printlogo


کد خبر: 267115تاریخ: 1402/6/29 00:00
نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر میزبان اهالی رسانه بود
حضور ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور

نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، محمدصادق دهنادی مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سیدمهدی سادات حیات‌شاهی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست اظهار داشت: در کشور سالانه بیش از ۱۰۰ بازی موبایلی و چند بازی رایانه‌ای قوی توسط بخش خصوصی تولید و منتشر می‌شود که تعدادی از آنها به بازارهای بین‌المللی هم راه می‌یابد و مخاطبان چند میلیونی در داخل و خارج از کشور دارند. وی گفت: ما سالانه شاهد فضای تولید، رشد و نشر بازی‌ها در زیست‌بوم صنعت بازی کشور هستیم و این قدرت و توانمندی طی سال‌های گذشته به دلیل عدم برگزاری رویدادهایی در سطح جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، در معرض نمایش رسانه‌ها قرار نگرفته است.
حاجی‌هاشمی افزود: در دوره مدیریت جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی سفرهای استانی انجام شده با استعدادهای مختلف علاقه‌مند در حوزه صنعت بازی کشور آشنا شدیم که علاقه‌مند به ارتباط‌گیری با ناشران و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری بودند اما رویدادی نبود که زمینه اتصال آنها به یکدیگر را فراهم کند.
وی بیان کرد: یکی از نقاط ضعفی که بازیسازان و شرکت‌های نشر بازی به ما اعلام کردند، این بود که ارتباط و شبکه‌سازی بین فعالان زیست‌بوم بازی ایجاد نشده است. البته رویدادهای کوچکی به همت خود بازیسازان برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد نیاز به یک رویداد ملی است تا بتوان این ارتباط را ایجاد کرد.
حاجی‌هاشمی با اشاره به ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگسازی و اعتلای هویت ایرانی - اسلامی اظهار داشت: امروز شاهدیم بازی به عنوان یک رسانه مهم علاوه بر کودکان، نوجوانان و جوانان، در میان بزرگسالان هم جای خود را باز کرده است. آخرین پیمایش بنیاد در حوزه مصرف بازی‌های دیجیتال کشور حاکی از آن است که هم اکنون ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم که به طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز بازی می‌کنند و متوسط سن بازیکنان کشور به ۲۳ سال رسیده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: بنیاد در ۲ جنبه علمی و تجاری رویدادهایی را برگزار می‌کند. جایزه بازی‌های جدی که امسال شاهد برگزاری ششمین دوره آن خواهیم بود از جمله رویدادهای بنیاد در بخش علمی، دانشگاهی صنعت بازی است. در بخش دیگر هم بازی‌هایی است که برای مخاطبان عمومی تولید و منتشر می‌شود که جنبه‌های فناورانه، تجاری، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد. با توجه به این ظرفیت عظیم تصمیم گرفتیم جشنواره بازی‌های رایانه‌ای را بعد از ۴ سال وقفه امسال با قوت بیشتر و با عنوان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر برگزار کنیم.
حاجی‌هاشمی گفت: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر نمایش توانمندی بازیسازان و عرصه‌ای برای معرفی دستاوردهای فرهنگی‌- هنری بازیسازان کشور است که دی‌ماه امسال برگزار می‌شود. این رویداد در این دوره با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود و به دلیل اهمیت اقتصاد فرهنگ، این جشنواره علاوه بر دستاوردهای فرهنگی و هنری، جوایز سرمایه‌گذاری هم خواهد داشت و امیدواریم به بستر معرفی و رشد زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای در کشور تبدیل شود.
مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: در بخش رقابتی این رویداد، بهترین دستاورد در بخش‌های بهترین بازی سال، بهترین دستاورد فنی، طراحی بازی، هنری، صداگذاری و موسیقی، داستان و روایت در بازی و فرهنگی معرفی می‌شود. در بخش بهترین بازی، بازی‌های منتخب در سبک‌های (ژانر) اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی، استراتژی و شبیه‌سازی، ماجرایی اکشن، سکوبازی، ورزشی، تفننی، مسابقه‌ای، پازل، دفاع از قلعه، تیراندازی، کلمه‌ای و اطلاعات عمومی نیز معرفی می‌شوند. بخش ویژه جشنواره نیز شامل بازی‌های قابل تقدیر در موضوعات خانواده، مقاومت، روایت پیشرفت، بهترین بازی از نگاه مردم، بهترین به‌روزرسانی و بازی مورد انتظار خواهد بود.
محمدصادق دهنادی بیان کرد: فرصت ارسال آثار به جشنواره از ۱۷ مهرماه آغاز می‌شود و تا ٢٢ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه شیوه‌نامه و نحوه انتخاب آثار و ثبت‌نام در این جشنواره به سایت دبیرخانه رویداد به نشانی www.fajrgamefestival.ir مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠٢١۵٨١٢٩ تماس بگیرید.
در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری در حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از بازی‌های رایانه‌ای میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به امضا رسید.

Page Generated in 0/0069 sec