printlogo


کد خبر: 267155تاریخ: 1402/6/30 00:00
اخبار

مروری بر تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب
سلسله‌نشست‌های واکاوی سینمای ایران پس از انقلاب به میزبانی امیر قادری با حضور سینماگران و صاحب‌نظران ،با نمایش ویژه مستند «بر سینمای ایران چه گذشت» برای نخستین‌بار، برگزار می‌شود. مجموعه مستند ٨ قسمتی «بر سینمای ایران چه گذشت»، محصول جدید مرکز مستند سوره به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام میراب‌اقدم پس از ٨ سال مصاحبه با چهره‌های مطرح تاریخ سینمای ایران، آماده نمایش شد. به طور همزمان، سلسله‌نشست‌های تخصصی با عنوان «بر سینمای ایران چه گذشت» نیز به میزبانی امیر قادری و به همت سازمان سینمایی سوره با هدف واکاوی شیوه شکل‌گیری و مدیریت سینمای ایران پس از انقلاب برگزار می‌شود. نخستین هفته این رویداد، ٣ تا ۶ مهرماه در پردیس سینمایی آزادی برپا و هر شب با پخش یک قسمت از این مستند، میزگردی با حضور سینماگران شاخص پیشکسوت و مدیران تاریخ سینمای ایران برگزار می‌شود. 
این مجموعه‌مستند - که ساخت آن طی سال‌های ١٣٩٣ تا ١۴٠٢ انجام شده است - با مروری کوتاه بر چگونگی ورود سینما به ایران، وضعیت سینما و اکران فیلم‌ها را از پیش از انقلاب تا سال ١٣٧۶ در دوره‌های مختلف مدیریتی بررسی می‌کند. جزئیات دقیق برگزاری سلسله نشست‌های «بر سینمای ایران چه گذشت» با نمایش اختصاصی این مستند بزودی اعلام خواهد شد. نخستین تیزر از این مستند توسط حسام حاجی‌پور تدوین و  رونمایی شد.
***
اعلام زمان تعطیلی‌ سالن‌های سینما و تئاتر در هفته آینده
زمان تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اعلام شد.
به گزارش ایسنا، طبق گفته محمدرضا صابری،  سخنگوی انجمن سینماداران - با توجه به تعطیلی رسمی هفته آینده به مناسبت شهادت امام یازدهم شیعیان، سالن‌های سینما در یکشنبه، دومین روز مهرماه از صبح تا ساعت ۱۷ تعطیل خواهند شد. همچنین تالارهای نمایشی در روز یکشنبه دوم مهر اجرایی نخواهند داشت.
طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، اجراهای نمایشی کشور از اذان مغرب روز شنبه (اول مهر) تا اذان مغرب روز یکشنبه (۲ مهر) روی صحنه نخواهند رفت و پس از اذان مغرب روز یکشنبه (۲ مهر) از سر گرفته می‌شوند.
***
«کودکی بهتر، زندگی بهتر» شعار هفته ملی کودک ۱۴۰۲ شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر»  برگزار می‌کند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌کند. روز و هفته ملی کودک از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می‌شود.
در این هفته، اقدام‌هایی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد. برنامه‌هایی نظیر نشست‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسائل آنان شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارائه شود. بنابراین، هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد.
بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، شیوه‌نامه هفته ملی کودک را به منظور هم‌افزایی تمام نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودکان و برگزاری هر چه بهتر هفته ملی کودک منتشر کرده است. همچنین به منظور ایجاد وحدت ‌رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها، شورای سیاست‌گذاری هفته‌ ملی کودک، شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را برای گرامی‌داشت این هفته در نظر گرفته‌ است.
***
۹۰ درصد جامعه هنری پایبند آرمان‌های مردم ایران هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه عمیقا دینی است، گفت: ۹۰ درصد جامعه هنری پایبند آرمان‌های مردم ایران هستند. نشست تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی فجر ۱۴۰۱ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر، مدیران ادارات کل، دبیران و مسؤولان جشنواره‌های فجر برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: نقاط عطف مهمی در این 2 ماه رقم خورد، عزاداری‌های باشکوه در دهه اول محرم، اربعین و دهه پایانی ماه صفر از موارد مهمی بود که توسط مردم عزیز رقم خورد. اسماعیلی با تاکید بر اینکه جامعه ما یک جامعه عمیقا دینی است، افزود: روشنفکر و هنرمند ما اگر می‌خواهد در جامعه ایرانی مخاطب داشته و مردم پذیرای صحبت‌های او باشند باید متناسب با این زیست‌بوم که بنا و شاکله آن دینی است، سخن بگوید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد جامعه هنری پایبند آرمان‌های مردم ایران هستند، گفت: چیزی که موجب حفظ این نظام شده، این است که نظام مولود اراده مردم است.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشنواره‌های هنری فجر سال گذشته اظهار داشت: از تمام هنرمندانی که پای کار انقلاب و مردم ایستادند تقدیر و تشکر می‌کنم.

Page Generated in 0/0062 sec