printlogo


کد خبر: 267099تاریخ: 1402/6/28 00:00
طلایی‌نیک: نقص فنی در تست موشکی وزارت دفاع عامل انفجارهای روز گذشته در گرگان بود
حادثه‌ای که به خیر گذشت

روز گذشته حوالی ساعت ۹ صبح یک شیء ناشناس در گرگان ساقط شد و سقوط تکه‌هایی از آن در بخش‌هایی از مناطق شهر، نگرانی ساکنان را در پی داشت. سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع درباره این حادثه گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرآیند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط‌کرده و فرود آمده است. وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوط در حال جمع‌آوری این قطعات فرودآمده و سقوط کرده هستند.
 وی اظهار داشت: ضمن قدردانی از اهالی گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جابه‌جایی آنها خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع‌آوری هستند، بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط‌کرده را در اسرع وقت به اتمام برسانند.
گفتنی است حادثه روز گذشته در شهر گرگان، بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است. 
از ساعات ابتدایی دیروز برخی منابع خبری مدعی سقوط یک فروند پهپاد در گلستان شدند که بنا بر اخبار موثق، این ادعا صحت نداشته است.
 

Page Generated in 0/0057 sec