printlogo


کد خبر: 267043تاریخ: 1402/6/27 00:00
اخبار

افزایش ۳۲ درصدی صادرات آبزیان کشور تا پایان مرداد
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت بیش از ۸۳ هزار تن آبزی به ارزش معادل ۱۴۰ میلیون دلار در 5 ماه ابتدای سال جاری صادر شد که در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی و ارزشی رشد ۳۲ درصدی نشان می‌دهد. عباس مختاری افزود: در این بازه زمانی صادرات میگو به مقدار ۱۱ هزار و ۱۰۴ تن و به ارزش ۳۷,۶ میلیون دلار بوده که نسبت به 5 ماهه ۱۴۰۱ از نظر مقدار ۴۶ درصد و از لحاظ ارزش ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. وی ادامه‌ داد: صادرات انواع خوراک آماده آبزیان از ۱۵ هزار و ۲۳۶ تن  به ارزش ۱۰,۲ میلیون دلار در 5 ماهه ۱۴۰۱ به مقدار ۲۸ هزار و ۶۲۸ تن به ارزش ۲۳,۶ میلیون دلار در 5 ماهه امسال رسیده است. مختاری اظهار داشت: این میزان صادرات خوراک آماده آبزیان ۸۸ درصد از لحاظ وزنی و ۱۳۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش نشان می‌دهد. وی تصریح‌ کرد: صادرات انواع تن ماهی در مدت یاد شده به مقدار 3 ‌هزار و ۳۴۷ تن به ارزش ۲,۹ میلیون دلار طبق آمار گمرک ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۱۴۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۹۸ درصد رشد داشته است.
 
مصرف برق و گاز در ایران  ۲ برابر ترکیه و عربستان است
مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با اعلام اینکه مصرف برق و گاز در ایران ۲ برابر ترکیه و عربستان است، گفت سرانه مصرف انرژی در ایران بالاتر از همه کشورها بوده و علت اصلی آن هم عدم توجه به بهینه‌سازی محصولات صنعتی مورد استفاده در بخش خانگی است. عبدالصاحب ارجمند اظهار داشت: انرژی به دلیل تاثیر در تمام شؤونات زندگی اجتماعی، اقتصادی و امنیتی، موضوعی چندوجهی است. مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو افزود: در همه جوامع از ابزار قیمتی و غیر قیمتی برای کاهش شدت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن بدون کاهش در تولید و رفاه اجتماعی استفاده می‌کنند. وی با اشاره به مصرف انرژی در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی گفت: در هر بخش با توجه به وسعت، موقعیت جغرافیایی و بررسی عوامل دیگر باید شاخص‌های مصرف را ارزیابی و بررسی کرد. ارجمند با اشاره به مصرف بالای انرژی در ایران بیان داشت: ما ۲ برابر کشورهای ترکیه و عربستان و دیگر کشورهای خاورمیانه برق و گاز مصرف می‌کنیم. مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو بهترین و سهل‌الوصول‌ترین راه را بهینه‌سازی مصرف دانست و گفت: بیشترین مصرف ما در بخش خانگی از بهینه نبودن محصولات صنعتی است که باید در این باره تلاش بیشتری داشته باشیم.
 
روغن نباتی ۱۰ تا ۱۵ درصد
 ارزان شد
معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد در راستای حمایت وزارت صمت از حقوق مصرف‌کنندگان، قیمت انواع روغن نباتی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت. قربانعلی رفیعی درباره کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت روغن گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی انواع روغن خام نسبت به مقطع اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان حمایت با هماهنگی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و کارخانجات تولیدی، قیمت انواع روغن نباتی مصارف صنف، صنعت و خانوار را کاهش داد. وی افزود: بر همین اساس در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بخش مربوط به خانوار 15 درصد و بخش صنف و صنعت 10 درصد کاهش یافت.  رفیعی درباره نقش وزارت صمت بر کاهش قیمت روغن گفت: سازمان حمایت در راستای وظایف و تکالیف قانونی خود و به ‌عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت،‌ با رصد قیمت‌های جهانی، مرداد سال قبل پس از بررسی‌های کارشناسی، قیمت محصولات را 10 تا 15 درصد تعدیل کرد و امسال مجدد با کاهش قیمت جهانی، قیمت‌ها را تا 15 درصد کاهش داد.
 
جزئیات تغییر ساعت کاری در تهران و سایر استان‌ها
مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور جزئیات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزشی، اصناف و بازاریان را در شهر تهران و سایر استان‌ها اعلام کرد. نازک نوبری در این باره اظهار کرد: طبق مصوبه ۲۸ اسفند سال گذشته، تغییر ساعت اداری در راستای ارتقای بهره‌وری اعمال شده و به این ترتیب است که واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۶:۳۰ و واحدهای صنعتی از ساعت 7 صبح آغاز به کار خواهند کرد. درباره ادارات نیز باید گفت که دستگاه‌های ملی مستقر در شهر تهران از ساعت 7 تا ۹ صبح شناور بودن ساعت آغاز به کار را دارند و می‌توانند ساعت حضور خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و ساعات کاری واحدهای استانی که شامل استان تهران و سایر استان‌هاست از ساعت 7 صبح شروع خواهد شد. وی افزود: ساعت انتهای کار هم به ضابطه‌ای باز می‌گردد که برای هر دستگاه مشخص شده است. به عنوان مثال برای دستگاه‌های اجرایی در 5 روز هفته از ساعت 7 صبح تا ساعت ۱۶:۳۰و در روزهای پنجشنبه نیز از ساعت 6 صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ تعیین شده است که در کل کشور پیاده خواهد شد. نوبری اضافه کرد: بر اساس این مصوبه ساعت کاری بانک‌ها به این صورت تعیین شده است که از 7 صبح آماده به خدمت هستند اما ساعت ۷:۳۰ مردم می‌توانند مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت 8 صبح و اصناف و بازاریان هم از ساعت ۹:۳۰ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند. وی اظهار کرد: تغییر ساعتی در مهر ماه نخواهیم داشت، چرا که در همان مصوبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت کار مدارس مشخص شده و مدارس مقطع ابتدایی 8 صبح و مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح بود.

Page Generated in 0/0067 sec