printlogo


کد خبر: 267187تاریخ: 1402/6/30 00:00
اخبار

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:
۱۰۵ پرونده منافقین آماده صدور رأی است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، پیرامون اینکه پرونده استرداد منافقین در چه مرحله‌ای است، گفت: در سال‌های گذشته این کار انجام نشده و تعجب‌برانگیز است که چرا در این سال‌های طولانی با این همه جنایاتی که منافقین انجام دادند، در محاکم ما، محاکمه نشدند و حکم علیه آنها صادر نشده بود. محمد دهقان افزود: در این دولت با پیگیری‌هایی که انجام شده ۱۰۵ پرونده منافقین آماده و در دادگاه است تا رای صادر شود. دهقان در ادامه گفت: اقدامات حقوقی بعد از صدور رای انجام خواهد شد، مردم خسارات مادی و معنوی بابت ترورهایی که منافقین در ایران انجام دادند، متحمل شدند، پرونده‌های کیفری بابت این جنایات در دستور کار است.
وی افزود: آن مواردی که قابل شناسایی و اجرا باشد، حتما پیگیری می‌کنیم و این آرایی که در محاکم داخلی صادر و قطعی می‌شود به عنوان بخش حقوقی بین‌الملل پیگیری خواهیم کرد تا آرا در خارج کشور به مرحله اجرا دربیاید. معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره منابع آزاده‌شده ایران در کره‌جنوبی گفت: بعد از آزادی وجوه ما از کره جنوبی، این مساله مطرح شد که با توجه به اینکه قیمت پول کره‌جنوبی کاهش یافته و جمهوری اسلامی از این بابت خسارت دیده، کارشناسان و وکلای بین‌المللی را به کار گرفتیم و به زودی در این مساله نظر خواهیم داد. وی تاکید کرد: نظر اولیه ما این است که کره باید مابه‌التفاوت پول را بپردازد و موجب شده ارزش پول ما که ۷ میلیارد دلار بوده، کاهش یابد. این فرضیه اولیه است و اگر نظر کارشناسان و وکلای بین‌المللی مثبت بود در این زمینه اقدام می‌کنیم.
***
امیر حیدریان:
رژه اقتدار بر فراز آسمان خلیج‌فارس  و تنگه‌هرمز برگزار می‌شود
فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش روز گذشته در گفت‌وگویی اظهار کرد:  اکنون آماده برگزاری رزمایش و رژه ۳۱ شهریور که با به‌کارگیری تجهیزات پرنده ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر فراز خلیج‌فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود، هستیم. امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد محسن حیدریان ابراز کرد: خلبانان در این روز با تجهیزات به‌روزشده آماده پرواز هستند و دشمنان بدانند هر بلایی که بخواهند سر ایران بیاورند، قوی‌تر می‌شویم.
وی افزود: ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی انواع و اقسام نقشه‌ها را برای ما کشیدند؛ به گونه‌ای که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی می‌گفتند نیروی هوایی تعطیل می‌شود اما امروز ما سربلندیم. فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: ده‌ها فروند از هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نمونه‌ای از ناوگان هوایی نیروهای مسلح کشور در رژه ۳۱ شهریور به پرواز در می‌آیند و اقتدار نظام را نشان می‌دهند تا هم مردم برای امنیت پایدار ایجادشده دلگرم باشند و هم دشمنان بدانند ما همیشه پا به رکاب و آماده هستیم. حیدریان اضافه کرد: تجهیزات پرنده نیروی هوایی هر ساله در ۳۱ شهریورماه برای نشان دادن اقتدار این نیرو به پرواز درمی‌آیند و امسال نیز مانند هر سال یاد و خاطره شهدای عزیز را زنده نگه می‌داریم و می‌گوییم خون‌هایی که برای کشور و اعتقادات مردم ریخته شده، بیهوده نبوده و این مسیر ادامه دارد.
***
اکانت تلگرامی شبکه اینترنشنال هک شد
یک گروه هکری، با هک اکانت تلگرامی پشتیبان شبکه اینترنشنال، هویت تمام کاربرانی را که به این شبکه پیام داده بودند جمع‌آوری کرد. براساس اخبار منتشرشده از سوی این گروه هکری هویت افرادی که از داخل ایران به شبکه اینترنشنال پیام ارسال می‌کردند بزودی افشا شده و این افراد در اختیار قانون قرار خواهند گرفت.
***
قالیباف:
رئیس‌جمهور صدای حقیقی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در سخنرانی مهم شب گذشته رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، بالا گرفتن قرآن توسط وی در مقابل جهانیان باعث افتخار شد.
وی افزود: قرآن شرف و عزت ما است و آنچه پیروزی ما را تضمین خواهد کرد وفاداری به یکایک و مجموعه آیات الهی در این کتاب آسمانی است. رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرآن ابدی است و به رغم جسارت‌های حقیرانه دشمنان خدا و بدخواهان مسلمانان، هیچ غباری بر ساحت بلند آن نخواهد نشست.
قالیباف خاطرنشان کرد: دفاع محکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی از حقوق حقه ملت ایران و محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا صدای اصیل و حقیقی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.
وی یادآور شد: برای برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی و هیات همراه وی در این سفر آرزوی توفیق دارم.
***
برگزاری نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری
نماز جمعه این هفته تهران 31 شهریور در دانشگاه تهران به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت 10:30 صبح در‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت 11 آغاز خواهد شد. به مناسبت هفته دفاع‌مقدس سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود.

Page Generated in 0/0058 sec