printlogo


کد خبر: 267112تاریخ: 1402/6/28 00:00
اخبار

6  اثر در راه جشنواره فجر 42 داریم
رئیس سازمان سینمایی سوره، در نشست خبری صبح روز گذشته ۲۷ شهریور میزبان اهالی رسانه بود و درباره فعالیت‌های جدید سازمان توضیحاتی ارائه کرد. نشست خبری حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، دیروز با حضور محدثه پیرهادی مدیر مرکز فیلم جوان سوره، هادی فیروزمندی مدیر ارتباطات سازمان سینمایی سوره، خبرنگاران و عکاسان رسانه در سالن زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور این سازمان برگزار شد. جعفریان با اشاره به اینکه سازمان سینمایی سوره امسال با 6 اثر سینمایی در جشنواره فجر و فیلم کودک و نوجوان حاضر می‌شود، بیان کرد: بر اساس تجربه مشارکت و هم‌افزایی با نهادهای مختلف امسال هم 6 اثر خود را که دارای تنوع ژانر و فیلمساز هستند، با همکاری و مشارکت دیگر نهادها تولید خواهیم کرد. فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی یکی از آثار است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی انجام می‌شود و این روزها مراحل پایانی فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد. این فیلم یک روایت قهرمانانه از یک شخصیت ملی در دهه ۴۰ است. رئیس سازمان سینمایی سوره، درباره شکل‌گیری و تثبیت مرکز سریال سوره عنوان کرد: حوزه هنری طی این سال‌ها کمتر وارد فضای سریال می‌شد اما ما به همت دوستان‌مان موفق شدیم از ۲ سال پیش جدی‌تر وارد فضای سریال شویم و اقتباس از آثار هنری را سرلوحه کار خود قرار دهیم. تله‌تئاتر «کاتب اعظم» و سریال «سوران» خروجی این اتفاق و این مسیر و سیاست‌گذاری در دست پیگیری است. در حوزه سریال نیز ۸ طرح در دست نگارش داریم که احتمالا امسال 3 طرح وارد مرحله تولید می‌شود که سریال «بوقچی» در فضای طنز و سریال «بن هور» درباره قرارگاه سری نصرت و شخصیت شهید علی هاشمی به کارگردانی مهدی جعفری از این دست هستند. 
 
***
 
بانک ملّاک، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به یک موضوع مهم و داغ اختصاص یافت. این دیوارنگاره با عنوان «بانک ملّاک» بامداد دیروز رونمایی شد و شعارش این است: «بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند!»
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با توجه به درخواست مردمی برای مقابله با بنگاه‌داری بانک‌ها و آسیب زدن این موسسات به اقتصاد کشور به سرانجام رسیده است.
«بانک ملاک» محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی، وابسته به سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که طراحی آن توسط محسن‌ کربلایی‌زاده انجام شده و علی خلج هم طراح نوشتار آن است.
 
***
 
رقابت ۴۰ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کردند، گفت: سعی داریم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان از حالت موسمی و فصلی به‌صورت سالانه برگزار شود و تنها به چند روز در سال خلاصه نشود.
مجید زین‌العابدین، صبح دیروز (دوشنبه ۲۷ شهریور) در مراسم رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: مفتخریم جشنواره کودکان و نوجوانان بعد از ۴ سال به اصفهان بازگشت و امیدوارم شاهد اکران آثاری پربار و اثرگذار در این دوره باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در مهرماه شادی کودکان اصفهانی افزایش پیدا می‌کند، افزود: ماه مهر برای بچه‌های اصفهان نوید رویداد هنری سینمایی است. شهر اصفهان مایه افتخار ایرانیان است، اصفهان پتانسیل‌هایی دارد که بار دیگر هنر هنرمندان و سینماگران ایران را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده‌اند و خوشبختانه اصفهان مشارکت خوبی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشته است. همچنین بیش از ۸۳۵ نفر از کودکان و نوجوانان برای بخش داوری آثار و بیش از ۳۷۷ کودک و نوجوان نیز برای بخش خبرنگاری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: از میزبانی اصفهان خرسندیم. بار دیگر این شهر ثابت کرد چه اندازه برای هنر و بویژه سینمای کودک و نوجوان اهمیت قائل است. سعی داریم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان از حالت موسمی و فصلی به‌صورت سالانه برگزار شود و تنها به چند روز در سال خلاصه نشود.
زین‌العابدین خاطرنشان کرد: پوستر جشنواره سی‌وپنجم از بین طرح‌های مختلف و ضمن مشورت با کارشناسان گرافیک به سرانجام رسید. استفاده از رنگ فیروزه‌ای با معماری و عقبه فرهنگی ما عجین است و در این پوستر تلاش شده از این رنگ استفاده شود. در این پوستر، خیال‌انگیزی کودکان و نوجوانان و نماهای معماری اصفهان دیده می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec