printlogo


کد خبر: 267139تاریخ: 1402/6/29 00:00
اخبار

سرلشکر سلامی:
ائتلافی قدرتمند در جهان علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است
سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در شرق دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ در حال مقابله با دشمنان است، گفت: جغرافیای انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده و ما قدرت‌های مکمل زیادی همچون حزب‌الله لبنان داریم که می‌تواند معادلات سیاسی و امنیتی را در آن منطقه تعیین کند. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ آثاری از مقاومت در فلسطین مشهود نبود اما امروز گروه‌های جهادی فلسطین تمام سرزمین‌های اشغالی را نقطه تقابل آتش‌ها قرار داده‌اند و صهیونیست‌ها خواب راحت ندارند. وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود، گفت: کسانی که در گذشته با سنگ می‌جنگیدند، امروز دارای موشک و پهپاد و قدرت نظامی قوی هستند. سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با انزوا، جنگ داخلی، تجزیه سیاسی و اعتراضات اجتماعی و نبرد‌های امنیتی درگیر است، افزود: یک ائتلاف قدرتمند در عالم علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و وضعیت مقاومت بسیار متفاوت شده است. فرمانده کل سپاه در پایان به وضعیت کنونی آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه قدرت آمریکایی‌ها به معنای واقعی رو به زوال است، یادآور شد: آمریکایی‌ها خود اعتراف کردند که رو به زوال هستند و شاخصه‌های سیطره خود را از دست داده‌اند.
***
وزیر دفاع روسیه وارد تهران شد
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز گذشته در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات نظامی این کشور وارد تهران شد. وی که به دعوت رسمی سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایران سفر کرده است، در محل ستادکل نیروهای مسلح با عالی‌ترین مقام نظامی کشورمان دیدار کرد. توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دوجانبه، همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی از جمله محورهای اصلی این دیدار محسوب می‌شود. وزیر دفاع فدراسیون روسیه در طول این سفر با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان نیز دیدار خواهد کرد.
***
دیدار هیأت قضایی ایران با رئیس شورای عالی قضایی عراق
هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران، دیروز با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در بغداد دیدار کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی از هیات قضایی ایران به ریاست کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه ‌قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به همراه چند نفر از قضات استقبال کرده است». مطابق با این بیانیه، ۲ طرف در این دیدار ادامه همکاری‌های ایران و عراق در زمینه قضایی و حقوقی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. معاونت امور بین‌الملل قوه‌ قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیش از انجام این سفر اعلام کرده بود کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم، در رأس یک هیات قضایی عازم کشور عراق شده است. هیات قضایی ایران سال گذشته نیز به منظور پیگیری پرونده شهادت حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق رفته بود.
***
سردار پورجمشیدیان:
جدیدترین تجهیزات نیروی هوافضای سپاه رونمایی می‌شود
سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در نشست خبری اظهار داشت: همانند سال‌های قبل، امسال هم در چهل‌وسومین سالگرد آغاز هفته دفاع‌مقدس رژه سراسری نیروهای مسلح برگزار می‌شود؛ این در حالی است که با توجه به نقشه‌های شوم دشمنان خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مشکلاتی در کشورمان، امسال برگزاری این رژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی افزود: بر این اساس نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان درصدد هستند اقتدار باشکوهی را از خود به نمایش بگذارند. پورجمشیدیان عنوان کرد: در مراسم رژه تهران که ساعت ۸ صبح 31 شهریور در جوار حرم مطهر امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود، آخرین تجهیزات و سلاح‌هایی که به نیروهای مسلح واگذار شده است، به نمایش درخواهد آمد. وی اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط موجود برنامه ویژه‌ای با حضور اقوام و مذاهب مختلف کشورمان اجرا خواهد شد، بدین‌ نحو که جمعی به نمایندگی از اقوام کرد، لر، ترکمن و بلوچ به ‌صورت فعال در قالب گردان‌های رژه‌رونده حضور دارند.رئیس ستاد رژه ۳۱ شهریور تهران اضافه کرد: همچنین جمعی از سران اقوام و مذاهب در کنار وابستگان نظامی خارجی مستقر در کشورمان نیز از نزدیک نظاره‌گر مراسم رژه هستند. وی افزود: امسال همچنین شاهد حضور دف‌نوازان قوم کرد هستیم که با توجه به در پیش بودن سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و جشن‌های ماه ربیع‌الاول برنامه متفاوتی نسبت به سال‌های قبل انجام خواهد شد و محتوای شعارهای یگان‌های رژه‌رونده نیز تفاوت دارد. وی ابراز داشت: امیدوارم این رژه باعث ایجاد نشاط، امید، هماهنگی و همدلی بیشتر مردم با نیروهای مسلح کشورمان شود و امید آنها به آمادگی‌های ما افزایش یافته و امید دوستداران انقلاب اسلامی باعث سرشکستگی و ضعف دشمنان انقلاب اسلامی شود. سردار پورجمشیدیان عنوان کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم، ایجاد و ارتقای بازدارندگی است که نیروهای مسلح ما با این حضور خود آن را محقق می‌کنند تا دشمنان در برآوردهای خود نسبت به نیروهای مسلح کشورمان اشتباه نکنند. رئیس ستاد رژه ۳۱ شهریور تهران خاطرنشان کرد: در این مراسم جدیدترین تجهیزات و دستاوردهای نظامی که وارد نیروهای مسلح کشورمان شده است، بویژه تجهیزات مرتبط با نیروی هوافضای سپاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0060 sec