۲ نفر دیگر از این عزیزان در شهرستان بستری و تحت مداوا هستند که حال همه مجروحان پایدار و تحت کنترل است.
یاسر شجاعیان، شهید مدافع امنیت از اهالی شهرستان نورآباد ممسنی است که شغل وی کارگری بود اما با توجه به حساسیت وی درباره تأمین امنیت جامعه در این بخش نیز فعالیت داشت. این شهید بسیجی مدافع امنیت، دارای یک فرزند دختر است.
در این حادثه که شامگاه جمعه اتفاق افتاد «پویا خوشنام، عارف قره‌قانی‌نیا و اسماعیل محمدی»‌ نیز مجروح شدند که در بیمارستان‌ در حال دریافت خدمات درمانی هستند.
 

Page Generated in 0/0076 sec