printlogo


کد خبر: 267053تاریخ: 1402/6/27 00:00
اخبار

پورتو توهین به طارمی در ربولیرا را محکوم کرد
باشگاه پورتو ضمن تحسین شجاعت مهدی طارمی، بار دیگر توهین‌های نژادپرستانه علیه این بازیکن ایرانی را محکوم کرد. به گزارش سایت futebol۳۶۵ پرتغال، مهاجم ایرانی بار دیگر در این هفته با توهین‌های نژادپرستانه روبه‌رو شد اما با زدن گلی حساس پیروزی تیمش را در ورزشگاه خوزه گومز تضمین کرد و نشان داد اعتنایی به این توهین‌ها نمی‌کند. این بازی همچنین شاهد بازگشت سرخیو کونسیسائو، سرمربی پورتو پس از ۳۷ روز غیبت به نیمکت تیمش بود. ملی‌پوش ایرانی بازی را از روی نیمکت شروع کرد اما در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه اول توسط سرخیو کونسیسائو به جای اوانیلسون مصدوم در زمین حضور یافت. طارمی وارد زمین شد و بار دیگر سرنوشت بازی را به سود تیمش رقم زد. او قبل از اینکه برای تیمش گل بزند، مورد توهین‌های زیادی از سوی تماشاگران رقیب قرار گرفت. باشگاه پورتو شجاعت طارمی در مواجهه با نژادپرستی را برجسته و در بیانیه‌ای اعلام کرد این حادثه تداوم رفتار نژادپرستانه در فوتبال را نشان می‌دهد که باید بشدت محکوم شود. این نخستین‌بار نیست که طارمی مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار می‌گیرد و پیش از این نیز هدف اظهارنظرهای توهین‌آمیز کارلوس خاویر، بازیکن سابق و حامی اسپورتینگ قرار گرفته بود. پورتو به صورت جدی خواستار مبارزه با نژادپرستی شده است. پیش از این باشگاه اسپورتینگ لیسبون با انتشار بیانیه‌ای به تمارض‌های مهدی طارمی در دیدار با آروکا اعتراض کرد و خواستار برخورد با این بازیکن شد. اسپورتینگ با تاکید بر فوریت اقدامات لازم برای بازیابی چهره فوتبال پرتغال اعلام کرد این رفتار بی‌احترامی کامل به داوران و سایر بازیکنان را در پرتغال نشان می‌دهد. 
 
رکورد جهانی علی داوودی شکسته شد
وزنه‌بردارعراقی رکورد یک‌ضرب جوانان جهان را از علی داوودی گرفت. به گزارش ایسنا، در رقابت گروه B دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳، وزنه‌بردار عراقی موفق به شکست رکورد یک‌ضرب جوانان جهان شد. علی روبایوی از عراق با مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرم رکورد یک‌ضرب جوانان جهان را که در دست علی داوودی بود، یک کیلوگرم شکست. داوودی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۱۸ رکورد ۱۹۷ کیلوگرم را در یک‌ضرب جوانان جهان ثبت کرد. در حال حاضر رکورد دوضرب (با ۲۴۶ کیلوگرم ) و مجموع (با ۴۳۶ کیلوگرم) جوانان جهان در اختیار علیرضا یوسفی است اما رکورد یک‌ضرب جوانان جهان از دست ایران خارج شد. 
 
ریسک بازی دادن به بیرانوند به قیمت جام‌ ملت‌ها
در شرایطی که دروازه‌بان مصدوم پرسپولیس در تلاش است خود را به دیدار تیمش برابر النصر عربستان برساند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بازی دادن او با ریسک بزرگی همراه است. 
علیرضا بیرانوند که در جریان دیدار دوستانه تیم‌ ملی فوتبال ایران برابر بلغارستان از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت درجه ۲ شده، این روزها روند درمان خود را طی می‌کند تا بتواند پرسپولیس را در دیدار برابر النصر همراهی کند. او ظهر روز یکشنبه هم آخرین تست‌های ورزشی را پشت سر گذاشت اما این تست‌ها با روند امیدوارکننده‌ای همراه نبود. بر اساس پیگیری‌ها از پزشکان نزدیک به بیرانوند، شرایط دروازه‌بان پرسپولیس به گونه‌ای است که بازی دادن به او با ریسک زیادی همراه است. در حال حاضر بیرانوند باید به استراحت ادامه دهد و روند درمان خود را طی کند تا با گذشت حداقل ۴ هفته از زمان مصدومیت، با بهبودی کامل به میدان بازگردد اما اگر برابر النصر بازی کند، این احتمال وجود دارد که مصدومیت او تشدید شود و این بار شدت مصدومیت به حدی خواهد بود که او 2 تا 3 ماه خانه‌نشین شود. این یعنی بیرانوند در صورت تشدید مصدومیت علاوه بر اینکه نمی‌تواند در بازی‌های حساس پیش روی پرسپولیس به این تیم کمک کند، احتمالا حضور در جام ملت‌های آسیا به همراه تیم‌ ملی را هم از دست می‌دهد. امروز آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار برابر النصر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مربیان پرسپولیس در این تمرین آخرین تصمیم خود را برای بازی دادن به بیرانوند می‌گیرند. باید دید گل‌محمدی به دروازه‌بان جوان و کم‌تجربه تیمش اعتماد می‌کند یا ریسک تشدید مصدومیت بیرانوند را به جان می‌خرد و او را به میدان می‌فرستد. 
 
هندی‌ها از نساجی عذرخواهی کردند
مدیرعامل باشگاه مومبای‌سیتی و نماینده فدراسیون هند از مدیرعامل باشگاه نساجی عذرخواهی کردند. 
در پی صادر نشدن ویزای علا عباس، مهاجم عراقی نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سفر به هند، ظهر دیروز مدیرعامل باشگاه مومبای سیتی در هتل محل اقامت تیم فوتبال نساجی حاضر شد و با صادق درودگر دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آنیل کامات، نماینده فدراسیون هند نیز مدیرعامل باشگاه مومبای‌سیتی را همراهی کرد و این دو از مدیرعامل باشگاه نساجی به دلیل عدم صدور ویزای علا عباس عذرخواهی کردند. در حاشیه این دیدار صادق درودگر اعلام کرد با وجود اتفاق رخ داده، باشگاه نساجی بهترین میزبانی را از نماینده فوتبال هند در تهران انجام خواهد داد تا محیط فوتبال فضای دوستی، مودت و آرامش باشد. او به هندی‌ها اعلام کرد: مطمئنا در زمین ‌فوتبال باید حرف‌های خود را برای موفقیت بزنیم. همچنین مدیرعامل باشگاه مومبای‌سیتی از دلایل میزبانی نساجی در تهران از رقبای آسیایی سوال کرد که درودگر گفت: قرار است در یک استادیوم بزرگ و بین‌المللی که بازی‌های بزرگ و ملی ما در آن برگزار می‌شود از نمایندگان آسیایی میزبانی شود. درودگر همچنین در ادامه تاریخچه فوتبال باشگاه نساجی را ارائه و آرزو کرد فوتبال، دوستی 2 ملت را اضافه کرده ‌و ‌دیگر شاهد صادر نشدن ویزا برای هیچ‌ ملتی نباشیم. در پایان این دیدار مدیرعامل باشگاه نساجی، هدایایی را به مدیرعامل باشگاه مومبای‌سیتی و نماینده فدراسیون این کشور اهدا کرد.

Page Generated in 0/0059 sec