printlogo


کد خبر: 267072تاریخ: 1402/6/28 00:00
اخبار

طلایی‌نیک:
نقص فنی در تست موشکی وزارت دفاع عامل انفجارها در گرگان بود
روز گذشته حوالی ساعت ۹ صبح یک شیء ناشناس در گرگان ساقط شد و سقوط تکه‌هایی از آن در بخش‌هایی از مناطق شهر، نگرانی ساکنان را در پی داشت. سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع درباره این حادثه گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرآیند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط‌کرده و فرود آمده است. وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوط در حال جمع‌آوری این قطعات فرودآمده و سقوط کرده هستند.
 وی اظهار داشت: ضمن قدردانی از اهالی گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جابه‌جایی آنها خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع‌آوری هستند، بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط‌کرده را در اسرع وقت به اتمام برسانند.
گفتنی است حادثه روز گذشته در شهر گرگان، بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است. 
از ساعات ابتدایی دیروز برخی منابع خبری مدعی سقوط یک فروند پهپاد در گلستان شدند که بنا بر اخبار موثق، این ادعا صحت نداشته است.
 
رئیس‌جمهور: 
زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به نیویورک برای  شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای جهان و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و بین‌المللی است.
رئیس‌جمهور افزود: ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد این سازمان نقشی تعیین‌کننده در توسعه و امنیت و صلح و عدالت جهانی داشته باشد و تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیر‌پذیری از قدرت‌های بزرگ باشد.
رئیسی گفت: مقابله با امپراتوری رسانه‌ای دشمن  در دستورکار است و در این سفر زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود. وی یادآور شد: روابط دوجانبه در این سفر تقویت خواهد شد و با روسای کشورهایی که برای حضور در مجمع عمومی شرکت کرده‌اند دیدار و نشست‌های دوجانبه خواهیم داشت.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی خواهیم داشت تا پاسخگوی سوالات احتمالی خبرنگاران باشیم و نشستی هم با سیاستمداران برگزار خواهیم کرد.
رئیسی تاکید کرد: امیدوارم این سفر در جهت انجام ماموریتی که مردم به عهده دولت گذاشته‌اند اثربخش باشد و دیدگاه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.
*اولین صحبت‌های رئیسی  در بدو ورود به نیویورک
رئیس‌جمهور عصر دوشنبه در بدو ورود به نیوریورک برای حضور در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اهم صحبت‌های خود در سازمان ملل به عنوان صدای مردم گفت: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان ظرفیتی است که می‌توان سخن ملت ایران را بیان و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد. ما از این فرصت برای رساندن صدای ملت ایران استفاده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: تصور دشمن این بود که با این تکانه‌ها، درخت تناور انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود، غافل از اینکه این محاسبه همچون گذشته اشتباه است و ملت ایران این مبارزه را پیروزمندانه پشت سر گذاشت. وی بیان کرد: این پیروزی پیام‌های مهمی دارد که باید تبیین و مشخص شود ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی و مبارزه با فساد حرفی برای گفتن دارد. امیدوارم بتوانم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه را که اقتضای این نمایندگی است بیان کنم. رئیس‌جمهور افزود: سازمان ملل باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان. انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان ملل باشد و اگر سازمان دولت‌ها شد، صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود و بنای ما این است که صدای ملت‌ها باشیم.
 
شهادت دومین بسیجی حادثه تروریستی در ممسنی
روز گذشته روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ممسنی، شهادت دومین بسیجی را که در درگیری اخیر در حادثه تروریستی کور هدف قرار گرفته بود، اعلام کرد. پوریا خوشنام دومین بسیجی شهیدی است که در بیمارستان شیراز به فیض شهادت نائل آمد. پوریا خوشنام یکی از 4 بسیجی ممسنی‌تبار  است که شامگاه بیست‌وپنجم شهریور توسط ۲ راکب موتور در میدان معلم شهر نورآباد هدف قرار گرفته بود. عارف قره‌قانی‌نیا و اسماعیل محمدی 2 مجروح این حادثه هستند که بعد از عمل جراحی دوران نقاهت را می‌گذرانند. این حادثه  ساعت ۱۹:۵۰ شنبه ۲۵ شهریور در نورآباد، مرکز شهرستان ممسنی روی داد که طی آن ۲ موتوسیکلت‌سوار اقدام به تیراندازی کور با سلاح شکاری ساچمه‌زن به سمت نیروهای بسیجی کردند که در ضلع جنوبی میدان معلم شهرستان نورآباد ممسنی مستقر بودند. در جریان این تیراندازی چهار نفر از عزیزان بسیجی از ناحیه سینه به بالا مجروح شدند که یاسر شجاعیان در همان زمان به سبب شدت جراحات وارده به شهادت رسید. ضاربان بلافاصله از محل متواری شدند که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در پی دستگیری آنها هستند.
 

Page Generated in 0/0108 sec