printlogo


کد خبر: 267176تاریخ: 1402/6/30 00:00
اخبار

معرفی 10 هزار زوج نابارور برای دریافت تسهیلات درمان
بنیاد ۱۵ خرداد در راستای هم‌افزایی خدمات در حوزه‌های سلامت و جمعیت ۱۰ هزار زوج را برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری معرفی کرده است. مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ضمن اعلام این خبر گفت: این بنیاد با رویکرد هم‌افزایی خدمات در ۲ حوزه سلامت و جمعیت، در مجموع ۱۰ هزار زوج نابارور را برای دریافت تسهیلات درمان به بانک‌های عامل معرفی کرده است. محمدرضا دهقان تاکید کرد: این زوج‌های نابارور اغلب در مناطق روستایی، محروم و کم‌برخوردار کشور ساکن بوده‌اند و فرزندان متولد‌شده از این زوج‌ها در پویش‌های جمعیتی بنیاد از جمله «لبخند مادری» در اولویت قرار می‌گیرند. دهقان تجهیز مراکز درمان ناباروری را از نمونه اقدامات این بنیاد در خدمت سیاست‌های جمعیتی برشمرد. وی از اقدامات نوآورانه بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه کیت‌های تشخیص زودهنگام ناباروری خبر داد و افزود: متخصصان در مرکز نوآوری «مثبت پنج» با حمایت بنیاد در حال تحقیق و توسعه تجهیزات پیشرفته جهت غربالگری و سنجش باروری به ‌وسیله کیت آزمایش و تلفن همراه هستند تا به این وسیله ابزارهای کنترل، پیشگیری و درمان ناباروری به سهولت در دسترس همگان قرار گیرد. 
***
انهار قدیمی در کوچه‌ها به کانیو تبدیل می‌شوند
شهردار منطقه ۱۴ دستور لازم برای جمع‌آوری انهار شرقی و غربی محلات منطقه را برای رفع آلودگی‌های محیط زیستی و زیباتر شدن منظر محلات صادر کرد. امیر یزدی در نخستین نشست فصلی با مدیران شهری شهرداری منطقه با تاکید بر اهمیت حفظ محیط‌ زیست و ایجاد محیطی مناسب برای زیست شهری به عنوان اهم وظایف شهرداری در حوزه خدمات شهری، گفت: در این راستا به منظور رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی در طرحی ضربتی تمام انهار در معابر و محورهای اصلی و فرعی منطقه جمع‌آوری می‌شود. یزدی تبدیل انهار قدیمی به کانیو در کوچه‌ها بویژه در بافت فرسوده را از اقدامات خوب شهرداری منطقه برای ارتقای  بهداشت محیطی و رضایت  شهروندان برشمرد و افزود: این مهم در عرض محورها و معابر در محدوده شرق و غرب نیز با توجه به آب ماندگی و آلودگی‌های زیست‌محیطی که بویژه در فصول پربارش پیش رو بیشتر می‌شود، اجرایی خواهد شد تا با جمع‌آوری این نهرها هم شاهد کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و هم تسهیل در تردد وسایل نقلیه در فصول پربارش باشیم. وی به ضرورت ارائه خدمات مطلوب و بهنگام به شهروندان در جهت ارتقای سلامت شهر اشاره کرد و دستور اجرای عملیات نگهداشت و پاکسازی خیابان‌های اصلی، فرعی در نواحی ششگانه را صادر کرد.
***
معرفی آزمایشگاه 5G همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
آیین معرفی و نشست خبری تشریح فعالیت‌های آزمایشگاه نسل پنجم مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با حضور وحید شاه‌منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سیدمحمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری، آزاد روانشید رئیس آزمایشگاه 5G همراه اول و اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد. شاه‌منصوری در ایمن نشست گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه درصدد توانمندسازی حوزه ICT کشور با محوریت فناوری 5G هستیم و در همراه اول برنامه افزایش تعداد سایت‌های 5G از ۴۰۰ به ۱۰۰۰ سایت تا پایان سال را داریم. کرباسی نیز گفت: از همراه اول بابت دغدغه‌ای که نسبت به توسعه فرهنگ فناوری دارد تشکر می‌کنم و از سایر صنایع نیز دعوت می‌کنم حرکتی مشابه در راستای هم‌افزایی داشته باشند. در ادامه روانشید نیز گفت: امکانات ما در این آزمایشگاه شامل چندین شبکه موبایل اختصاصی و در اختیار داشتن لایه‌های دسترسی و هسته‌های فناوری‌های 4G و 5G است.

Page Generated in 0/0057 sec