printlogo


کد خبر: 267048تاریخ: 1402/6/27 00:00
اخبار

ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار این بنیاد است که از این تعداد ۱۲ خوابگاه افتتاح شده است.  حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: دختران و مادران از جمله اصلی‌ترین مخاطبان جامعه هدف بنیاد در 3 حوزه جوانی جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی به‌شمار می‌روند و بسیاری از طرح‌ها و پویش‌ها برای آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. وی که در آیین افتتاح دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد در دانشکده علوم پزشکی قائن در خراسان جنوبی سخن می‌گفت، در تشریح خدمات این بنیاد برای دختران گفت: ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار است که از این تعداد، ۱۲ خوابگاه افتتاح شده و 4 خوابگاه دیگر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: امروز ۴ هزار دانشجوی دختر می‌توانند از خدمات خوابگاه‌های ساخته‌شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره‌مند شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رویکرد اولویت پیشگیری بر درمان در فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت، مداخلات پیشگیرانه را از محورهای این فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: دختران جزو جامعه اصلی مخاطبان هدف پویش‌های مختلف بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت از جمله در طرح‌های ملی غربالگری تنبلی چشم و پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک، پیشگیری از ناشنوایی و پیشگیری از پوسیدگی دندان هستند. وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد رویکرد هم‌افزایی خدمات در دو حوزه سلامت و جمعیت با هدف تحقق ایران جوان را سرلوحه اقدامات اجتماعی خود قرار داده است.
 
بهسازی و اصلاح نورپردازی برج آزادی
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اهمیت و حساسیت برج آزادی به عنوان نمادی تاریخ‌ساز در کشور، از مرمت و بهسازی سیستم نورپردازی تک‌رنگ در این برج  خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، علی صارمی، معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره‌ به اهمیت و حساسیت این برج به عنوان نماد پایتخت از مرمت و بهسازی سیستم نورپردازی تک‌رنگ این بنای ملی خبر داد. معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی، افت شدت نور و سوختن برخی لامپ‌های موجود را از جمله عیوب نوری این سازه برشمرد و افزود: نبودن لامپ در نورافکن، نقص در سیستم برق‌‌رسانی، زاویه نامناسب چراغ‌ها و نیاز به اضافه کردن چراغ از دیگر مواردی بود که بهسازی و مرمت شد. علی صارمی در پایان افزود: سیستم نورپردازی نیاز به اقدامات اساسی در 3 گروه کلی از جمله اصلاح چراغ، اصلاح سیستم برق‌رسانی و اصلاح نصب داشت که در نهایت به شکل اصولی و مناسب انجام شد.
 
کشف محموله سلاح‌های آمریکایی در هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف محموله بزرگ سلاح و ابزارآلات آمریکایی ویژه آشوب و اغتشاش از یک فروند شناور در بدو ورود به مرزهای آبی جنوب کشور خبر داد. مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با هماهنگی رئیس حوزه قضایی شهرستان بندر خمیر و در نتیجه رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج)، یک محموله بزرگ سلاح و ابزارآلات آمریکایی ویژه آشوب و اغتشاش در بدو ورود به مرزهای آبی جنوب کشور کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه محموله مذکور در یک فروند لنج باری جاسازی شده بود، تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از اطلاع از انتقال این محموله بزرگ سلاح که شامل بیش از ۶ هزار عدد شوکر برقی ساخت آمریکاست و می‌تواند در آشوب و اغتشاشات مورد استفاده قرار گیرد، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند. رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: در نتیجه یک کار دقیق اطلاعاتی، محموله مورد نظر از زمان بارگیری در آن سوی مرزهای کشور مورد رصد و رهگیری قرار گرفت و به محض ورود به آب‌های ایران در مجاورت بندر خمیر شناسایی و توقیف شد. وی تصریح کرد: در این رابطه 2 نفر دستگیر شده‌اند که با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برند و سایر عوامل و مرتبطان شبکه و اقدامات آنها تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار دارند.

Page Generated in 0/0058 sec