printlogo


کد خبر: 267205تاریخ: 1402/7/3 00:00
اخبار

جشن بیعت در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)
جشن بیعت در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در پایتخت و سراسر کشور برگزار می‌شود. جشن بیعت در سالروز آغاز امامت امام زمان‌(عج) در میدان آیینی امام حسین (ع) همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
این مراسم امروز دوشنبه سوم مهر از ساعت ۱۶ در میدان آیینی تهران برگزار می‌شود و مهدی رسولی و حسین طاهری در این مراسم به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت. همچنین این مراسم روز دوشنبه در سایر شهر‌های کشور از جمله شهرری، مشهد، بیرجند، بوشهر، اردبیل، اصفهان، یزد و گرگان برگزار می‌شود.
***
رقابت فیلمسازانی از ۴۰ کشور در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آمار تفکیکی ۵۵۹ اثر رسیده به 2 بخش ملی و بین‌الملل این دوره از جشنواره را اعلام کرد.
مجید زین‌العابدین با اشاره به استقبال از سی و پنجمین دوره از این جشنواره عنوان کرد: بر اساس آثار ثبت‌نامی در دبیرخانه، ۱۱۸ پویانمایی، ۱۸۹ فیلم کوتاه داستانی، ۳۵ فیلم بلند تلویزیونی و ویدئویی و ۱۷ فیلم بلند سینمایی متقاضی شرکت در بخش ملی جشنواره شده‌اند که جمع آثار ثبت‌نام شده در بخش ملی به ۳۵۹ اثر رسید.
وی همچنین عنوان کرد: در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره هم ۲۰۰ فیلم کوتاه، پویانمایی و بلند سینمایی از ۴۰ کشور از جمله آرژانتین، آلمان، آمریکا، ارمنستان، اسپانیا، اسلواکی، امارات، اندونزی، ایران، ایتالیا، ایرلند، برزیل، بلژیک، بلغارستان، پرو، ترکیه، چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سوریه، سوئد، سوییس، صربستان، عراق، فرانسه، قزاقستان، کانادا، کره‌جنوبی، کرواسی، گرجستان، لهستان، مراکش، مصر، مغولستان، مکزیک، نروژ، هلند، هندوستان و... برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته دبیر جشنواره سی‌وپنجم، با پایان مهلت فراخوان و ثبت‌نام، کار انتخاب آثار شروع شده و اسامی نهایی فیلم‌های پذیرفته شده در این دوره جشنواره هفته آینده اعلام خواهد شد. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با دبیری مجید زین‌العابدین و با همکاری سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهر سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.
***
مهلت ارسال اثر به چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال تمدید شد
دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مهلت ارسال اثر به چهل‌ویکمین دوره این‌ رویداد تا شنبه ۱۵ مهر تمدید شد.
دبیرخانه چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با تمدید مهلت ارسال اثر به این دوره از جایزه، از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت کرد با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی  ketabsal.ketab.ir، کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا شنبه ۱۵ مهر به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
بر اساس این فراخوان، کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین ‌بار سال ۱۴۰۱ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید درسی و عکس‌برداری شده باشند. لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به دلیل همپوشانی با «جایزه جلال آل احمد» و «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند. براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه 2 نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند.
متقاضیان می‌توانند تا شنبه ۱۵ مهر آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند.

Page Generated in 0/0064 sec