printlogo


کد خبر: 267087تاریخ: 1402/6/28 00:00
اخبار

دستگیری لیدرها و عوامل خرابکاری در تهران
با تلاش مأموران یگان ویژه فراجا، تعدادی از لیدرها و عناصر خودفروخته که قصد ایجاد ناامنی و آشوب در تهران را داشتند شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش فارس، در فراخوان روز شنبه، تنی چند از لیدرها و برهم‌زنندگان نظم و امنیت که قصد ایجاد آشوب و ناآرامی در معابر و میادین تهران را داشتند، در خلال اجرای طرح ارتقای امنیت توسط مأموران یگان ویژه فراجا شناسایی و دستگیر شدند. از جمله دستگیر‌شدگان، ۲ نفر از لیدرهای خودفروخته بودند که قصد برهم‌ زدن نظم و ایجاد خرابکاری و آتش‌افروزی در «بوستان دانشجو» در چهارراه ولیعصر را داشتند که قبل از هرگونه اقدامی با اشراف و رصد اطلاعاتی و امنیتی مأموران اطلاعات یگان ویژه شناسایی و دستگیر شدند. گفتنی است تعدادی اقلام ممنوعه شامل سلاح سرد و باتوم فنری، تعدادی بروشور و دست‌نویس غیرقانونی از عوامل معاند که قصد آشوب و ناامنی در جامعه را داشتند کشف و ضبط و همراه دستگیرشدگان به مراجع قضایی تحویل شد.
 
***
 
نمایشگاه فروش محصولات نوشت‌افزارتمدید شد
 بزرگ‌ترین نمایشگاه فروش محصولات نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی، آموزشی، کمک‌آموزشی و اسباب‌بازی در بوستان گفت‌وگو تمدید شد. این نمایشگاه که از ابتدای شهریور برگزار شد پس از وقفه یک هفته‌ای تعطیلات تا 7 مهر ادامه دارد. این نمایشگاه برای نخستین بار با هدف تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و معرفی محصولات باکیفیت و استاندارد نوشت‌افزار ایرانی و اسباب‌بازی راه‌اندازی شده، از ۲۱ شهریور الی ۷ مهرماه، از ساعت ۱۱ الی ۲۱ دایر است. از دیگر اهداف این نمایشگاه نمایش محصولات دانش‌بنیان و خلاقانه صنعت نوشت‌افزار با رویکرد ارتباط مستقیم بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده مخصوصا کودکان و خانواده و همچنین تجمیع تمام برندهای مطرح و استاندارد است تا در فضایی مناسب در دسترس خانواده‌ها قرار گیرد. حمایت اتحادیه‌های صنفی اتاق اصناف، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور. همچنین وزارت صمت از ویژگی‌های متمایز این رویداد بوده که به نفع تولید‌کننده و خریداران این محصولات است. این نمایشگاه با ۳ هدف برپا شده است. اول اینکه خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت محصولات باکیفیت و محصولات صادراتی ایرانی را با بهترین قیمت در یک محل مشخص انتخاب و خرید کنند، همچنین تولیدکننده‌های کشور در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و بتوانند ارزیابی دقیق‌تری از بازار مصرف و انتخاب مشتری نسبت به قیمت، میزان فروش و مقایسه کیفیت با کالاهای مشابه خارجی داشته باشند. این مجموعه با همت انجمن صنفی کارفرمایی تولید‌کنندگان نوشت‌افزار کشور تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کوله‌پشتی به مناطق محروم توسط خیرین ارسال کرده و یکی از مهم‌ترین اهدافش به عنوان مسؤولیت اجتماعی این است که هیچ کودکی در ایران به خاطر نداشتن نوشت‌افزار از تحصیل باز نماند.
 
***
واریز 125 میلیارد ریال به‌ حساب فرهنگیان بازنشسته در مرداد
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز حدود 125 میلیارد ریال سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته در مرداد 1402 خبر داد. حمیدرضا نجف‌پورکردی از واریز حدود 125 میلیارد و 177 میلیون ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان از دوم تیر تا اول مرداد 1402 خبر داد و اظهار کرد: مبلغ یادشده شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است که به حساب 938 عضو واریز شد. وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402 بعد از برگزاری مجمع و محاسبه سود طبق روال و براساس مانده سهم‌الشرکه هر کدام از اعضا به حساب آنها واریز خواهد شد. 

Page Generated in 0/0046 sec