printlogo


کد خبر: 267058تاریخ: 1402/6/27 00:00
ادامه اخبار ناخوشایند غربی‌ها برای کی‌یف؛ استولتنبرگ: باید خودمان را برای جنگی طولانی در اوکراین آماده کنیم
اوکراین اسیر ناتو
مقامات غربی نسبت به سخت‌تر شدن عملیات نظامی اوکراین با نزدیک شدن به فصل سرما و اوضاع سخت آب و هوایی هشدار دادند

گروه بین‌الملل: اخبار ناامید‌کننده مقامات غربی درباره اوکراین که این کشور را در ورطه درگیری با روسیه قرار دادند، پربسامدترین رویداد طی 19 ماه گذشته از آغاز جنگ اوکراین بوده است که با طولانی‌تر شدن این جنگ بر حجم آن افزوده هم می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز»، حالا پس از شکست فاحش و تلفات سنگین کی‌یف در ضد حمله علیه روسیه، دبیرکل ناتو با اشاره به تداوم حملات کی‌یف به روسیه، توقف سریع جنگ اوکراین را بعید می‌داند. 
ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای «فونکه» آلمان اظهار کرد: اکثر جنگ‌ها بیشتر از آنچه ابتدا انتظار می‌رود، طول می‌کشند، بر این اساس ما باید خودمان را برای جنگی طولانی در اوکراین آماده کنیم. 
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، استولتنبرگ گفت: همه ما خواهان صلح سریع هستیم، البته باید بدانیم اگر (ولودیمیر) زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و اوکراینی‌ها جنگ را متوقف کنند، اوکراین ناپدید خواهد شد اما اگر (ولادیمیر) پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مسکو سلاح‌ها را زمین بگذارند، آن زمان به صلح دست می‌یابیم. 
دبیرکل ناتو درباره بلندپروازی‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو گفت: تردیدی وجود ندارد که اوکراین در نهایت به عضویت ناتو درخواهد آمد، کی‌یف در اجلاس سران ناتو در ژوئیه به ناتو بیشتر نزدیک شد. 
او تاکید کرد: زمانی که این جنگ تمام شود، ما به تضمین‌های امنیتی برای اوکراین نیاز خواهیم داشت در غیر این صورت احتمالا تاریخ تکرار می‌شود. استولتنبرگ در مصاحبه خود همچنین از آلمان خواست هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد. ینس استولتنبرگ گفت: در طول جنگ سرد، زمانی کنراد آدناور یا ویلی برانت در آلمان روی کار بودند، هزینه‌های دفاعی 3 تا 4 درصد تولید اقتصادی را تشکیل می‌داد. دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه این وضعیت مشابه کشور خودش نروژ است، جایی که مخارج دفاعی کمتر از 2 درصد کشورهای عضو ناتو است، گفت: ما در آن زمان این کار را انجام دادیم و امروز هم باید دوباره این کار را انجام دهیم.
در همین حال سران ناتو در اجلاس ژوئیه به میزبانی لیتوانی توافق کردند اوکراین در صورت عمل به شروط مشخصی می‌تواند به عضویت ناتو درآید. دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو پس از حضور در همایش سالانه روسای ستاد کل‌های ناتو در نروژ، در کنفرانس مطبوعاتی اعتراف کرد که درخواست‌های اوکراین برای اسلحه و مهمات و همین‌طور حجم تولیدات دفاعی مورد استفاده در اوکراین از امکانات ناتو فراتر است. 
دریاسالار بائر اظهار کرد: حجم تجهیزات نظامی و مهماتی که اوکراین می‌خواهد بسیار زیاد است، حجم تولیدات مورد استفاده (در درگیری‌ها در اوکراین) فراتر از ظرفیت تولید ما است. 
رئیس کمیته نظامی ناتو در ادامه گفت: کشورهای ناتو که تصمیم به صادرات اسلحه و مهمات به کی‌یف گرفتند، نیاز دارند به خطرات چنین تصمیمی برای امنیت خودشان و ناتو بیندیشند. زمانی که آنها تصمیم می‌گیرند اسلحه یا مهمات صادر کنند، باید به خطراتی که این کمک دفاعی در داخل ناتو و در کشورهای‌شان ایجاد می‌کند، فکر کنند. 
او در همین رابطه از کشورهای عضو این پیمان خواست مسائل مربوط به افزایش ظرفیت تولیدی در حوزه دفاعی را با سرعت برطرف کنند. دریاسالار بائر گفت: پیشروی کند اوکراین در ضد حمله به دلیل کمبود مهمات نیست، بلکه به شرایط دشوار میدان نبرد از جمله میدان‌های مین مربوط است. 
لاوروف: آمریکا علیه روسیه جنگ راه انداخته است
وزیر خارجه روسیه در واکنش به عرضه موشک‌های دوربرد آمریکا به اوکراین اعلام کرد واشنگتن از طریق عرضه این سلاح‌ها به دنبال جنگ با مسکو است. به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف در یک برنامه تلویزیونی به نام «مسکو. کرملین. پوتین» گفت: آمریکا اقدام‌های نظامی در اوکراین را کنترل می‌کند و واشنگتن در واقع به دنبال یک جنگ با روسیه از طریق عرضه سلاح است. وی در این مصاحبه که از شبکه «روسیا-1» پخش شد، درباره احتمال ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین توسط آمریکا ابراز داشت: آن چیزی که رخ می‌دهد این است که روسیه با دستان و بدن‌های خود برای سال‌ها جنگ آماده شده تا اوکراین را به‌طور راهبردی شکست دهد. وی افزود: مهم نیست ایالات متحده چه می‌گوید، مهم این است که آنها جنگ اوکراین را مدیریت می‌کنند و با ارسال تسلیحات، مهمات، اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای، جنگی را علیه ما راه انداخته‌اند. وزیر خارجه روسیه اضافه کرد عرضه احتمالی موشک‌های دوربرد به کی‌یف از سوی کشورهای غربی ماهیت آنچه را در اوکراین اتفاق می‌افتد تغییر نخواهد داد. لاوروف در این باره توضیح داد: نمی‌توانم درباره بیانیه‌های آنها اظهار نظر کنم اما این حقیقت که ماهیت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد تغییر نخواهد کرد روشن است، در حالی که آنچه اتفاق می‌افتد این است که اوکراین مدت‌هاست برای شکست راهبردی در مقابل روسیه آماده شده است. 
3 مقام آمریکایی دوشنبه گذشته اعلام کردند واشنگتن پس از نتایج موفقت‌آمیز ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین در حال بررسی انتقال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتشی (ATACMS) یا موشک‌های سامانه راکتی چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) یا هر دو آنها به کی‌یف است. موشک‌های ATACMS تا ۳۰۶ کیلومتر و موشک‌های GMLRS مسلح به بمب خوشه‌ای تا بیش از ۷۲ کیلومتر برد دارند. 

    انگلیس: روسیه موشک‌های خود را برای حملات زمستانی انبار می‌کند     
بر اساس ارزیابی اطلاعاتی انگلیس، روسیه در حال انباشته کردن موشک‌های خود برای حملات زمستانی است. به گزارش نشریه نیوزویک، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد روسیه احتمالا در تلاش برای ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه به منظور استفاده از آنها در حملات خود علیه اوکراین در فصل زمستان است. وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی اطلاعاتی خود که روز شنبه به‌روز‌رسانی شد، مدعی شده است اهداف مورد نظر روسیه برای این حملات زمستانی می‌تواند زیرساخت‌های اوکراین باشد. در این گزارش آمده است: ارتش روسیه از ماه آوریل موشک‌های بالستیک هواپایه کمتری شلیک کرده و از سویی سران مسکو بر اقدام‌ها برای افزایش نرخ تولید موشک کروز تاکید کرده‌اند. به رغم گزارش وزارت دفاع انگلیس درباره حفظ ذخایر موشکی روسیه، مسکو همچنان به حملات موشکی در مقیاس بزرگ به اوکراین ادامه داده است. یکی از این حملات چهارشنبه گذشته در «کوستیانتینیوکا» در منطقه دونتسک شرقی اوکراین بود. ادعای این گزارش مبنی بر این است که پیش از اقدام برای کاهش استفاده از این نوع موشک‌ها، روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ حمله‌های موشکی دوربرد به زیرساخت انرژی اوکراین را انجام داده است. این گزارش می‌افزاید: موشک‌های کروز هواپایه بویژه کودیاک AS-23a در مرکز اصلی بسیاری از این حملات بودند. روسیه از بمب‌افکن‌های استراتژیک برای رها کردن این مهمات‌ از عمق خاک خود استفاده می‌کند. وزارت دفاع انگلیس تاکید کرده است روسیه در نهایت قادر به ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه است. 
هفته گذشته ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و تغییرات آب‌وهوایی به عنوان مانعی برای ضدحملات اوکراین گفت: حدود ۳۰ روز برای این جنگ فرصت باقی مانده است. میلی با اذعان به اینکه ضدحملات اوکراین کندتر از انتظارات پیش رفته است، گفت: هنوز درگیری‌های سنگینی در جریان است. شرایط آب و هوایی سرد، حرکت ارتش اوکراین را بسیار سخت‌تر می‌کند. هانو پِوکور، وزیر دفاع استونی هم با اشاره به وضعیت سخت آب و هوایی در پاییز و زمستان هشدار داد که زمان برای ضد حمله اوکراین در حال گذر است و آنها با مشکل زمین‌های گِلی و یخ‌زده روبه‌رو خواهند شد. 

 


Page Generated in 0/0059 sec