printlogo


کد خبر: 267127تاریخ: 1402/6/29 00:00
تساوی تیم‌های فوتبال امید ایران و عربستان در هانگژو
موقعیت‌هایی که از دست رفت

تیم ملی فوتبال امید در نخستین دیدار خود در هانگژو مقابل عربستان به تساوی بدون گل رسید. تیم‌های امید ایران و عربستان در نخستین دیدار خود از گروه دوم بازی‌های آسیایی هانگژو ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. ترکیب تیم امید ایران به این ترتیب بود: سیدحسین حسینی، سامان فلاح، سیدمجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امید حامدی‌فر، محمد خدابنده‌لو، مهدی ممی‌زاده، امیر جعفری، محمدحسین اسلامی (۷۴ - آریا برزگر) و امیرارسلان مطهری.
مهم‌ترین موقعیت نیمه اول در دقیقه ۲۲ رقم خورد که شوت سامان فلاح از فاصله دور به تیر دروازه احمد فهد برخورد کرد و وارد دروازه عربستان نشد. همچنین دقیقه ۴۴ شوت مهدی ممی‌زاده را دروازه‌بان تیم‌ ملی امید عربستان مهار کرد. نیمه اول این دیدار در بیشتر دقایق در اختیار ایران بود اما شاگردان عنایتی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. با شروع نیمه دوم ایران حملات خود را ادامه داد و دقیقه ۵۰ شوت سرکش امید حامدی‌فر با واکنش فهد به کرنر رفت. برخلاف جریان بازی در دقیقه ۶۱ عربستانی‌ها در یک حمله و سانتر به سمت دروازه خطرناک ظاهر شدند که با واکنش حسینی این موقعیت دفع شد. دقیقه ۸۵ ضربه کاشته امیر جعفری از سمت راست محوطه جریمه با واکنش فهد به کرنر رفت و دفع شد. در دقیقه ۸۷ سانتر مطهری و ضربه سر برزگر با اختلاف کم از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت. این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.
۵۵۸۰ نفر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند و تعداد قابل توجهی از تماشاگران، ایرانی‌های مقیم چین بودند. نکته قابل توجه دیگر رطوبت بالای هوا در هانگژو بود که باعث شده بود هواداران در ورزشگاه از بادبزن‌های دستی استفاده کنند.
* ماجدی: دخالتی در تیم امید نداشتم
سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال می‌گوید نقشی در روند کار تیم‌ ملی امید نداشته است. میرشاد ماجدی درباره شرایط تیم‌ ملی امید اظهار کرد: ۳۰ سال قبل من بازیکن تیم‌ ملی المپیک بودم که بعد از انقلاب نخستین تیم بود. همین اتفاقات و اختلافات الان، آن زمان باعث شد تیم‌ ملی صعود نکند. مشکل تیم امید این است که اکثر بازیکنانش در تیم‌های باشگاهی حضور دارند و این کشمکش میان باشگاه‌ها و تیم امید اجازه نمی‌دهد تیم کارش را پیش ببرد. از طرف دیگر برای تیم امید باید برنامه ۴ ساله داشته باشیم. نباید طی این ۴ سال بازیکنان و مربیان تغییر کنند و باید برنامه‌ها پیش برود. متاسفانه امسال هم شرایطی رخ داد که تیم امید از گروه خود صعود نکرد اما انسان به امید زنده است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نحوه انتخاب سرمربیان رده‌های سنی تیم‌ ملی هم گفت: انتخاب سرمربی رده‌های سنی با کمیته جوانان است. یک نفر درباره این موضوع تصمیم‌گیر نیست. خیلی عوامل دخیل است تا یک مربی در رده باشگاهی به رده ملی تبدیل شود. نگاه ما این است که از کسانی که در رده پایه مقام کسب می‌کنند، در کنار سرمربی تیم استفاده کنیم. ماجدی درباره اینکه گفته می‌شود در مسائل تیم‌ ملی امید دخالتی نداشته است هم گفت: باید داخل فدراسیون ببینید شرح وظایف را چطور تعریف می‌کنند. من هیچ عکسی با مسؤولان نداشتم و دخالتی هم نداشتم. باید از من بخواهند دخالت کنم. تیم‌های پایه زیر نظر کمیته جوانان است و تیم امید مابین تیم بزرگسالان و جوانان است. از من نخواستند کمک کنم اما آقای عنایتی به دفتر من آمد و با او صحبت کردم.

Page Generated in 0/0054 sec