printlogo


کد خبر: 267218تاریخ: 1402/7/3 00:00
مصاحبه اختصاصی خبرنگار «وطن امروز» با امین میرزازاده
می‌خواهم آقایی کنم

زهره فلاح‌زاده: در حالی که چشم خیلی از اهالی کشتی به درخشش هادی ساروی و برادران گرایی بود اما این امین میرزازاده بود که ستاره کاروان کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی لقب گرفت. ستاره جدید 130 کیلوگرم فرنگی جهان در حالی موفق به شکست رضا کایالپ، غول ترکیه‌ای شد که دست‌کم کارشناسان خودمان منتظر این درخشش نبودند. میرزازاده اما حالا اعتماد به نفس بسیار خوبی پیدا کرده و می‌گوید می‌خواهد این عنوان را در المپیک پاریس هم تکرار کند. پس از مدال طلایش با او تماس گرفتیم و گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.
***
* فکر می‌کردید با توجه به اینکه در فینال از رضا کایالپ، قهرمان چند دوره جهان عقب افتادید، شکستش دهید؟
در یک صحنه که تعادلم را از دست دادم و به زمین خوردم، خودم هم ناامید شدم و با خود گفتم مدال طلای امسال هم پرید. هر چه جلوتر رفتیم ناامیدتر شدم اما یک آن به خودم آمدم و گفتم باید از یک جایی شروع کنم. با خودم گفتم شاید دیگر چنین میدان جهانی نیایی. حرف‌های خانواده‌ام به یادم آمد که می‌گفتند امسال به فینال رقابت جهانی میری، تنها کایالپ را ببر. مادر و پدرم همیشه به من این جمله را می‌گفتند و در ذهنم تنها به بردن او فکر می‌کردم. دوست داشتم طلای جهان را بگیرم و از قبل تمام هدفم این بود رضا کایالپ را شکست دهم.
* مدال تان را به چه کسی تقدیم می‌کنید؟
مدالم را تقدیم مردم خوب کشورم، شهر خودم، خانواده‌ام که همیشه پشتم بودند و کادر فنی می‌کنم. این مدال برای من خیلی ارزشمند است.
* از سطح مسابقات بگویید؛ چطور بود؟
سطح مسابقات خیلی بالا بود. رقابت‌های جذابی بود. چون سال کسب سهمیه المپیک بود، سطح کشتی‌گیران نسبت به سال قبل خیلی تغییر کرده بود و همه خوب‌های دنیا به صربستان آمده بودند. کادر فنی واقعا هر روز برای ما وقت گذاشت. حسن رنگرز و مربی خودم برایم سنگ تمام گذاشتند و همه‌جوره کنارم بودند. آنها لحظه به لحظه ما را آنالیز می‌کردند و حواس‌شان به ما بود. از فدراسیون تشکر می‌کنم. بالاخره به کشتی‌گیری که در سنگین وزن طلا می‌گیرد، می‌گویند تاج‌گذاری کرده است و این مسابقات روز تاج‌گذاری من بود و نمی‌گذارم سلطنتم در سنگین‌وزن به این زودی‌ها تمام شود و می‌خواهم حالا حالاها در کشتی فرنگی آقایی کنم و نفر اول وزن خودم باشم. 
* برنامه‌تان برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس چیست؟
سعی می‌کنم بر اساس همین چرخه و سهمیه‌ای که کسب شد، با دستورات کادر فنی تلاش کنم باز هم دوبنده تیم‌ ملی را به دست آورم. امیدوارم در المپیک پاریس حضور داشته باشم و بتوانم باز هم روی تشک بروم. در صورت بودن در المپیک امیدوارم با تدابیر به‌روزتر و جدیدتر بار دیگر رضا کایالپ را شکست دهم. البته احتمال می‌دهم میهاند لوپز کوبایی هم در آن رقابت‌ها باشد. بنابراین باید تلاش بیشتری کنم تا بتوانم او را هم شکست دهم. جای خالی طلای المپیک که چندین سال است در اختیار لوپز است برای ما احساس می‌شود. به نظرم باید کاری کنم همان‌طور که طلای جهان را خواستم و گرفتم، طلای المپیک هم برایم دست‌یافتنی شود.

Page Generated in 0/0070 sec