printlogo


کد خبر: 267062تاریخ: 1402/6/27 00:00
اخبار

تجربه‌های حجاب در ۶ قاره جهان  با «شور شیرین»
برنامه «شور شیرین» با محوریت موضوع حجاب و تجربه‌های پیرامون آن در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران، بزودی از شبکه 2 پخش می‌شود.
در این برنامه سعی شده مقوله حجاب به عنوان یک موضوع محوری با ایرانیانی که در خارج از کشور ساکن هستند در قالب تجربه و سبک زندگی متفاوت به بحث گذاشته شود و تجربه بازخوردها و اثرات و تأثیرات حجاب در زندگی شخصی و اجتماعی آنها به عنوان زیستی متمایز و گاه تلخ و شیرین با مخاطبان برنامه به اشتراک گذاشته شود.
همچنین در این برنامه به مرور تجربیات شهروندان و مهاجران مسلمان یا تازه مسلمانان سایر کشورها که حجاب را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند، پرداخته شده و خاطره‌ها و آزموده‌های متفاوت آنها مرور می‌شود.
«شور شیرین» در ادامه به دنبال راهی برای تعامل بیشتر با مخاطبان ایرانی و غیرایرانی در خارج از کشور و ثبت تجربیات و انگیزه‌ها و مخاطراتی است که با انتخاب مساله حجاب با آن روبه‌رو بوده‌اند.
این برنامه ترکیبی از مصاحبه‌ها و بخش‌های مختلف آرشیوی و تولیدی است و تمرکز آن بر تجربیاتی خواهد بود که عمدتاً در کشورهای غیراسلامی و کشورهایی که موضوع حجاب در آنها مساله‌ای محدود یا نوپدید است به وقوع پیوسته است.
«شور شیرین» از جدیدترین تولیدات گروه اجتماعی اقتصاد شبکه 2 سیما به تهیه‌کنندگی قاسم عوض بیگی است که بزودی از این شبکه پخش خواهد شد.
 
فراخوان بخش غیررقابتی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر
فراخوان بخش غیررقابتی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور منتشر شد.
فراخوان بخش غیررقابتی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه جشنواره و با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور، با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی، تهیه و تنظیم شده است.
گروه‌ها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه‌ای از اول آبان تا ۱۵ آذرماه سال جاری فرصت دارند براساس فراخوان اعلام شده با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com مراحل ثبت‌نام خود را در سامانه بامک انجام دهند یا به صورت حضوری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان استاد نجات‌اللهی، کوچه زندی، پلاک ۱۱ ارائه کنند.
 ستاد برگزاری جشنواره با انتشار این فراخوان از همه گروه‌ها، آنسامبل‌ها، ارکسترها و هنرمندان موسیقی در عرصه اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعه دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود، در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت کنند.
 سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه سال‌جاری در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، جایزه رساله و پایان‌نامه‌ها، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.
 
تسهیل مشارکت نابینایان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اقدامات انجام شده به منظور تسهیل شرکت نابینایان و کم‌بینایان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را تشریح کرد.
محمدرضا هراتی به تشریح اقدامات انجام‌شده برای تسهیل مشارکت نابینایان و کم‌بینایان در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و گفت: به منظور تسهیل مشارکت افراد با نیازهای خاص و بویژه نابینایان و کم‌بینایان در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اقداماتی انجام شده که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تولید کتاب‌های جشنواره رضوی در قالب‌های گویا و بریل و توزیع آنها در کتابخانه‌های عمومی دارای بخش نابینایان اشاره کرد.
هراتی افزود: تمام منابع جشنواره در گروه‌های مختلف سنی، توسط چاپخانه‌های مجهز کتابخانه‌های مرکزی تبریز و آیت‌الله خامنه‌ای قم، با کیفیت مطلوب، به خط بریل، چاپ و صحافی و برای ۷۵ مرکزی که در سطح کشور خدمات کتابخانه‌ای به روشندلان ارائه می‌دهند، ارسال شده است. همچنین منابع جشنواره با همکاری اپلیکیشن «ایران صدا»، با کیفیت مطلوب گویاسازی و در پایگاه اینترنتی این اپلیکیشن (iranseda.ir) و نیز سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد (samakpl.ir)، در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. دبیر دوازدهمین دوره جشنواره رضوی در پایان اظهار داشت: آمار به دست‌آمده تاکنون نشان می‌دهد تعداد شرکت‌کنندگان نابینا و کم‌بینا در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری بیش از سال‌های گذشته است که در صورت ادامه این روند، بخش ویژه‌ای برای تقدیر از عزیزان روشندل در اختتامیه جشنواره در سال جاری در نظر گرفته خواهد شد.

Page Generated in 0/0046 sec