printlogo


کد خبر: 267119تاریخ: 1402/6/29 00:00
اخبار

آرش میراحمدی، بازیگر«خنده بازار» درگذشت
آرش میراحمدی، بازیگر برنامه‌های طنز تلویزیون شب گذشته در بیمارستان درگذشت. آرش میراحمدی بازیگر ۵۲ ساله تلویزیون که مدتی بود با بیماری مبارزه می‌کرد، از مدتی قبل به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه بود. او تحت درمان و گذراندن مراحل شیمی‌درمانی بود که دکتر متوجه شد سطح زردی‌اش بسیار بالاست و باید سریعا بستری می‌شد تا به‌ وسیله «ای‌آرسی‌پی» برای دفع سموم در کیسه صفرا استنت‌گذاری شود. با این همه پس از گذراندن چند روز و بهبود وضعیت و ترخیص از بیمارستان، میراحمدی بار دیگر به بیمارستان برده شد و به کما رفت و متاسفانه شب گذشته جان سپرد. پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما با انتشار تصویری از این بازیگر در صفحه خود در فضای مجازی از درگذشت این بازیگر خبر داد. میراحمدی کارش را در دنیای تصویر در برنامه «نوروز۷۲» با سیدعلی عمرانی و مهران مدیری آغاز کرده بود. آرش میراحمدی متولد ۴ تیر ۱۳۵۰ در فراشبند استان فارس و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کرد. وی در برنامه‌های «خنده بازار»، «محله گل و بلبل» و سریال «بچه محل» هم بازی کرده بود.
***
بازدید از موزه ملی دفاع‌مقدس هفته آینده برای عموم رایگان است
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس اعلام کرد: بازدید از موزه از تاریخ ۳۱ شهریور لغایت ۷ مهرماه برای عموم مردم عزیز به صورت رایگان خواهد بود. علیرضا عسگری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، با بیان این مطلب که همه ساله به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، بازدید از این مجموعه رایگان بوده است، گفت: امسال نیز با موافقت مدیرعامل موزه، در جهت تکریم و گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، بازدید از موزه از تاریخ ۳۱ شهریور لغایت ۷ مهرماه برای عموم مردم عزیز به صورت رایگان خواهد بود. وی همچنین با استقبال از مجموعه‌های فرهنگی و هنری جهت بازدید از این مرکز گفت: سازمان‌ها و اداراتی که خواهان بازدید گروهی از این مجموعه هستند، باید درخواست خود را در سایت موزه به ثبت برسانند. عسگری در انتها افزود: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برنامه‌های متنوعی همچون مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» دارد و برگزاری محفل خاطره‌گویی، عضویت رایگان در کتابخانه تخصصی موزه در طول هفته دفاع‌مقدس، برگزاری برنامه قصه‌گویی دفاع‌مقدس برای کودکان، اهدای کتاب به مناطق محروم در شرق کشور، رونمایی از خانه فیلم دفاع‌مقدس و... از جمله برنامه‌های موزه در طول هفته دفاع‌مقدس خواهد بود.
***
تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر
مهلت نام‌نویسی بیمه تکمیلی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت تا اول مهر تمدید شد. با توجه به تقاضای زیاد اعضایی که تاکنون موفق به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی نشده‌اند، مهلت نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی ویژه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت عضو صندوق اعتباری هنر که از ۱۸ شهریور در سراسر کشور آغاز شده است، تا پایان روز شنبه اول مهر تمدید شد. اعضای صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پیام‌رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر به نشانی app.honarcredit.ir و سایت صندوق اعتباری هنر Profile.honarcredit.ir نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی اقدام کنند.
بر این اساس متقاضیان جدید می‌توانند با انتخاب یکی از طرح‌ها (امید، آرامش و رفاه)، افراد تحت تکفل خود را نیز در همان طرح ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه مهلت یادشده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. قرارداد بیمه تکمیلی برای اعضای صندوق اعتباری هنر که از طرح بیمه درمان تکمیلی استفاده می‌کنند از تاریخ اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ برقرار خواهد بود.
***
فروش «اوپنهایمر» رکورد شکست
فیلم سینمایی «اوپنهایمر» با عبور از مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلار، به پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه جهان تبدیل شد. گاردین می‌نویسد: فیلم «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» که زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» را روایت می‌کند از زمان اکران در نوزدهم جولای تاکنون از مرز ۹۱۲ میلیون دلار فروش گذشت و با پیشی گرفتن از «بوهمین راپسودی» به پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه در جهان تبدیل شد. «بوهمین راپسودی» که درباره زندگی «فردی مرکوری» و گروه موسیقی «کوئین» ساخته شده بود، پس از اکران در اکتبر سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۱۰ میلیون دلار فروخته بود. البته فروش «اوپنهایمر» به لطف اکران همزمان با «باربی» که تاکنون 1.4 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است، افزایش پیدا کرد و شکل‌گیری هشتگ «باربنهایمر» علاقه‌مندان سینما را به تماشای هر دو فیلم تشویق کرده است. «بوهمین راپسودی» نیز از درخشش در فصل جوایز و کسب ۴ اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد با بازی «رامی مالک»، ۲ بفتا و ۲ گلدن گلوب در گیشه‌های سینما بهره برد. «رامی مالک» همچنین در نقش کوتاهی در «اوپنهایمر» دیده شده است. پیش از «بوهمین راپسودی» نیز عنوان پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه به «تک‌تیرانداز آمریکایی» تعلق داشت که با اکران در سال ۲۰۱۴، ۵۴۷ میلیون دلار فروخت. از دیگر فیلم‌های موفق شاخه زندگینامه به «سخنرانی پادشاه» با ۴۸۴ میلیون دلار، «بزرگ‌ترین شومن» با فروش ۴۳۵ میلیون دلار و «گرگ وال استریت» با فروش ۴۰۶ میلیون دلار می‌توان اشاره کرد.

Page Generated in 0/0066 sec