printlogo


کد خبر: 267067تاریخ: 1402/6/28 00:00
انجام اقدامات تروریستی و خشونت‌بار علیه مردم ایران از اهداف اصلی جریان اپوزیسیون برای ایجاد ناامنی در سالروز اغتشاشات 1401 بود
سودای شوم

گروه سیاسی: آشوبی که سال گذشته آغاز شد، ابتدا چهره‌ به‌ظاهر منطقی و مسالمت‌جویی به خود گرفت؛ چهره‌ای که با شعارهایی نظیر «زن، زندگی، آزادی» سعی داشت بیش از پیش خود را تطهیر و بخش عظیمی از بدنه‌ اجتماعی را هم با خود همراه کند؛ بدنه‌ای از قشر خاکستری که احساساتش با دروغ‌هایی مثل کشته ‌شدن مهسا امینی و ... تحریک می‌شد و امکان این را داشت که جمعیت عظیمی از آشوب‌طلبان را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم بسیج کند اما رفته‌رفته با برملا شدن طیف زیادی از این دروغ‌ها و محرک‌های احساسی، میدان آشوبگران خالی‌تر از قبل شد. این میدان خالی از خشونت‌طلبی، مشخصا منجر به ترس مزدوران شده بود. این معضل بزرگ به هر نحوی باید حل می‌شد و چاره کار از نظر این مزدوران، ایجاد ناامنی و آشوب در خیابان‌ها بود؛ همان حربه‌ای که منافقین با عملیات‌های تروریستی اوایل انقلاب‌شان قصد داشتند در ایران عملیاتی کنند؛  خشونتی که حتی شکل و شمایل تروریستی و داعشی نیز به خود گرفت. 
جریان آشوب در این شرایط از ارائه مباحث تجزیه‌طلبانه نیز ابایی نداشته و فرصت را برای هر اقدام جدایی‌طلبانه‌ای مهیا می‌دید. این آشوب‌ها اما با تمام خشونتی که در آن به کار گرفته شد و تجزیه‌طلبانی که بیشتر از گذشته ابراز وجود می‌کردند، خاتمه یافت و بساط تمام این مزدوران به کوبنده‌ترین وجه ممکن جمع شد. 
اما آنچه مهم است به امسال مربوط می‌شود؛ یعنی سالگرد آشوب‌ها و تلاش‌هایی که براندازان برای ارائه‌ تصویر دیگری از اغتشاش داشتند. ضدانقلاب در این بازه زمانی برخلاف گذشته که اولا چهره‌ای مسالمت‌جو به خود گرفته بود و بعد از شکست اولیه به خشونت روی آورد، از همان ابتدا سعی داشت خشونت عریان و بی‌پرده‌ای را به نمایش بگذارد و ترس فزاینده‌ای را به جان مردم بیندازد. براندازانی که می‌دانستند حنای دروغگویی و کاسبی‌شان دیگر پیش مردم رنگ ندارد و بیش از پیش توسط بدنه‌ اجتماعی ایران پس ‌زده خواهند شد، این راهبرد را در پیش گرفتند؛ اتفاقی که طبق بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، نشان ‌داد شبکه‌ای بزرگ و مورد حمایت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) از سال گذشته این آشوب‌های خشونت‌آمیز را طراحی کرده و قصد داشت حتی در سال جدید نیز به همان نحو عملیات خود را تکرار کند. این اتفاقات حتی در آستانه‌ اربعین حسینی نیز در شرف وقوع بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در چند استان کشور خنثی شد. اوایل مردادماه وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه را داشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در استان‌های مذکور شناسایی و بازداشت شدند. اعضای این شبکه که به‌ واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل بودند و توسط آن رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند، در آستانه ماه محرم و اربعین حسینی قصد انجام چند عملیات تروریستی در برخی استان‌های کشور را داشتند. از این هسته‌ها 43 بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شد. از بمب‌های پیش‌گفته 20 بمب ویژگی پرتابی داشتند که به قصد استفاده از آنها علیه هیات‌ها و تکایا آماده شده بودند. علاوه بر آن چند خانه تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌های مربوط، انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌ساز انفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد و ابزارهایی صرفا با کاربرد در اغتشاشات خیابانی کشف و ضبط شد. طبق این خبر، بزرگ‌ترین تشکیلات تروریستی 20 سال گذشته در داخل ایران زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت.
در همین راستا وزیر اطلاعات در یک برنامه‌ تلویزیونی اعلام کرد امسال نزدیک به ۲۰۰ تروریست که قصد کشتار داشتند دستگیر شدند. همچنین ۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی‌ شد که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود. علاوه ‌بر اینها تعداد زیادی از تیم‌های خرابکار و تروریستی در این بازه دستگیر شده و از اقدامات پسینی آنها ممانعت به عمل آمد؛ اقداماتی که در صورت وقوع هر کدام از آنها، صدمات جبران‌ناپذیری هم به جامعه و مردم وارد می‌شد و هم امنیت ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. جالب‌تر آنکه در این تیم‌های خرابکار حتی گروه‌های وابسته به داعش نیز حضور داشته و همین امر عمق فاجعه‌ای را که مدعیان جنبش دروغین آشوبگر می‌توانستند خلق کنند عیان می‌سازد.
از دستگیری ۱۵ عنصر شبکه سازمان‌یافته خرابکاری در کهگیلویه‌وبویراحمد، دستگیری عامل انتحاری در تبریز، بازداشت ۲ عضو گروهک‌های تروریستی در شهریار که خود را وابسته به یکی از اعضای شبکه معاند موسوم به ارتش مردمی می‌دانستند، تا دستگیری عوامل تکفیری وابسته به داعش در غرب تهران، استان کرمان و ملارد، گوشه‌ای از خرابکاری جریان آشوب و خشونت در داخل بوده که همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و تمام نیروهای امنیتی منجر به دستگیری و خنثی‌سازی یکایک آنها شد. حتی در یک فقره این تیم‌های خرابکاری و تروریست، قصد ترور پدر مهسا امینی را داشتند که آن هم خنثی شد و این مزدوران با شکست سنگین‌تری در لایه امنیتی مواجه شدند.  جدا از تیم‌های تروریستی و خرابکاری که از اقدامات‌شان جلوگیری شده و یکی پس از دیگری تار و مار شدند، دستگاه‌های امنیتی محموله‌های زیادی از سلاح‌های گرم و سرد را که وارد مرزهای کشور شده بود نیز، کشف و ضبط کردند؛ سلاح‌هایی که قرار بود در آشوب احتمالی امسال که به زعم خود ضد انقلاب قرار بود گسترده‌تر از سال گذشته باشد، مورد استفاده قرار گرفته و بر آتش اغتشاشات ادعایی بیفزاید.
همه‌ اینها نشان از آن دارد که چه برنامه‌ بزرگ و سنگینی برای این ایام طراحی شده بود تا هرچه دارند برای خرابکاری به کار بسته و حتی ترور، خشونت عریان و نهایتا ناامنی را با عناصر تروریستی‌ای چون داعش چاشنی عملیات مذبوحانه‌ خود کنند؛ عملیاتی که خواهان ترور و خشونت در ایران بوده و همانطور که بارها اذعان داشته‌اند، از مطرح کردن آن هم هیچ ابایی ندارند. جریانی که سال گذشته حتی پا را فراتر از این گذاشته بود و عاجزانه و ملتمسانه نسخه حمله‌ مسلحانه به خاک ایران را از مقامات غربی‌ طلب می‌کرد. از چنین جریانی که اینچنین خشونت را به هر طریقی مطالبه کرده و بر آن پافشاری می‌کند، توقعی نیست که امنیت و جان مردم برای‌شان ذره‌ای مهم بوده و در اولویت قرار داشته باشد.
تریبونی که در اختیار تروریست‌ها قرار گرفت
در ادامه‌ این خشونت عریان و راهبردی که جریان آشوب در ایران پیگیری می‌کرد، باید به شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی نیز اشاره کرد که از هیچ تلاشی برای مطرح کردن و تریبون دادن به سران تروریست و گروهک‌های تجزیه‌طلب مضایقه نکرده و با آغوش باز از خشونت‌طلبان پذیرایی ‌کردند. فقط یک مورد از این مساله در حضور عبدالله مهتدی، سرکرده گروه تجزیه‌طلب و تروریست کومله در شبکه BBC فارسی قابل مشاهده است. این شبکه‌ها جملگی در اشاعه‌ نمادها و مظاهر خشونت و تروریسم ید طولایی داشته و در همین راستا از همین مهتدی و کومله گرفته تا مریم رجوی و منافقین را در چارچوب گفت‌وگوهای به‌ظاهر خبری و تحلیلی خود جای دادند؛ امری که نشان‌دهنده‌ تنها یک راهبرد است؛ راهبردی که از شکست سال گذشته تا امروز و پس از بن‌بست گفتمانی براندازان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و آن راهبرد هم چیزی جز خشونت، ترور و ناامنی در خیابان‌های ایران نیست که تاکنون بسان تمام حربه‌ها و تقلاهای قبلی با شکست مواجه شده و پس از این هم جز زبونی و خواری عایدی دیگری برای آنها نخواهد داشت.

Page Generated in 0/0057 sec