printlogo


کد خبر: 267084تاریخ: 1402/6/28 00:00
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
بیمه ‌های ششم و هفتم جامعه هم رایگان می‌شود

پس از پوشش بیمه‌ای رایگان 5 دهک پایین درآمدی جامعه هم‌اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رایگان شدن حق بیمه ۲ دهک دیگر با حمایت خیران خبر می‌دهد. محمدمهدی ناصحی، در حاشیه نشست مشترک با رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: دهک‌های اول تا پنجم، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. وی با اعلام اینکه دهک‌های ششم تا نهم بابت استفاده از خدمات بیمه سلامت حق بیمه پرداخت می‌کنند، افزود: شاید برخی از افراد جامعه در دهک‌های ششم تا نهم، نتوانند همین حق بیمه را پرداخت کنند که قرار شده با کمک خیران، در مناطق کمتر برخوردار، برای بیمه دهک‌های ششم و هفتم، حمایت‌هایی انجام شود. ناصحی گفت: قطعاً برای آن دسته از افراد جامعه که دچار بیماری‌های هزینه‌بر هستند، پرداخت همین حق بیمه با تخفیف‌هایی که قائل شده‌ایم، باز هم سخت است.
*جزئیات پوشش بیمه‌ای چند بیماری پرهزینه
مدیر خدمات نرم‌افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی، از نشاندار کردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» خبر داد. مهندس رامین معتمد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص بودجه به صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در راستای ارتقای سلامت جامعه و کاهش مشکلات این دسته از بیماران اظهار کرد: به دنبال این تخصیص بودجه، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین به منظور بهره‌مندی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از این خدمات، امکان نشاندار کردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و سایت تایید نسخه سازمان را فراهم کرده است. به گفته وی، به این ترتیب امکان نشاندار کردن بیمه‌شدگان دارای بیماری‌های رتینوپاتی دیابتی، پرفشاری خون، دیابت نوع 2 و پرفشاری خون کنترل شده، بدون نیاز به تشکیل پرونده، در نسخه الکترونیک و توسط پزشک فراهم شده است. همچنین درباره سایر بیماری‌های تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی پس از تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان استان‌ها، به صورت خودکار در این سامانه نشان‌دار می‌شوند. وی تصریح کرد: برای این بیماران در بخش نسخه‌پیچی برای داروهایی که در لیست صعب‌العلاج وجود دارند، با ارسال اطلاعات به سرویس مربوط در بیمه سلامت، سهم صندوق آنها محاسبه و از مبلغ پرداختی بیمار کسر می‌شود. وی افزود: در صورتی که به هر دلیلی بیمار دارای شرایط خاص در صندوق مربوطه نشاندار نشده باشد، هنگام مراجعه به داروخانه با بررسی سوابق پزشکی و پرونده وی، عملیات نشاندار کردن به صورت خودکار اجرا شده و امکان بهره‌مندی از مزایای صندوق برای وی ایجاد می‌شود. به گفته معتمد، در صورتی که نسخه از سمت داروخانه حذف شود، امکان حذف از سهمیه بیمار نیز فراهم شده است، لذا در صورت نیاز در مراجعات بعدی بیمار، سهمیه دارویی مربوط برای ایشان لحاظ می‌شود. 
مدیر خدمات نرم‌افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی در پایان فراهم کردن امکان ارائه درخواست تشکیل پرونده به صورت حضوری در مدیریت درمان استان‌ها و غیرحضوری با مراجعه به سایت تایید نسخه درمان به آدرس Darman.tamin.ir (منوی درخواست بیمه‌شدگان) برای این بیماران و نشاندار شدن مکانیزه بیماران دارای پرونده‌های خاص و صعب‌العلاج (مورد تایید مدیریت‌های درمان) را از جمله اقدامات انجام‌شده در راستای ارائه خدمات به این دسته از بیماران توسط شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی برشمرد.

Page Generated in 0/0047 sec